Trenger tips fra alle bauger og kanter.
Sykler i utgangspunktet MTB, men prøvde meg en racer (eller landeveissykkel - stilpoliti kan få redigere hvis noe er feil)

Uansett, så falt racer veldig i smak (ps jeg brukte Giro Xar på turen)

Hadde sett for meg en "4990,-" sykkel for å komme i gang, men ser jo nå at jo mere jeg googler, jo dyrere blir sykkelen.
Helst maks pris 10 000,- , men kan strekke meg til 15 om det absolutt må til. Kan forøvrig strekke meg til 30 og for den slags skyld, men det ser jeg overhode ikke behov for ..
Har sett på
Bros Ultimate Ultrega (som de kjører kampanpanje på nå) :
http://www.bikebrothers.no/index.php?pag...&Itemid=174Veil 22 990,- .. Kampanje til
15990,- med utstyrspakke til 3600,- .. Det eneste som holder meg litt igjen er kranksettet.. I tillegg så vet jeg ikke om hjulsettet er noe bra(?)
Noen som har erfaringer?
Har også sett på
Whike RR Pro Ultegra ( ja jeg vet, jeg burde bli banna fra forumet

) men med Ultegra Gir, Brems og Krank til 9990,- (kan få den for
7500,-).. Er White virkelig så ille? .. Er hjulsettet helt ubrukelig? Ramma knekker før man får den ut av butikken?
Ville dere heller gått for en karbonramme med 105 utstyr til samme pris?
Da f.eks :
Giant TCR 2 composite til 9990,- (kan få til
7000,-)
I mine øyne blir dette litt feil ..
Heller Ultegra enn 105?
Og billige karbonrammer er vell ikke allverden de heller ..
Som Cervelo skriver :
Nowadays people are sometimes so blinded by “carbon” that they prefer a mediocre carbon frame over the best aluminum frame that is lighter, stronger, stiffer, more responsive and even more comfortable.Nå sier jeg ikke at ramma til White er fantastisk , men jeg tviler på at ramma til Giant er fra øverste hylle.
Sååå ..
Jeg har 0 til 15000,-
Jeg trenger en racer
Jeg ønsker mest mulig for pengene .. betaler heller litt ekstra for good utstyr, enn litt mindre for rimeligere grupper.
Har til gode og se skikkelig på Felt, Fuji, Cannondale, osv osv osv osv, men såvidt jeg kan se så har alle syklene i min prisklasse Shimano 105 ..
Hadde sett meg ut denne, men den ble solgt

:
http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1206079Trenger virkelig innspill

På forhånd takk.