De av dere som syntes Farrisrunden har mye asfalt, så hold dere unna dette rittet.Kan hende de har forandret fra 2010,det vet ikke jeg.Mye asfalt lite teknisk.
Syklet med stiv gaffel ifjor, anbefaler gaffel da de få terreng partiene gjorde at jeg sleit veldig med å følge gruppa.
Terrengpartiene er egentlig veldig fine, men det går raskere med gaffel, desverre er rittet veldig mye asfalt så lett sykkel med dempegaffel er å anbefale.
Kjørte med race king med guffe, dekk ala det duger!
Farrisrunden f.eks er mye hardere da du aldri får hvile, her derimot er det mye lange asfalt strekk, ifjor var det mye vind og da føltes det ut som vi sto stille!
Som sagt så er terrengpartiene fine å sykle i, anbefaler deg å prøve rittet, kanskje er det perfekt for deg- Lykke til!!
Flott rekruteringsritt for gutta i 40 års krisa og lite sykkelferdigheter. Som nevnt over her veldig mye asfalt,men det er vel det dere vil ha.Så mye ritt det er å velge i,så velger man ikke dette rittet hvis man liker feks. Vestmarkarittet med mye fin sti. Hvorfor ikke heller velge et landeveisritt?
Har riktignok bare sykla løypa en gang, men mener å huske at jeg syntes den var vesentlig mye hardere enn Farrisrunden, som jeg har syklet mange ganger. Mulig at alle krampene jeg slet med må ta noe av skylda for den vurderingen...
Det er et par asfaltpartier på slutten som føltes forferdelig lange i motvinden ifjor, men ellers synes jeg at løypa er veldig variert, og i motsetning til Farrisrunden, så stoppet det ikke opp på grunn av gåing i sølepartier. Det var lagt ut klopper som gjorde at man kunne holde høyt tempo der det ellers ville ha stoppet opp. Ellers må det sies at det er greit for moralen å studere løypekartet på forhånd. Når man nærmer seg byen igjen, og det egentlig ikke er mer enn et par kilometer til sentrum, så er det fortsatt 10-15 km igjen å sykle;-)
Er det noen som har testa løypa de siste dagene, og som vet hvordan den har tålt all nedbøren? Er det mye gjørme?
Syklet rundt løypa i dag. Det er veldig bløtt i mange av terrengpartiene. Greit det er mye asfalt, men det er et sinnsykt hardt ritt. Mye motbakker første drøye 30km. 2 lange terrengpartier er det også, da har du gjerne medvind, men det hjelper deg lite da det er mye bakker/terreng. Når du vender nesa tilbake er det mye asfalt. Men da har du motvind. Hardt å holde trøkket der. De siste terrengpartiene var harde i dag, med mye søle.
Dette rittet syns jeg er steinhardt. På slutten er det mer stier enn du tror å da er det lite krefter i føttane!!
Brukte vell ca 3:40 i dag. Da trøkket jeg litt til i perioder..
Blir spennede å se i morgen. Jeg skal kjøre sandefjordrittet for første gang. Med varmen som har vært de siste dagene nå så er det vel en viss mulighet for at det har tørket litt i terrenget også.
Om ikke hukommelsen min svartna helt i varmen idag, så syntes jeg rittet lignet en del på Farrisrunden. Den verste stigningen var på teknisk sti og meget bratt, så ble noen minutter med trilling der. Det var en del bløte gjørmepartier, men det er jo bare stas.
Totalt sett et ganske tøft og hardt ritt tross ca 50 % asfalt. Men arrangøren gjorde en kjempebra jobb! Veldig godt merket løype, supre matstasjoner og topp med gratis massasje i mål for de som trengte det.
Det kan jo nevnes at Lars Petter Nordhaug som vant rittet i 2009, mener at Sandefjordrittet er både artigere og hardere enn Birken og Grenserittet.
Dette var det tøffeste, mest slitsomme rittet jeg noen gang har syklet. Mest på grunn av elendig form, som gjorde at Brink nå er detronisert og det nye er å gå på en "Ronnie".
Synes løypa var bra jeg. Lange, lange terrengpartier, det aller meste herlig flytsti. Med få unntak var det aller meste syklebart, men som sagt, dagens kropp gjorde at det ble mer gåing enn nødvendig.
Bakkene var bratte som bare f... Rosinbakken blir blåbær i forhold, de her var brattere, lengre og flere.
Må nok ta en revansje neste år, den som snakker om at dette er et asfaltritt, kan jeg overhodet ikke skjønne.
Noen av terrengpartiene i dag var krevende nok. Dette var et tøft og slitsomt ritt.
Er enig, det var tøft og slitsomt, og morro Satt også godt pris på at det kom noen meter med asfalt i blandt så man fikk "hvilt" beina og arma litt. det første sølepartiet var verst egentlig, det arrangøren informere om før start. Hadde 2 tryn ned der, men ingen resten av turen
Sandefjordrittet frister helt klart til gjentakelse. Likte det bedre enn Drammensrittet.
Forresten noen som vet hvilke sportsdrikke som ble servert på den første drikkestasjonen i flasker ? Var meget god i smak og følte den hadde god effekt.
Vil også rette en stor takk til mekanikkeren fra spinn som hjalp meg raskt og effektivt med å fikse gira før start
Rittet var utrolig hardt, bakkene bratte og mange, stipartiene vanskelig med mye røtter sidelangs, og mye stein. Selv om jeg kjører bra teknisk måtte farten reduseres for å unngå skader i visse partier. Men det som var aller værst var gåpartiene som tok knekken på ryggen og jeg stivnet noe av den grunn. Birken blir enkelt i forhold til dette rittet, andre oppfatninger?
Helt enig i at Birken blir "enkelt" i forhold til dette rittet. Er mange som ser ned på dette rittet pga. all asfalten, men det er jo også en fin mulighet til å få testet sine tempoegenskaper.
Kan skrive under på at terrengdelen er harde nok ja. Men nå er jeg mer landevei enn terreng, så det sier ikke så altfor mye. Synes godt partiet gjennom Runarskogen kunne vært droppet og heller kjørt en runde i lysløypa. Har ikke tall på hvor mange som ikke klarte de smale broene der inne. Hørte mangt et "kaillkauk" bak meg inni der.. og et bakhjul i lufta både her og der. Varmen ble nok også en utfordring for mange.
jeg var på mitt første ritt i helgen sandefjordrittet 80km..har drevet mye med kickboxing i mange år, og trodde jeg hadde noenlunde styrke/kondisjon i bena, trodde jeg. for meg var dette steinhardt. selv med noen pauser med punktering, og noen kramper i låra som var helt jævelig.. noen muskler som ikke har vært brukt der ja.. Men nå skal det sies at jeg ikke har sittet mye på sykkel enda.. er helt fersk i dette med terrengsykling og synes dette er gøy selv enda etter sandefjordsritttet.. Savnet asfalt i perioder. og på slutten da jeg så enda et rødt skilt skjønte jeg at helvette var igang igjen.
og hvordan dere har greid å sykle opp de bakkene der, kan jeg ikke fatte og begripe.. og hvordan det er mulig å sykle inn på 2.44min.da er ubegripelig for meg.. men all honør/respekt til dere. for dette er noe av det hardeste jeg har gjordt.. selv med mine pauser. men morro var det..
Har aldri sykla Birken, så jeg har ikke noe å sammenlikne med der, men synes i hvert fall at Sandefjordrittet er hardere enn Farrisrunden. Det var himmelsk å få servert en flaske iskaldt vann på den ene drikkestasjonen! Ikke like fornøyd med varm, tilnærmet ublandet saft på neste stasjon. Synes at dette er et flott ritt, men skulle ønske at det hadde vært mulig å arrangere den korteste distansen uten at det ødela for de som syklet den lange. Det ødelegger en del av flyten når man i siste halvdel av løypa blir liggende bak veldig mye svakere ryttere som sperrer i terrenget. Selv hadde jeg allerede resignert litt etter girtrøbbel og stopp på servicestasjon, men innbiller meg at de med et snev av ambisjoner igjen må ha vært litt irritert;-)
Veldig fint ritt med et ufortjent dårlig rykte. Fine stier, harde bakker og asfaltpartiene var en deilig avkopling. Selv fikk jeg en punktering og gikk muligens glipp av en fet spurtduell med eks-utforkonge Jemtegaard.
Men jeg synes det er veldig dårlig med kun pokaler til pallen i M- og K-elite. Med så dyre startkontingenter er det rett og slett for dårlig at ikke premieringen er bedre. Hva i all verden skal man med en sånn pokal??? Et par sokker hadde jo vært bedre!
Men jeg synes det er veldig dårlig med kun pokaler til pallen i M- og K-elite. Med så dyre startkontingenter er det rett og slett for dårlig at ikke premieringen er bedre. Hva i all verden skal man med en sånn pokal??? Et par sokker hadde jo vært bedre!
Da ville du nok vært mer fornøyd med premiene fra Sandefjordsløpet tidligere i år. Synes at det var så festlig at jeg måtte ta bilde av den;-)