Etter en uke med slangeløse dekk har jeg nå fått pumpearm og en ekstra nervøs rynke under høyre øye. Skal det virkelig være så vrient å få satt opp sykkelen med slangeløse dekk?
Må regnes som fersking med mindre enn 12 mnd med sykkelmani. Hadde likevel klart å slitt ut ett sett dekk, og min lokale pusher anbefalte sterkt å sette opp slangeløse dekk når jeg skulle bytte til nye. Dette har for min del vært en slitsom reise. Hentet sykkelen på tirsdag - syklet, pumpet, syklet, pumpet litt mer osv..., men uansett onsdag formiddag var ett dekk totalflatt og guffa på garasjegolvet. Tilbake til pusheren for re-guffiering osv. På onsdag skjedde samme - prøvde å følge trykket i hjulene tett, men plutselig er de tomme for luft. Dette skjer så daglig, gjerne med forskjellig hjul. I går var det full runde igjen med ny guffe og nye ventiler, og i går holdt de bra, men i dag - fra en time til en annen - null luft og guffe over hele garasjegolvet.
Hva er dette? Er det ikke håp? Inkompetanse? Redskapet in question er en Scott Scale 35 med DT Swiss 4405 felger og Racing Ralph Evo dekk. I morgen monteres slanger igjen, men jeg skulle gjerne visst hvorfor dette ikke funker for meg når pusheren (Gsport Tillertorget Trondheim) sier at det skal funke. Tips?