Jeg har prøvd og få en testarm til da krank ,men de vil ikke selge til eu enda ,de maila til meg om og vente til over nyår ,satse på de mykne litt ,går nå ut fra at de har lyst til og tjene penger.
Er det ikke bare å shippe via Jetcarrier?
Det er mye rart som av teite grunner ikke shippes ut av USA..
Dette prosjektet ser ut til å være utsatt for n-te gang. Siste jeg har sett om det er DC Rainmakers oppdatering fra august, der de visstnok skal komme med noe mot slutten av året. Hm, det er vel i disse dager det...
De viste vel heller ikke noe om dette verken på Euro bike eller Inter bike. Jeg ville ikke satt penger på at Vector noensinne kommer i produksjon. Men om noen vet noe annet så hyl ut.
EDIT: Etter å lest mer hos DC er siste utsettelse satt til første eller tidlig i andre kvartal 2013. Synes å ha hørt noe liknende tidligere...
Redigert av Sancho Panza; 30/11/201209:22.
Re: Watt - hvilken løsning og kjøpe vs. vente
[Re: Frank H]
#152820730/11/201210:35
Kommer det noen gang? Er jo ganske lenge siden de ble lansert på markedet første gang (Interbike 2009), og virker jo ikke akkurat som de klarer å kvitte seg med problemene.
Kan si at det er relativt anderledes å trene etter wattsoner enn pulssoner. Så blir spent på neste terskelwattmåling :-)
Har ikke opplevd drifting av watt i bruk, samt at kadenssensoren er helt innebygget. Krever ikke ekstern magnet.
Har igrunn lite trua på pedalbasert wattmåling. To komponenter som kan feile istedet for en. Samt liten fysisk plass til sensor sammenlignet med krankbasert.
Noterte at Polar har lansert sin pedal variant. Propritær løsning i kjent stil som gjør at man må bruke en spesiell Polar unit og at den er dyr....
Powertap ble ikke vurdert pga at jeg har flere hjulsett og ønsket wattmåling under ritt.
Rotor har derimot kommet med en ny krank som har veldig liten tilleggsvekt og skal ligge i samme prisrange som P2M og Quarg
Disse kara har i alle fall fått Vektor. Og det kan jo virke som om de bruker den i trening. Men nå er nok dette en pure Garmin-reklamefilm også da. Tillitserklæring at Garmin ikke lanserer det før det virker skikkelig.. Åssen virker forresten Polar sin måŽn tro?
[Re: Frank H]
#152918302/12/201221:42
Disse kara har i alle fall fått Vektor. Og det kan jo virke som om de bruker den i trening. Men nå er nok dette en pure Garmin-reklamefilm også da. Tillitserklæring at Garmin ikke lanserer det før det virker skikkelig.. Åssen virker forresten Polar sin måŽn tro?
den filmen er jo fra tidlig 2012...så ikke noe nytt
men noen som har fått prøvd power2max nå etter at dem har fått lagt inn en tempratur føler som skal fikse problemet med power driften ved tempraturforskjeller? hadde egentli bestemt meg for en SRM watt krank.. men når power2max har kommet med en fix nå.. og er halv pris.. så kan man jo får både power krank og den nye DI2 9070 for samme pris som bare SRM kranken noen som har for/mot SRM/Power2Max? skal ha Rotor 3D+ krankarmer..(BBright)
[Re: RGi]
#152929303/12/201209:18
Skjønner ikke at den rapporterte driftingen skal være en så stor deal breaker? Hvor ofte klatrer man så lange klatringer at temperaturen varierer med flere titalls grader fra man starter til man er oppe?
For min del har dette vært så mye en ikke-sak at jeg ikke gidder å få oppgraderingen. Pluss at power2max tar 59.00 for å sende kranken i retur til Norge, til tross for forsøk på forhandling om forsendelsespris.
Det blir vel et problem hvis du lagrer sykkelen inne og før hver tur må passe på å "akklimatisere" sykkelen pga temperaturforskjeller ute og inne.
Dette "problemet" kan løses på følgende måte: Stopp å tråkke i 2 sekunder etter at du har tråkket i ca. 10 sekunder, wattmåleren er nå kalibrert og du kan trene med riktig watt, verre er det ikke!
Hjelperytter for Landevei! Landevei.no TVK Elite
[Re: goerbi]
#152940603/12/201215:21
Det blir vel et problem hvis du lagrer sykkelen inne og før hver tur må passe på å "akklimatisere" sykkelen pga temperaturforskjeller ute og inne.
Dette "problemet" kan løses på følgende måte: Stopp å tråkke i 2 sekunder etter at du har tråkket i ca. 10 sekunder, wattmåleren er nå kalibrert og du kan trene med riktig watt, verre er det ikke!
kja.. måleren må vell ha hatt tid til å få samme temp som ute vell? en annen bakdel er at 110 BCD ikke støtter andre Qrings en OCP3 versjonene... noen som vet om osymetric sine passer?
#152951103/12/201220:20
Ja, det kan fort ta 20 minutter eller mer hvis man er veldig nøye på det. Selv er jeg litt irritert over at jeg må trykke ca 1000 ganger for å kalibrere PowerTap via Edge 500.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
Ja, det kan fort ta 20 minutter eller mer hvis man er veldig nøye på det. Selv er jeg litt irritert over at jeg må trykke ca 1000 ganger for å kalibrere PowerTap via Edge 500.
Når, hvor og hvorfor er det nødvendig å kalibrere PowerTap. Jeg har selv en Edge 500, men er usikker på hvordan dette gjøres i praksis.
#152963904/12/201208:14
man slipper vell stort sett disse problemene med SRM? med powertap blir man helt låst til et hjulsett.. noe eg ikke ønsker..
SRM påvirkes også av temperatursvingninger. Er det et problem? Næh. Begge mine oppfører seg pent. De få problemene jeg har hatt kommer fra tull med firmware til Edge 500.
#152964304/12/201208:30
kja.. måleren må vell ha hatt tid til å få samme temp som ute vell?
Joda, men jeg mener at det viktige er at intervalldragene blir i rett sone. Og man skal jo ha kanskje 20-30minutters oppvarming først? Dermed er det et lite problem. Om sommeren vil jo temperaturforskjell mellom "innekjeller" og utetemperatur ikke være såå stor heller.
Når, hvor og hvorfor er det nødvendig å kalibrere PowerTap. Jeg har selv en Edge 500, men er usikker på hvordan dette gjøres i praksis.
Ønsker man så nøyaktige målinger som mulig, eksempel i forbindelse med en FTP/watt-test kan det være greit å kalibrere. Måleutstyret i de fleste watt-målere er temperatursensitivt (derav "drifting" når temp endrer seg). Både lufttemepratur og varme produsert av sykkelen (spesielt når du sitter inne på rulle) påvirker.
En kalibrering kan eksempelvis være på sin plass ved en FTP-test på rulla etter man har varmet opp, rett før selve testen. Ute kan man kalibrere rett før man drar opp fra Gressbanen til Tryvann.
I det daglige er det kanskje ikke så nøye å kalibrere ofte, men har man brukt mange tusen på et presisjonsmåleinstrument er det jo fint at det er så nøyaktig som mulig.
På Edge 500 finner du watt/kalibrering under menyen for den enkelte sykkelprofil. Stå stille når du kalibrerer, og ta beina ut av pedalene, prosessen er ikke helt skuddsikker.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil