Nå som trådstarter har fått seg sykkel så øyner jeg muligheten til å kuppe tråden.Dette gjør jeg fordi at jeg er også på jakt etter en høst/winter/bysykkel og skulle gjerne hatt noen tips.
Kriteriene er som følger:
* Bukkestyre
* Plass til halvgrove dekk og sjermer (og muligens baggasjebrett?)
* Solid og gjerne vintage/retro utseende
* Helst ett tannhjul foran og alfine 8 speed eller 8/9/10-delt bak
* Minimalt med vedlikehold (derav girløsningen)
* Forholdsvis rimelig siden den skal kunne parkeres rundt i Oslo (ikke de verste plassene eller over natt). Budsjett er rundt 8000-ish.
Er det noen som har noen tips?
Det nærmeste jeg er kommet til nå er
on-one pompetamine versa som har vært diskutert i
denne tråden. Utseende er litt så som så, men den blir nok finere med freshere stemer/krank og sete/styretape.
Ellers så syntes jeg den Croix de Fer som ble nevnt i denne tråden var flott men har to tannhjul foran i tillegg til å koste litt mye.
Drømmen er
Cross X sykkelen fra Winter bikes, men den koster altfor mye ($ 2000 kun for ramma) i tillegg til å være altfor fin og ekslusiv til å være en "slitt&sleng"-sykkel. Den måtte eventuelt stått i stua sammen med 3 av mine andre sykler og det har dama sagt definitivt nei til (hun mener vi har minst en sykkel for mye der allerede... makan!).

Uploaded with
ImageShack.usEr jeg forresten helt på jordet med min visjon om en kul og funksjonel all-round sykkel som ikke skal bli frastjålet etter 5 min i sentrum? Må jeg skaffe meg en gammel ramme og leite etter brukte passende deler?