|
|
Terreng Rundbane og Ungdommer
|
Terreng Rundbane og Ungdommer
10/07/2011 15:51
|
Ravenexpert
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Refererer til NC 5-6 i Trondheim. Hvorfor er bortgangen så stor i klassene 13-16 år? Ser at noen nevner tiltrekning av hverandre i den alderen, men hvorfor skjer det ikke på landevei? Andre nevner selve rammen rundt arragementet, men vi må huske på det at rundbane har bestandig vært en liten gren i forhold til landevei. Min mening er; sett mye høyere krav til de somm skal ha rittene. Da tenker jeg spesielt på selve løypene: publikumsvenlige,ikke altfor tekniske løyper,ikke alt for mye høydemeter, brede fine trasseer hele veien. Forandring på hele NC konseptet med f.eks prolog,rundbane og jaktstart. Det er aldri morsomt å sykkle 5 minuter sammen og resten av tiden alene som det er i dag i stort sett alle klasser. Kjedelig for de som ser på også. Mye jevnere kamper i ungdomklassene må til for å beholde de på terrengsykkelen. Nesten alle fra 15-16 år som holder på med rundbane hopper over til landevei,kanskje på tide å se på hva de holder på med. Gjennomsnitt startende på 15-16 rundbane NC er 25 stk, på landevei er det 75 stk.Hva med ungdomslandslag fra 15-16 år? Norges Sykelforbund har også veldig mye de burde ta tak i etter min mening.
|
|
|
Re: Terreng Rundbane og Ungdommer
[Re: Ravenexpert]
10/07/2011 19:42
|
Danjaer
Medlem
|
Medlem
Ja du er inne på noe der,hva med maraton på lik linje som de voksene bare noe kortere.Noe må gjøres spesielt i rundbane.
Birkebinertrippelen er konge!
|
|
|
[Re: Danjaer]
10/07/2011 20:12
|
olechr
More than words
|
More than words
Du har nok en del rett i det du sier. Men mye av det med landevei er et det blir lag og mye mere sammensveiset. På landvei kan selv ganske "dårlige" syklister føle at de henger med. I et terrengritt er det mye mere gjennomsikitg. Trener du ikke skikkelig der så blir du gruset fra start.
Men jeg trur å lage det mindre teknisk ikke hjelper. Da vil terreng bli enda mindre gøy og man kan like godt sykle landvei. De landene i verden hvor det er størst så er også løypene mere tekniske/gøyale. Det som er at man trenger ikke å lage løypene knotete for at de skal være tekniske.
For selv om du lager en rundbane som er flat så skiller det fortsatt masse på terreng.
Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear. Ambassadør for Scott.
|
|
|
[Re: olechr]
10/07/2011 20:26
|
tbh
Dekktester
|
Dekktester
Mye riktig i det Ole Chr sier. Heldigvis går det i riktig retning. På Konnerud og Svelvik var det vel omkring 50 stk i klassene. På Nissan cup er det enda flere.
Vi kan sikkert arrangere enda bedre ritt, men her skal også arrangørene ha honnør for å ha forbedret seg de siste årene. NCF jobber også bedre.
-- Tord Bern Hansen Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
|
|
|
[Re: tbh]
10/07/2011 20:36
|
olechr
More than words
|
More than words
Ja jeg syntes arrangørene av rundbane ritt blir flinkere og flinkere. Fortsatt mye rusk sånn iforhold til elite. Men løypene har kommet langt langt på vei.
Jeg har trua på morsome tekniske løyper. Med chicken runs etc. Konnerud og svelvik er som TBH inne på veldig mye rikitg. Særlig Svelvik har mange noe å lære av når det gjelder og arrangere.
-Tøffe men morsomme løyper. Ute er det mere og mere bygde løyper. Her er det gøy å sykle selv om man er 10 min bak han som leder. Partier man blir stolt av å klare. etc -Skikkelig ramme rundt. Telt for klubbene etc så man føler litt samhold. -Samt at nå som sprint er på vei inn kan det være veldig bra for noen ryttere som sliter i vanlig rundbane.
|
|
|
10/07/2011 20:53
|
Ravenexpert
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Greit det er mange på Nissancup, men hvor er de når det er NC? http://sykling.no/terreng/ritt/norgescup...%2008052011.PDF Er dette 50 stk i hver klasse? Rundt 15-20 stk i hver klasse. Skal være enig at noen klubber har blitt bedre,men det har ikke blitt noen flere ungdommer for det.
Redigert av Ravenexpert; 10/07/2011 20:56.
|
|
|
10/07/2011 20:59
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Mye kan gjøres for å holde ungdommene i terrengmiljøet. Det skal sies at det er mye bedre i dag enn for noen år siden, takket være godt arbeid i klubber og team.
Hva kan gjøres fremover?
- Samlinger på tvers av klubber og kretser for å samle de som holder på. Trives de med det de driver med, så er sjansen mindre for at de vil prøve noe nytt, ala. landevei. - Skape motivasjon. Tenker her veldig på dette nyoppstartede Ungdoms-EM, hvor de fleste nasjoner har meldt sin ankomst (sjekket lista før i dag). Kun få nasjoner mangler, og ja, Norge og Sverige er blant de få. Tenk for en motivasjon dette er for rytterne gjennom store deler av sesongen. - Veldig viktig at de lokale cupene opprettholdes, og at det fortsatt er bra deltakelse på de rittene. - Løypene bør ikke bli mindre tekniske her hjemme. Synes ikke rittene i NC er overkill tekniske i forhold til hva jeg har sett i land som Sveits, Tyskland, Nederland, Italia m.m - Løpstidene MÅ gjennomføres etter reglementet. Er det vinnertid på 45-60min, så får man ha det også. Heller litt for kort en for langt. De beste vinner stort sett uansett om det er 2 eller 4 runder. - Innføre nye og spennende øvelser (ref UCI). Tempo, sprint m.m. Tempo og sprint er allerede på NC/NM programmet, mens stafett har vært en suksess i Nissan Cupen. - Når det gjelder lag/team på terrengsiden, er det veldig viktig at disse opprettholdes, da ryttere får bra hjelp til å satse i mange av disse. - Ikke for mye alvor for tidlig, da mister de lysten. La de leke seg på sykkelen så mye som mulig. Dra og kjør downhill på høsten etter sesongslutt. - Har opplevd at unger helt ned i 10-års alderen ikke vil sykle ritt på grunn av resultatjag og prestasjonsangst. Legg lista lavt for de yngste på konkurranser. La de få prøve seg sakte men sikkert.
NorgesCupen har hevet seg mange hakk siden 2009-sesongen. Ting ser bedre ut, men det er fortsatt en del å gå på. Positivt med UCI ritt i Norge. Jeg synes det ser lyst ut for terrengsyklingens fremtid her til lands.
Jeg anbefaler arrangører/fremtidige arrangører å ta en tur til ritt utenlands, både for å oppleve selve rittet og snappe opp tips der. Sveits og Tyskland bør være en målestokk for fremtidige ritt i Norge.
Hvordan få flere til å begynne med terrengsykling? (noen erfaringer)
- I Romeriksåsen SK har vi hatt stor suksess med brosjyrer på flere av de lokale skolene før sesongstart, da gjerne en rytter som kommer å deler ut på skolen. Nysgjerrigheten sprer seg ganske raskt, og plutselig dukker det opp en halv klasse på trening (har praktisk eksempel).
- Rekruttere skiløpere/skiskyttere/vinteridrettsutøvere.
- Klubbstand på lokale begivenheter (vårt eksempel, den årlige Gjerdrumsdagen)
- God dialog med lokal media.
- Nettside med lett tilgjengelig treningsinformasjon
- Dyktige trenere som tar vare på, og følger opp rytterne og foreldre, slik at alle føler seg inkludert og som en del av fellesskapet.
Vi går en spennende tid i møte i norsk terrengsykling. Masse bra blir gjort rundt og kring (klubber, kretser, arrangører, NCF), masse bra talenter.
Redigert av panorama; 10/07/2011 20:59.
|
|
|
[Re: panorama]
10/07/2011 21:11
|
Ravenexpert
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Mye av det du nevner der har de allrede holdt på med i mange år. Jeg sikter spesielt til klassene 15-16 år.
|
|
|
10/07/2011 21:32
|
panorama
Veteran
|
Veteran
...men det må fortsatt gjøres i årene fremover også. Vi må ikke se oss ferdige med det vi driver med her hjemme, vi er langt fra en stornasjon på MTB-siden.
Tviler sterkt på at mange av arrangørene har vært utenlands å kikket. Lite vitner om det...
Løpstidene holdes ikke i alle ritt.
Ingen sendes til U-EM. Danskene hadde 6 lag om jeg ikke leste feil.
Ikke spesielt mange samlinger klubb/krets utenfor sesong.
Hvor har det blitt jobbet med disse punktene?
|
|
|
[Re: panorama]
10/07/2011 21:35
|
olechr
More than words
|
More than words
...men det må fortsatt gjøres i årene fremover også. Vi må ikke se oss ferdige med det vi driver med her hjemme, vi er langt fra en stornasjon på MTB-siden.
Tviler sterkt på at mange av arrangørene har vært utenlands å kikket. Lite vitner om det...
Løpstidene holdes ikke i alle ritt.
Ingen sendes til U-EM. Danskene hadde 6 lag om jeg ikke leste feil.
Ikke spesielt mange samlinger klubb/krets utenfor sesong.
Hvor har det blitt jobbet med disse punktene? Det har ikke blitt det. Som du sier så har mange som vet "alt" her hjemme utrolig mye å lære bare ved og dra ut å se. Særlig punktet med felles samlinger har jeg trua på.
|
|
|
[Re: olechr]
11/07/2011 07:28
|
Danjaer
Medlem
|
Medlem
Jeg har vært i Houfallize,verviers begge Belgia,samt Tyskland og Spania.Hadde løypene vært ganske like som de er der nede,hadde jeg også holdt på med rundbane. De er tøffe og tekniske på en helt annen måte en her hjemme. Her er det slik at du garantert kjører i stykker utstyret flere ganger på sessongen pga underlaget(har selv vært i toppen i alle alderstrinn frem til nå)men valgte landevei. Men hadde det vært et landslag for de yngre så hadde de også hatt noe å strekke seg til.Sammlinger er viktig. Når vi var i Belgia begynte de store laga og komme på onsdag, for å sykkle ritt på lørdag og søndag.Her i Norge har de så vidt tid til å komme på lørdag så for å sette seg i bilen å komme seg fortest mulig hjem(Mye trivligere på landevei.Få terreng gutta til å sykkle ritt hele helga,da blir det sammhold.
|
|
|
11/07/2011 16:52
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Landevei har jobbet lenge med dette, det er ikke lenge siden junior- og 15-16 feltene der var mindre enn det er på terreng i dag. Terreng komer etter, og antallet i 15-16 i NC er doblet på et par år.
Nesten alle fra 15-16 år som holder på med rundbane hopper over til landevei ... Dette tror jeg du må dokumentere. Det tallet er nok ikke så stort, og alle de som forsvinner ut av sporten er vel et større problem. De som går til landevei gjør det oftest fordi flere klubber satser tid og penger på landevei og "kjøper" lovende juniorryttere med et bedre sportslig tilbud.
Det nevnes samlinger her; hvor blir det av responsen fra klubbene når noen forsøker å få til noe? I fjor var det temmelig labert, men vi prøver igjen....
Forøvrig gjør NCF den samme innsats på terreng som på landevei, men vi ser at klubbmiljøene nok har vært flinkere til å lage fellesaktiviteter på landevei enn terreng.
Ungdomslandslag er pr i dag ikke tema i NCF, men det jobbes for å få til en skandinavisk cup (så langt er Danskene positive, Svenskene er lunkne). Trinn 1 er samkjøring av Shimanoliga (DK) og vre hjemlige UCI-ritt. Ansvaret for utøvere i aldersbestemte klasser ligger hos klubb/krets, og det jobbes for å etablere regioner (krever dog tilslutning på forbundstinget) hvor dette kan ivaretas og styrkes.
Redigert av Oystein L; 11/07/2011 17:16.
|
|
|
[Re: Oystein L]
11/07/2011 17:48
|
Ravenexpert
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg er helt sikker på at hadde det vært lagt like mye jobb ned i en maraton cup for ungdommen som det blir gjort i rundbane, så får vi virkelig se hva de liker.Det ser vi blant voksne også som sykler alle de stoe maratonritta.Rundbane er en liten gren, kommer alltid til å være det, så derfor er det svært få ungdommer som gidder å satse tungt på den form for sykling. Men stor ære til de som holder på med det og til klubbene som jobber hardt rundt omkring i Norges land. Olechr har mange fine forslag,lytt litt mere til de som satser tungt på idretten sin.
|
|
|
11/07/2011 20:34
|
panorama
Veteran
|
Veteran
At rundbane alltid kommer til å være en liten gren er jeg veldig uenig i. Med de nye type rittene som sprint, tempo osv. tror jeg denne grenen vil bli stadig mer populær. Husk at terrengsporten er forholdsvis ny.
Terrengsesongen er forholdsvis kort her hjemme ift de søreuropeiske landene. Cyclocross (hvor MTB og racer-folket møtes) tror jeg vil komme mer og mer her hjemme også (jobbes vell litt med i forbundet også), ettersom det går ann å sykle ritt nesten året rundt noen steder. Tror dette kan være en fin forlenger av sykkelsesongen til våre MTB-syklister her hjemme. Fin avveksling fra terrengsykkelen og knallbra trening.
Synes jeg ser færre og færre som går fra MTB til landevei. Dette skyldes i hovedsak bedre sportslig tilbud fra klubber, sponsorer, team og ikke minst forbund (egen ansatt for U23 og jr på terrengsiden viser at det er stort planer for årene fremover), samt at rytterne har noe å strekke seg etter til enhver tid. Derfor er det viktig å sende 13-16-åringer til U-EM, stadig bedre arrangementene, holde åpne samlinger hvor rytterne kan møtes utenfor rittperiodene, tipse om ritt i utlandet på egen regning(koster faktisk ikke veldig mye), samt at folk ikke må være redde for å ta et initiativ til arrangementer/møter som kan være med å rekruttere, forbedre og skape samhold i og rundt terrengsporten.
Redigert av panorama; 11/07/2011 20:35.
|
|
|
12/07/2011 05:13
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Da tenker jeg spesielt på selve løypene: publikumsvenlige,ikke altfor tekniske løyper,ikke alt for mye høydemeter, brede fine trasseer hele veien.....
NCF har valgt å forsøke å utvikle unge utøvere til den olympiske grenen terrengsykling. Da kan vi ikke gjøre som turrittarrangørene på grus; lage en særnorsk folkesport med halvlange raske grusritt med noen få enkle tekniske partier. Det er aldri morsomt å sykkle 5 minuter sammen og resten av tiden alene som det er i dag i stort sett alle klasser. Kjedelig for de som ser på også. Mye jevnere kamper i ungdomklassene må til for å beholde de på terrengsykkelen.
Der har du litt av den brutale egenarten til terrengsykling. Terreng skiller voldsomt mye mere enn landevei. her vil det bli spredning fra første tråkk. Lag ei flat landeveisløype, og "alle" henger med feltet til finalen. Dette ser du i alt fra ungdomsklasser her hjemme til World Cup. Flere (og jevnere) ryttere ønsker selvfølgelig alle vi som engasjerer oss i sporten For øvrig tror jeg det kan være greit å ta med seg litt historikk. På slutten av 90-tallet var NC-feltene i terreng større enn på landevei , også i ungdomsklassene (se bare på '99; på Ø3d måtte junior og veteran samkjøres for å få nok ryttere til et felt, B-klassen ble nedlagt grunnet liten interesse, og Trondheim-Oslo hadde rekordlav deltakelse). Mens landevei (og grusritt) har vokst kraftig de siste årene, har terreng, både maraton og rundbane gått på sparebluss. De siste to årene har pilen pekt kraftig oppover, det er igjen større NC-felt både på maraton og rundbane, og M15-16 feltene i Konnerud og i Svelvik var rekordstore (det var dessverre få lokale ryttere både i Rogaland og i Trondheim, men det er en annen sak). Siden du er Østfolding; ta deg en tur til rundbane-NM i Horten og/eller Maraton-NM i Sarp, så kan vi ta en prat.
|
|
|
[Re: Oystein L]
12/07/2011 09:34
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Artig å lese folk som vil ha "høyere krav til de somm skal ha rittene". Jeg regner med at man selv er med på arrangørsiden og kan fortelle hva man bør jobbe med, og hvordan man får til gode arrangement?
|
|
|
[Re: JonahHex]
12/07/2011 11:36
|
Ravenexpert
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Selve rammen rundt NC ritta er bra,da tenker jeg på alt det andre utenom løypa.Kan ta et eks.rundbane NC i fjor i Tønsberg,jord,leire grass i 90% av løypa og mye nedbør som det var der, og nesten alle måtte springe store deler av traseen, er ikke bra.(lov til å bruke hode).Flere som også har meget korte knotete utganger på startene sine,mye trange løyper som er vanskelig å komme forbi i perioder.Men en del har også blitt mye bedre.Svelvik, Trondheim, Svarstad og klassiske Skullerud er etter min mening de som holder mål.Av de gode gamle så er øvre eiker også meget bra(ca 10 år siden)Men heldigvis har vi forskjellig smak,ellers hadde det blitt kjedelig.
|
|
|
12/07/2011 11:55
|
panorama
Veteran
|
Veteran
Løypene i NC er det ingenting å si på. Tipp topp
|
|
|
12/07/2011 17:59
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
Av alt som skal skje ifm et arrangement er løypa kanskje det vanskeligste å få gjort noe med. Det kreves enorme ressurser, økonomisk såvel som fysiske, samt en kamp med grunneiere og andre som har innsigelser mot ethvert inngrep i naturen når. Har ikke vært i Tønsberg, men dersom beskrivelsen stemmer hadde kanskje det beste alternativet vært en helt annen trase, eller gjøre som Birkenfolket - suck it up når det regner 
|
|
|
18/09/2011 16:18
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Noen som vet hvordan vektregler blir for MTB i 2012? Blir det fs29 på alle :-)
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
30/09/2011 09:19
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Min mening er; sett mye høyere krav til de somm skal ha rittene. Er du villig til å betale for det da? Pr i dag er NC ren veldedighet fra klubbenes side. De arrangementene du har sett hittil er enorme dugnadsutblåsninger som resulterer i null og nix for klubben økonomisk og i flere tilfeller er det en ren kostnad for klubben. Det finnes med andre ord ikke midler til løypebygging, utenlandsreiser eller andre tiltak du måtte savne. Folk løper og betaler bortimot en tusenlapp for å sykle grusritt uten en gang å blunke. Men de 200,- det koster å delta på NC resultaterer i ramaskrik dersom noen mener at dette skal økes. Se på årene som har vært. Veldig få arrangører går igjen over tid. Svelvik, Rogalendingen, Trønderne og Frøy er vel de jeg kommer på som har vært kontinuerlige. Disse arrangementene vil jeg tippe lever ene og alene på grunn av entusiasme for sporten. Dersom begeistringen over å legge ned såpass mye innsats i et arrangement, legger seg, forsvinner også rittet fra planen. Vi som arrangør har over lenger tid etterlyst tiltak som gir en helt annen bærekraft i NC som gjør det mer interessant å satse over lang tid (noe jeg tror vil være en fordel for sporten da man kan evaluere og videreutvikle arrangementet fra år til år i stedet for å begynne med blanke ark hos en ny arrangørklubb hele tiden). Det er aldri morsomt å sykkle 5 minuter sammen og resten av tiden alene som det er i dag i stort sett alle klasser. Dette tror jeg ikke er riktig. Jeg har observert rimelig mange barn og ungdom i terrengmiljøet de siste årene og inntrykket er at de synes det er gøy å sykle både Nissan Cup og tilsvarende og henger seg lite opp i hvor på lista de havner. Da tror jeg landeveien er mye værre. Enten klarer du å henge med på feltet eller så klarer du det ikke. Klasseskillet er mye større og tydeligere. Med tanke på rekrutteringsjobben som Rune Høydahls Terrengsykkelskole gjorde gjennom flere år, Nissan Cup og tilsvarende og ikke minst initiativer slik som det som Ole Christian & co har kommet med om ungdomssamling, tror jeg det spirer og gror ganske godt på ungdomsplanet. Det gjelder selvfølgelig å bygge brua videre... Noen som vet hvordan vektregler blir for MTB i 2012? Blir det fs29 på alle :-) Til sist vil jeg "bumpe" GardS sitt spørsmål, siden tråden handler om å ta seg av de unge terrengsyklistene. I våres ble vedtaket om vektregel på terrengsykler i aldersbestemte klasser utsatt fordi det kom for brått på for folk som allerede hadde kjøpt sykkel. Det er nå (nesten) Oktober og sykkelbutikkene pumper sykler ut på salg. Jeg har ikke sett eller funnet noen ny info om regelendringer. Dette betyr vel at vi er i samme situasjon igjen.
|
|
|
[Re: Sykkelbob]
30/09/2011 10:13
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
I våres ble vedtaket om vektregel på terrengsykler i aldersbestemte klasser utsatt fordi det kom for brått på for folk som allerede hadde kjøpt sykkel.
Det er nå (nesten) Oktober og sykkelbutikkene pumper sykler ut på salg.
Jeg har ikke sett eller funnet noen ny info om regelendringer. Dette betyr vel at vi er i samme situasjon igjen.
Litt upresist, regelendringene ble trukket tilbake (ikke utsatt) fordi dette ikke var behandlet i GU Reglene for terrengungdom er/blir de samme som for landevei; nei til karbonfelger og en vektgrense uten praktisk betydning
Redigert av Oystein L; 30/09/2011 10:17.
|
|
|
30/09/2011 10:44
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Takk for info. Vet man noe om indikasjon på hvor vektgrensen vil ligge?
|
|
|
30/09/2011 12:05
|
Oystein L
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Landevei = terreng = 8kg = uforandret
|
|
|
30/09/2011 12:07
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
aha.. Takk for info!
|
|
|
02/10/2011 10:04
|
GardS
Ivrig
|
Ivrig
Takk for info, Øystein. Bygger akkurat ny sykkel til minstejenta. Det er nå det er billige deler å fa tak i. Det har nå blitt en 26" HT, på 8 kg. Til under 10k, ferdig bygget. Så dette passer perfekt.
Energihuset Merida Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS
|
|
|
02/10/2011 18:57
|
Danjaer
Medlem
|
Medlem
Skulle det vært riktig når det gjelder vekt landevei/terreng og pris som var meningen med den grensa på 8kg,så burde vekta på terreng hvert satt til 10kg.
|
|
|
[Re: GardS]
13/10/2011 10:33
|
Sykkelbob
Besatt
|
Besatt
Takk for info, Øystein. Bygger akkurat ny sykkel til minstejenta. Det er nå det er billige deler å fa tak i. Det har nå blitt en 26" HT, på 8 kg. Til under 10k, ferdig bygget. Så dette passer perfekt. Hvordan i all verden har du klart det?
|
|
|
13/10/2011 12:35
|
tbh
Dekktester
|
Dekktester
Mitt tips vil være å kjøpe en Diamant eller Nakamura på 50% salg, f.eks den som koster ordinært 15000 kr. Den veier vel 9,3 kg uten pedaler i aluminium. Deretter kan man selge hjulsettet som sitter på og kjøpe et lettere som er brukt for ca 3000 kr. Da havner man høyt oppe på 8-tallet et sted uten pedaler.
Jeg er imidlertid spent på å høre hvordan man havner langt nede på 8-tallet med skikkelige dekk og pedaler for 10K om ikke egne deler prises unaturlig lavt.
-- Tord Bern Hansen Sjekk bernhansen.com for turer, sykkeltips og tester
|
|
|
13/10/2011 12:36
|
EgilS
More than words
|
More than words