Feltet går så fort som det går det. Klarer man ikke å henge med er man ikke god nok den dagen. Uavhengig av hva det står på wattmåleren/ pulsklokka/ computeren. Eneste det duger til i en fellesstart er å få en fin graf du kan se på når du kommer hjem og kan analysere hvorfor du evt. sprakk. I Triathlon/ tempo er saken annerledes. Der er du avhengig av å ikke gå på en sprekk.
"Train hard, Train smart, Rest harder and be what you can be"
"Regner det, blir du våt. Godta det eller hold deg innendørs"
Lillehammer CK
Re: Watt - hvilken løsning og kjøpe vs. vente
[Re: kjerts]
#121850619/07/201111:56
Den enete situasjonen i fellesstart hvor jeg kanskje kunne tenkt med å kikke innimellom på en wattmåler var hvis jeg var i et lite brudd, etter en time i btudd kan det være lett å slakke sv på intensiteten og da kan det hjelpe med wattmåler.
Utover det har jeg stort sett såpass høye ambisjoner i et ritt at når toget går så kaster man seg på så får det briste eller bære.
[Re: sigmund1]
#121852319/07/201112:17
Er einig i at i flate løyper og korte kneiker er du enten med eller ikkje. Men i ein bratt bakke på 10 min eller meir er det idiotisk å køyre 500+ watt i bånn dersom du berre klarar 350 i snitt. Dette gjer 90 prosent av feltet her i området. Sjølvsagt er slike ting sånt som kjem med rutine, men wattmålar kan likevel vere nyttig.
"Finally, last but not least I asked what we’d see at Eurobike/Interbike as far as details on Vector goes and was told that we can “expect some sort of messaging”, but exactly what will be released information-wise is still being decided."
[Re: telea]
#123889918/08/201112:07
Som ventet/(f)ryktet ble retail satt til $1500 USD og den blir tilgjengelig i mars. Pedaltypen ble Look Keo, i hvert fall i første omgang. Tiden vil vise om de lager flere varianter.
Personlig skulle jeg veldig gjerne hatt noe slikt, men prisen i Norge blir antakelig 10k, og det er skrekkelig mye penger i min verden.
[Re: mroek]
#123890818/08/201112:17
Jeg stiller fortsatt spørsmål ved når dette faktisk er på markedet. Ingen av Garmin-Cervelos ryttere brukte dette i noen grad under TdF i år. Om det var klart for lansering burde man vel brukt sin fremste kanal for markedsføring til slikt?
Stoler ikke på denne datoen heller jeg.. Men når dette kommer en vakker dag, noen her inne har fått testet det og rapporter sier at dette er genialt skal jeg kjøpe meg sånne. Frem til da er det SRM.
[Re: Kriss]
#123904418/08/201115:03
Jeg er evig optimist, synes dette ser veldig bra ut og gleder meg til Mars neste år. Jeg har til og med bursdag i mars, så dette har bursdagsgave skrevet på seg med store bokstaver :-)
[Re: marvin]
#123906518/08/201115:33
Men hva skjedde med designet da? MetriGear hadde en skikkelig lavprofilsløsning som var nesten ikke synlig. Etter Garmin kom på banen har vi fått et flott 80-tallsdesign med en kjempepod på stilk.
Men hva skjedde med designet da? MetriGear hadde en skikkelig lavprofilsløsning som var nesten ikke synlig. Etter Garmin kom på banen har vi fått et flott 80-tallsdesign med en kjempepod på stilk. [/img]
Det har vel noe med at det må virke også... Lurte alltid på hvor metrigear hadde tenkt å få plass til batteriet i den oprinnelige tegningen
[Re: kjerts]
#123933518/08/201120:58
Vurderer veldig sterkt å legge inn en bestilling på power2max med Rotor 3D-krank nå. I tillegg tenker jeg å sette på Q-Rings. Noen som har erfaringer med dette?
Jag har kört med Power2max i 6 månader och är väldigt nöjd med funktionen, batteriet håller länge jag körde 300 mil plus 50 timmar trainer innan det var dags att byta första gången.
Ett problem som finns med P2M är att om du till exempel kör 20 minuters intervaller på trainer så sjunker effekten 10-15 watt trots att motståndet inte minskar, slutar du trampa 4 sek så kalibrerar P2M om sig och visar korrekt effekt igen. Detta är inte ett problem när man cyklar ute då man frihjular ibland..
Jag är väldigt nöjd med P2M och har ett nytt Rotor 3D+ till min nya sykkel
sorry för svenskan Magnus
[Re: Magnus s]
#133422409/02/201219:42
Ett problem som finns med P2M är att om du till exempel kör 20 minuters intervaller på trainer så sjunker effekten 10-15 watt trots att motståndet inte minskar, slutar du trampa 4 sek så kalibrerar P2M om sig och visar korrekt effekt igen. Detta är inte ett problem när man cyklar ute då man frihjular ibland..
Takk for den lille review'en. Det du nevner kan jo være et problem. Bruker f.eks veien opp til Tryvann til harde økter og der er det vel ikke mulighet for fire sekunder "frihjuling"... Er dette noe de kan ha fixet med firmware nå, eller er dette et velkjent problem?
Er det forresten Q-Rings du kjører med? Har et lite dilemma med tanke på om jeg skal gå for kompakt- eller standardkrank. Vil helst gå for den kompakte varianten, men har lest på nettet at den eneste kompatible Q-Rings-modellen som passer med p2m skal være ganske myk. Noen med erfaring?
Detta är ett känt problem men jag upplever det bara om man kör länge på samma effekt.
Jag var nyligen på Gran Canaria och i backarna där så märkte jag aldrig av något av detta problem och det är inget stor problem måste jag säga för jag är väldigt nöjd med hur det fungerar,, snart får jag även prova Tryvann :-)
Jag kör inte med q-rings utan jag har använt Stronglight compact klingor men när dom är utslitna skall jag nog prova q-rings
Takker for tips! Har lest meg opp litt om emnet nå. Har også sendt mail til power2max. De hevder problemet oppstår pga temperaturendringer. Og at så lenge p2m'en er akklimatisert, så er driftingen veldig liten. Uansett, dette er ingen "dealbreaker" for meg. Spørsmålet er heller om det er verdt den relativt dyre investeringen
Fikk også et bilde av hva man må fjerne på Q-Rings kompaktkranken for å få den til å passe med power2max. Vurderer kanskje heller å gå for standardkrank med 11-28 kassett...
Planen var vel at de skulle selge det i 2010, men så har det kommet den ene utsettelsen etter den andre... Jeg tipper at man KANSKJE ser denne måleren for salg i 2013.