Jeg er uneig i den offisielle euro sokkelengden - det ser mye bedre ut med sokker på ca halve lengden - men jeg innser at det her er jeg som bures inne for lovbrudd!
Re: ønsker å anmelde Ivan Basso for stilbrudd.
[Re: bullet]
#121039505/07/201114:25
Jeg er uneig i den offisielle euro sokkelengden - det ser mye bedre ut med sokker på ca halve lengden - men jeg innser at det her er jeg som bures inne for lovbrudd!
Høg front, spacere og "kort" stem vil aldri bli akseptert i proffestetikken.
Andy Schleck har for eksempel 14 cm drop sete-styre. 16 cm styrerøyr (H1 geometri frå Trek) og 140/-17 stem. Det gir lengre avstand mellom setet og styret enn akselavstanden til Kjerts.
Andy Schleck har for eksempel 14 cm drop sete-styre. 16 cm styrerøyr (H1 geometri frå Trek) og 140/-17 stem. Det gir lengre avstand mellom setet og styret enn akselavstanden til Kjerts.
Det er begrenset hvor mye Kjetil kan ha av avstander på den søte lille Bianchien hans. Trøsten hans får være at han klatrer fra alle på forumet i toppform.
[Re: thasle]
#121146207/07/201109:09
To av gårsdagens menn har ikke hørt om dette. Thomas Voeckler har en kort oppverstem og Jeremy Roy hadde en stakk spacere under stemen sin.
Om det var det som gjorde at feltet kjørte dem inn 1500 meter før mål, eller om det gjorde at de klarte å stikke fra et samlet felt, tja si det?
LarsB
Redigert av larsb; 07/07/201109:09.
[Re: larsb]
#121146607/07/201109:21
Om det var det som gjorde at feltet kjørte dem inn 1500 meter før mål, eller om det gjorde at de klarte å stikke fra et samlet felt, tja si det?
Svaret på dette er jo såre enkelt: Feltet lot de gå da de var lei av å se på de grove stilbruddene dag ut og dag inn. Det var dermed felles enighet om at onsdag var en dag de skulle nyte på stilig vis. Dessverre slappet man såpass mye av at man knallet i asfalten både her og der eller syklet rett ut i den flotte naturen for å ta den meget nærme i åsyn.
Men for å forhindre allmennheten i å tro at sykler med stilbrudd gir et fortrinn sørget man for at en syklist som er såpass liten at han aldri får behov for oppoverstem eller spacerstack (og således er stilig) vant etappen. Legg merke til at feltet har spleiset på stilige tenner til samme rytter da de gamle var et helt klart stilbrudd. Til neste års Tour kommer man til å selge spacerene til Roy for å finansiere en stiligere stem til Voeckler.
Jeg er også enig i at alt for lange sokker er teit. Men jeg vet at stilpolitiet er uenig der. Sokken trenger ikke være lenger enn at den dekker akillesen for å unngå skader. Er det varmt bruker jeg gjerne korte sokker for å "glatte ut" sokkeskille
Og ja, jeg regner med at jeg fortjener buksevann nå. Kjerts kan få lov til det når han har fullført Bukkerittet imorgen
Instagram: @oivindbjerkseth
[Re: ]
#121243008/07/201120:28
Jeg er også enig i at alt for lange sokker er teit. Men jeg vet at stilpolitiet er uenig der. Sokken trenger ikke være lenger enn at den dekker akillesen for å unngå skader. Er det varmt bruker jeg gjerne korte sokker for å "glatte ut" sokkeskille
Og ja, jeg regner med at jeg fortjener buksevann nå. Kjerts kan få lov til det når han har fullført Bukkerittet imorgen
Dette er jeg også veldig enig i og tror rett og slett at "The official euro cyclist code of conduct" har gått på en aldri så liten stilsmell (som det er vanskelig å gå tilbake på når det først er skrevet). Det sier seg selv at korte sokker er MYE mer style en lange sokker. Å sykle med kort sykkelbukse og lange sokker blir litt som å gå med en bukse som er 2 cm for kort. Ikke helt krise, men bare veldig ukult.
Jeg reagerte faktisk på de lange hvite sokkene til Mark Cavendish i dag under spurten. Det ser jo helt tulling ut!