Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 4 1 2 3 4

Sandefjordrittet

Re: Sandefjordrittet [Re: joje] #1450948 27/07/2012 19:10
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Iflg lista skal jeg visst starte etter at siste pulje har starta ICON_GRIN
Kanskje like greit, siden formen ikke akkurat er helt ønskelig ICON_SMILE

Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451216 28/07/2012 10:31
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Ble ikke noen start på meg i dag. (Nesten) ferdig skiftet, skulle bare ha på meg skoene, rase rundt i et kvarters tid og så stille til start, da jeg finner ut at skoene mine ikke er med meg til Sandefjord. Så da var det bare å skifte tilbake, legge sykkelen i bilen og kjøre hjem igjen.

Skulle definitivt hatt et ritt i beina før Grenserittet, men, men....

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451431 28/07/2012 16:38
Stuf Offline
Entusiast
Entusiast
Flott ritt, flott løype, men litt vått. Gikk ut kontrollert for å ha noe å kjøre med fra Vidaråsen og inn, da terrengpartiene er min styrke. Det fungerte flott, men gikk på tryne så det sang etter siste matstasjon (55 km) og sitter nå med et brukket ribben og blåmerker på overkropp og venstre ben frown .

Syklen gikk det derimot bra med ICON_SMILE , men tviler på at jeg får syklet Grenserittet neste lørdag. Vurderer å selge plassen der som pakke sammen med lite brukt Merida Big.Nine Team, samme sykkel som Gunn Rita vant World Cup på i dag, og som forhåpentligvis snart også tar OL-gull.
Får se hvordan smertene er i morgen, bestemmer meg da!

Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451443 28/07/2012 16:51
I
ikke lett Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
I
Flott ritt i dag! Variert, morsom og hard løype. Kjørte 26HT med RK slangeløst som fungerte bra. Litt sleipt var det jo - men det var det vel for alle. Startet 10.10 og kom inn på 3.26 Inspirerende med alle som heiet og god stemning i feltet. Kommer sikkert tilbake neste år :-)

Truls Veslum
Asker
Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451472 28/07/2012 17:25
D
dOLe! Offline
Entusiast
Entusiast
D
Til tross for litt regn og gjørme ble det et bra ritt idag. Forbedret tiden min med 11 minutter fra ifjor og slo fjorårets vinnertid i min klasse, så må si meg fornøyd med det.

Kommer tilbake til neste år også!

Suverent med heing langs løypa og blide og koselige vakter gjorde dette til en bra sykkelopplevelse selvom det falt noen dråper i ny og ne.

[Linket bilde fra veloviewer.com]
Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451595 28/07/2012 20:43
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Ufattelig tung dag på sykkel.
Jeg var tett i nesa og hadde drevet med svetting i natten. Det er jo aldri noen bra oppladning.

Startet 10.10 jeg også, satset på en rolig åpning i en gruppe med komfortabel fart. Men det gikk ikke komfortabelt. Etter 10 km kjørte de nestraskeste sin vei. De raskeste så jeg aldri en gang. Etter 30 km var beina stive og jeg ble stadig passert, regnjakkependlerne begynnte å komme. Etter 40 kom jeg på at jeg ikke hadde spist eller drukket. Det var urutinert, men jeg hadde brukt hele kapasiteten min på å bli forbikjørt. Etter 50 km kom de første krampene. Når det var litt under 20 km igjen ga jeg f@@n og kjørte det jeg makta siden det alltid ville gå å pusle seg i mål. Det viste seg at det var litt å gå på og jeg holdt følge med, og kjørte fra noen enkelte maratonryttere. I tillegg var det masseclassicryttere å bruke som delmål.

Siste mila er det tyngste jeg har gjort på sykkel på lenge. Krampebein og flimresyn og intenst ønske om å ikke bli hentet av de fire-fem stykkene jeg hadde tattinde siste terrengpartiene. Det gikk så vidt også. Tida ble 3.42. Ikke det jeg håpet på, men innenfor topp 20 i klassen og det er jo en trøst.

Resten av dagen har jeg brukt til å gni sand ut av røde og såre øyne.

Løypa var grei, det var så vått at det stot sett gikk å blåse gjennom i midten. Bløte Ikondekk på 29ern var ett ok valg.

Til slutt.
Unnskyld for de føringene jeg ikke tok og de hjulene jeg snylta underveis. Hvis noen var irritert på en rosa og lyseblå follorytter med dårlig arbeidsmoral så var det meg i en downperiode.

LarsB

Redigert av larsb; 28/07/2012 20:45.
Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451612 28/07/2012 21:01
J
JMGJMG Offline
Entusiast
Entusiast
J
Jeg kjørte kyllingdistansen på 53km, og er godt fornøyd med rittet. Havnet på 3.plass i min klasse, og 24.plass totalt.

Løypeprofilen/ underlag var greit, men jeg er ikke spesielt glad i asfalt, og det ble det jo endel av. Bløtt var det, men ingen problemer underveis. Bortsett fra den helsikes grusen som festet seg i øynene. Er knallrød og plukker fortsatt ut grus.

Løypa var dårlig merket flere steder, og vi bremset helt ned i hvert fall 3 ganger pga. det. Kjørte feil gjorde vi også - tapte vel 2-3 minutter på det.

Deilig med 2 drikkestasjoner, flasker og cola.

Å sykle i regn er faktisk undervurdert. Deilig og avkjølende!

Redigert av JMGJMG; 28/07/2012 21:02.
Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451614 28/07/2012 21:03
J
JMGJMG Offline
Entusiast
Entusiast
J

Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451700 28/07/2012 22:42
HNK Offline
Besatt
Besatt
Man kan jo si dette var et skikkelig gjørmebad, men løypa er jo fantastisk variert!
Arrangøren fortjener vel også en klapp på skulderen, well done!

Til de av dere som mener dette rittet har for mye asfalt og på papiret kan virke enkelt: jeg er helt uenig! Etter lange og tildels svært sugende stigninger og lange gjørmete og klissvåte partier i skauen, føltes noen kilometer på asfalt før neste terrengsekvens egentlig mest som en kjærkommen avkobling.
Birken blir jo en tur i barnehagen i forhold rent teknisk hvertfall.

Stiller lett til neste år

Re: Sandefjordrittet [Re: TJF] #1451781 29/07/2012 08:20
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Starta og i pulje kl.1010. Kom i noen greie grupper første 4 mila og synes dramoralen var høy. Hadde endel teknisk trøbbel med gir så storeskiva var den eneste tilgjengelige foran det meste av rittet. Tanken om tørre stier gjennom dette rittet streifet hodet etpar ganger, masse kvalitetssti her. Ble liggende alene siste 3 mila, men heldigvis var det ikkenoe motvind så gikk helt fint. Toppers med to matstasjoner med utdeling av drikkeflasker samt egen fanta og colaboksstasjon.

Den jevne rytter benytter vel ca 40-45 min mer tid enn på Grenserittet så det sier vel noe om at traseen er betydlig mer utfordrende.

Re: Sandefjordrittet [Re: Tjuvtrener] #1451785 29/07/2012 08:32
LFCForever Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: Tjuvtrener

Den jevne rytter benytter vel ca 40-45 min mer tid enn på Grenserittet så det sier vel noe om at traseen er betydlig mer utfordrende.

Håper du har rett, 2:30 på Grenserittet hadde jeg vært greit fornøyd med ;-)

YNWA
Re: Sandefjordrittet [Re: LFCForever] #1451790 29/07/2012 08:44
T
Tjuvtrener Offline
Ivrig
Ivrig
T
Sitat: LFCForever
Sitat: Tjuvtrener

Håper du har rett, 2:30 på Grenserittet hadde jeg vært greit fornøyd med ;-)

Tipper deg inn på 2.30-2.35 under normale omstendigheter for deg.

Re: Sandefjordrittet [Re: HNK] #1451801 29/07/2012 09:06
jodajoda Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: HNK
Man kan jo si dette var et skikkelig gjørmebad, men løypa er jo fantastisk variert!
Arrangøren fortjener vel også en klapp på skulderen, well done!

Til de av dere som mener dette rittet har for mye asfalt og på papiret kan virke enkelt: jeg er helt uenig! Etter lange og tildels svært sugende stigninger og lange gjørmete og klissvåte partier i skauen, føltes noen kilometer på asfalt før neste terrengsekvens egentlig mest som en kjærkommen avkobling.
Birken blir jo en tur i barnehagen i forhold rent teknisk hvertfall.

Stiller lett til neste år

+1 yes

Re: Sandefjordrittet [Re: svegar] #1452058 29/07/2012 20:07
gotman Offline
Entusiast
Entusiast
Sitat: svegar
Sitat: gotman
Ca 12 km terreng. Det var litt lite det. La FF stå på, det gjør jeg i hvertfall, slangeløst og med mye mer luft en de tøffe gutta anbefaler. Siden jeg har lettere fulldempa enn hardtail er valget lett for meg.

FF er rett og slett feil i denne løypa, det er mer terreng med bruk for dekk enn det kan virke som. I mangel av noe annet stilte jeg med Bontrager Team Issue i fjor, jeg kom meg gjennom men angra som en hund på dekkvalget i en del partier. Ser ut til å bli våtere i år. Jeg stiller med Ikon bak og Rocket Ron foran.

sv

Jeg og F. Fred må nok jekke oss ned et par hakk nå i etterkant. En serie uheldige omstendigheter satte en stopper for videre sykling etter ca 6 mil. En litt overivrig bruk av forbrems (muligens) på grunn av en bakbrems som begynte å gi seg, gjorde at at jeg veldig brått mistet kontrollen i en av ovenfornevnte glatte utforkjøringer. Resultat: Kravebensbrudd. Au.
Takk til medsyklister og mannskap for god hjelp!!

Mrk: Dette betyr at jeg har en UB-billett og en grusbirkenbillett til salgs.

Side 4 av 4 1 2 3 4

Moderator  support