Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Racersko og pedaler

Racersko og pedaler #1218141 18/07/2011 20:48
W
Waynorth Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
W
Jeg har i disse dager kjøpt en Scott CR1 comp. Jeg har Shimano spd som jeg bruker til min Cannondale hybrid, men ønsker nye sko og pedaler til Scott'en.

Håper noen har forslag til brukbart utstyr til en grei pris - gjerne hos butikker i Oslo.

Re: Racersko og pedaler [Re: Waynorth] #1218397 19/07/2011 09:17
S
stmarc Offline
Avhengig
Avhengig
S
Selv har jeg både racer og hybrid. Hybriden kjøres 95% på asfalt og "opp og ned fortauer", men ikke i byen. Da jeg kjøpte raceren, bytta jeg liksågodt til Look Keo classic / Look keo carbon landveis-pedaler til begge syklene, og bruker nå kun landveis-sko (solgte MTB skoa!!) . Look keo classic bør du få for en grei pris på XXL, Bikeshop.no eller bikedeal.no.

Anng sko bør du rett og slett bruke litt tid på å prøve deg fram til hvilke som passer føttene dine best!!!, men Sidi og/eller Specialized kan anbefales! XXL fører flere Sidi modeller nå. Selv er jeg av den oppfatningen at en ikke bør være "gjerrig" på pris på sko, da gode og komfortable sko tross alt har mye å si for totalopplevelsen på sykkel.

Re: Racersko og pedaler [Re: stmarc] #1218452 19/07/2011 10:08
W
Waynorth Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
W
Takk for tilbakemeldingen.

Skal ta runden å lete. Look'ene har jeg hørt mye bra om her på forumet. Når det gjelder sko, regner jeg med at jeg ender opp med de som passer best - så får heller prisen bli som den blir. Jeg går en god del på jakt (toppturer/fjellrype) og har da erfaring med hva gode sko betyr! Årsaken til at jeg spurte om sko, var at det kanskje var kommet noe nytt i det siste som mange hadde gode erfaringer med.

Moderator  support, Valentino