Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Brutet kragebein ( nyckelben ), vad nu?

Brutet kragebein ( nyckelben ), vad nu? #1216085 15/07/2011 07:21
Wiberg Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
För 4 uker sedan bröt jag mitt krageben efter en rätt våldsam kontakt med en hög med stenar. Det har läkt ihop som det skulle och jag slipper förhoppningsvis att operera ( ska in på efterkontroll om 2 uker ).

Problemet är att jag tycker inte att jag blir bättre och märkligt nog kan ingen av de representanterna för medicinsk expertis jag har varit i kontakt med svara på vad jag ska göra för att komma igång på cykeln igen.

Nu har jag dessutom fått en saftig muskelbetennelse i skuldran pga att jag överkompenserar för det brutna benet ( självdiagnos ).

Är det någon av forumbrukarna som har gått igenom det samma och har några tips om vad jag ska göra mtp träning ( sjukgymnastik etc ) för att speeda upp läkningsprocessen? Säsongen varar ju inte för evigt och cyklarna står i garaget och rister av frustration av att inte bli använda.

Mvh

Wiberg

Re: Brutet kragebein ( nyckelben ), vad nu? [Re: Wiberg] #1218315 19/07/2011 07:09
K
KjetilS Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
K
Jeg brakk kragebeinet i fjor sommer. Bruddet var litt komplisert, så jeg ble operert dagen etter bruddet. Jeg følte at jeg var heldig som FIKK operere så fort. Da ble bruddet stabilisert godt, og gror raskere. Etterpå tok jeg det bare litt med ro, og prøvde å belaste hånden minst mulig. Etter 10 dager tok jeg min første sykkeltur, og etter tre uker syklet jeg sykkelritt (på racersykkel). Etter sju uker syklet jeg Ultrabirken.

Re: Brutet kragebein ( nyckelben ), vad nu? [Re: KjetilS] #1218338 19/07/2011 07:48
jonnykast Offline
Besatt
Besatt
Jeg har knekt kragebeinet to år på rad,samme skulder
Begge gangene har det blitt operasjon i løpet av ei uke fra skadedato
Jeg var vel tilbake på forsiktig sykling i løpet av en drøy måned
Siste skadedato var i slutten av august i fjor,først nå har jeg begynt å stole på skulderen igjen... ICON_SMILE

Lykke til og god bedring yes

Massevis med smileys i 2012 ICON_SMILE
Nyckelbens-Jonny
Jonny Kåstad

Moderator  support