Selger en av ”verdens beste stisykler”. Den er i hvert fall blitt kåret til det i flere sykkelblader de siste årene.
Det første bildet viser en stock Fuel EX9. Siden da har jeg endret pedaler, sete, setepinne, stem, styre, dekk, hjulsett, krank, gaffel og bremseskiver. I tillegg til at den er jevnlig vedlikeholdt, vasket etter hver stitur og lagret inne på vinteren har den rullet mye både på trøndersk og nord-norsk sti. Den klatrer som ei geit, og jeg har ennå ikke tenkt at det er sykkelen som begrenser meg på nedoversti.
Jeg har byttet fra original Fox Float RP24 gaffel med 130mm vandring (luftfjær) til Fox Vanilla 140mm med stålfjær. Disse to gaflene er relativt like med tanke på AC (avstand fra aksel til krone) så noen forskjell har jeg ikke funnet.
Hjulsett: jeg selger den i utgpkt med det originale hjulsettet. Det er en Bontrager Rhythm Elite felg på Bontrager nav, tubeless ready (lette fine og rette hjul, aldri kjørt de med guffe).
Størrelse er oppgitt til 17.5 virtual (18.5 actual), vil passe folk rundt min høyde (178 cm). Mange synes denne er stor nok selv om de er høyere enn meg, men det er subjektive preferanser og må nesten prøves ut.
Farge er grå, original spec finner du her:
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2009/archive/fuelex9Pr i dag er den satt opp med følgende deler:
Trek Fuel EX9 ramme med 120mm (Fox Float RP23 m/ProPedal), ABP oppheng
Thomson Elite 400mm setepinne
Fizik Gobi Xm sete
Thomson 70mm stem
RaceFace Diabolus styre (bredde, rise etc skal jeg finne ut av)
Fox Vanilla RLC 140mm gaffel (m medium stålfjær, har andre fjærer liggende)
Avid Elixir R bremser (203 skive foran, 185 skive bak)
ODI Yeti holker
SRAM XO gir bak (9-delt)
SRAM PG970 kassett (11-34), ny våren 2011
Shimano XT gir fremme (2/3 delt)
SRAM X9 triggere (3x9) med Matchmakers
Shimano SLX M665 krank (36-22 med bashring), ny våren 2011
Shimano M647 SPD-pedaler
Bontrager Rhythm Elite hjulsett m. Bontrager nav (kan brukes slangeløst)
Dekk: etter avtale, (BigBetty, Minion evt Mountain King 2.4)
Jeg selger den i utgangspunktet slik den står nå og er beskrevet her i annonsen. Kan evt endre noe på f.eks krank, dekk, stem etc etter avtale med kjøper. Det kan jo også være at jeg plutselig ikke greier å skille meg av med stem’et eller styret eller hva jeg nå måtte finne på. Men det skal uansett være en kapabel stisykkel dette.
Prisantydning: hbo 12 000 kroner. Forbeholder meg retten til å selge til hvem jeg vil og til den prisen jeg vil, men den skal jo selges da.
Vekt slik den står tror jeg er i området 13.5 kg med pedaler. Kanskje mer med BigBetty foran og RubberQueen bak, skal kontrollveie senere i dag.
Kontakt på PM eller her i tråden.
Sykkelen står i Malvik utenfor Trondheim, bør både sees og prøves!
Bjørn S
Bilder vedlagt