1. Bontrager Oracle. Synes denne ser bra ut, men aner ikke hvordan størrelsene er og hvordan den ser ut når jeg har den på. Noen som vet butikk i Oslo-området som har denne?
2. Specialized S-Works. Synes Prevail blir for stor på hodet mitt, og har syklet med S-works hjelmen i flere år nå. Meget godt fornøyd. Men vil jeg ha denne en gang til?
3. Giro Aeon. Er jo den nyeste hjelmen fra Giro. Nyest må jo være bra. Giro passer hodet mitt godt.
4. Giro Ionos. Synes denne egentlig ser hakket kvassere ut enn Aeon.
Syns i vei, alle hjelmene er mer enn gode nok. Dette handler om hva som er kulest.
Kjører Ionos, er vel på min tredje.. Kommer aldri til å kjøre noe annet enn Giro, det bestemte jeg meg for når jeg stempla panseret på en Volvo med hodet først for et par sesonger siden...med en Ionos på hodet.. Den tok smellen, fikk ikke så mye som hodepine!
MEN, skulle jeg kjøpt ny nå tror jeg nok jeg hadde falt for Aeon, rett og slett pga vekt.. Det frister med en så lett hjelm!!
Kjøper aldri(!) en hjelm uten å prøve den først. Dessuten er jeg glad i å ha stæsjpushere i området mitt, så det blir kjøp der den prøves hvis den passer og jeg har bruk for.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Noen som vet hvordan passformen er på en Aeon vs. Xar ?
Bruker Xar til terreng. Ser på Aeon til racer .. Siden jeg ikke får prøvd hjelmen først, så lurer jeg på om jeg kan gå for samme størrelse som Xar, og om den sitter like bra ... Er superfornøyd med Xar.
Aeon har i hvert fall identisk passform som Ionos (i medium, i det minste), og jeg digger begge. Ionos er kanskje hakket penere (og jeg kan også skrive under på at den gjør jobben for å beskytte hodet), men Aeon er 50 gram lettere (basert på veiing av mine to CPSC-godkjente Giro-hjelmer).
Jeg er hvertfall storfornøyd med min Ionos. Har tidligere hatt en Specialized-hjelm og synes Giro-hjelmene ser bedre ut og sitter bedre på mitt hode. Uansett så bunner vel valget ut i hva som passer hodet best og deretter hvilken som ser best ut:)
Hjemme hos oss så går det kun i Giro, både på landevei, tempo og skihjelmer. Dama har Atmos og jeg Ionos, og vi er begge meget fornøyde. Alle hjelmene er valgt med passform som første prioritet og der så er det hvertfall ingen som kan matche Giro når det gjeldet mitt hode.
Beklager for hijacking av tråd, men jeg skal ha meg ny hjelm selv, så hvorfor lage ny tråd.
Det står mellom Aeon og Ionos, men er ganske sikker på at det blir Ionos.. og jeg vil ha hvit .. det eneste jeg ikke blir klok på er om den faktisk er hvit med "lys" sølv , eller om hele greia er sølv aktig.. Den ser helt topp ut på bildet til Giro, men helt jævlig ut på bilder fra eBay.
Jeg vil ha den hvit som på Giro sitt bilde.
Noen som kan bekrefte hvordan denne ser ut i virkeligheten?
Ønsker ikke å sykle rundt med en rull sølvpapir på hodet.
Da har jeg tatt en avgjørelse og bestilt meg hjelm. Takk for alle råd og tips. Da har jeg blitt litt mer konform, og bestilt meg en Giro Ionos i hvit. Har alltid hatt Giro i terrenghjelmvariant, hvorfor ikke i landevei også.
Litt trist å bytte ut Specializeden som har vært super, men forandring fryder. Håper jeg.