Jeg tømmer kjelleren i forbindelse med flytting, og skal derfor kvitte meg med en del klassiske deler som har overvintret en del vintre i kjelleren siden sist de var i bruk.
Alle deler er fullt brukbare, men er av god gammel årgang og ikke det letteste eller beste som finnes ... lengre. Men de selges billig.
Alt kan med fordel hentes i Trondheim, men hvis det ikke er lokale kjøpere, så kan jeg sende på kjøpers regning.
1 stk FS-ramme Giant AC-Team, 2001, medium (18"). Originalt 4, 5 og 6" demper-oppsett, men er påsatt lengre vipper som gir 5, 6 og 7,5" vandring. Kraftig alu-ramme uten synlige skader, men med naturlig slitasje. Demper er en 2004 Manitou Swinger 6-Way med 550-fjær. Det følger med en 450-fjær, originale vipper og original TF-tuned Rockshox pro-deluxe demper som backup. Inkludert Cane Creek ZS-6 styrelager. 135 mm bakhjul-bredde.
Pris: 700 + frakt

1 stk HT-ramme Planet-X Armadillo, 18", ubrukt, hvit m/"Voodoo-devil"-mønster. Den første all-mountain HT-ramma. Var utgangspunkt for det som senere ble On-One og deres Inbred. Passer 100-140 mm dempegaffel.
Pris: 400 + frakt

1 stk dempegaffel Marzocchi Z-150, 2004. Den første s.k. enkelt-krone freeride-gaffel. Stålfjær, mekanisk forspennings-justering, ETA, 150 mm gange, for 20mm hjul-innfesting, aksling medfølger. 21 cm styrerør. Helt fine innerbein.
Pris: 500 + frakt

1 stk dempegaffel Marzocchi All Mountain SL, 2006. Luftfjær, 160 mm gange, luft negativ-fjær som kan senke til 140 mm, TST kompresjons-justering. Helt fine innerbein. Noe kabel-røbb på krone. 21 cm styrerør.
Pris: 400 + frakt

1 stk hjulsett Mavic EX-729-felger på Hope Bulb nav m/ Competition-eiker (tror jeg) Bygget av Bjørn den gang han var på Sport Extreme. Versting-hjul, utrolig solide (og tunge!). 20mm framhjuls-navn, 135 mm vanlig 10mm bakhjulsnav, men dette er gjenget opp og kan bruke bolter. Følger med et ombyggingssett til 135mm 12mm gjennomgående aksling (uten selve akslingen). Gamle kulelager som snart bør skiftes.
Pris: 400 + frakt for to hjul

1 stk hjulsett Atomic Lab Aircorp felger og nav, ferdigbygg-kjøpt i 2004(?). Solid, har fått en del smeller, men er fremdeles fullt brukbart. Bildet viser bakhjul oppsatt med enkelt-cog da det sist ble brukt på singlespeed, men jeg tar det av hvis kjøper ikke er interessert. 9/10 mm standardnav, men disse er gjenget opp og bolter medfølger.
Pris: 300 + frakt for to hjul

Enkle regler: Kjøpere som kan hente på døra her i Trondheim foretrekkes, ellers prioriteres etter første tilslag. Hvis noen er interessert i å kjøpe ramme + hjul + gaffel for å sette opp en old-school freerider (tung!), så kan jeg slenge med en DMR cromo-krank med både 4- og 5-høl-spider og kanskje noen klinger for 5 høls, pluss muligens noen gode gamle Magura Gustav-bremser for å øke vekta ytterligere. Da snakker vi om TUNGT og solid, men billig!
Jeg er på sykehus de neste dagene, men skal prøve å få sjekke TS-forum i blant. Evt. avgjørelser kommer i neste uke når jeg er tilbake.