Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

nyfrelst syklist som trenger litt råd..

nyfrelst syklist som trenger litt råd.. #1208868 02/07/2011 20:16
B
bobbo Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
hei.
først og fremst, hvis denne tråden ligger i feil forum, så beklager for det.

For de som husker den opphisset debatten ang. facebook og hatgrupper som ble lagd, så er det sikkert et par som kjenner igjen nicket mitt ICON_WINK.
men men, nok om det..

Jeg har i ettertid blitt litti ntrisert i sykling. Alt stated med at jeg ville sykle i marka med ungene mine, dro og kjøpte meg en offroad sykkel ( GARY FISHER).
Sykkelturene har bare økt og økt etter den dagn.. Nå sykler jeg tilogmed til jobb så ofte jeg kan, regn eller sol...spiller ingen rolle..

Nå har jeg fått såpass interesse av sykling at jeg i første omgang vurderer å prøve meg på lillehammer-oslo til neste år, og året etter det trondheim-oslo.

har derfor i denne sammenheng et par spørsmål:

- For å kunne utføre disse rittene, hva slags trening anbefales det/åssen gjøre meg klar ?

- trenger også litt hjelp til valg av ny sykkel, da jeg har forstått det sånn at terrengsykkel ikke er det mest optimale til asfalt/langturer.. har et budsjett på sirkus 10 000,- (vet ikke om je kommer noe langt med dette ).

mvh
Bobbo

Re: nyfrelst syklist som trenger litt råd.. [Re: bobbo] #1208905 02/07/2011 21:21
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
XXL har knalltilbud på en Giant racersykkel nå til 9990,-

Skal du sykle Lillehammer Oslo og Trondheim Oslo ville jeg absolutt vurdert sterkt å melde meg inn i en sykkelklubb for å få riktig trening i å sykle sammen med andre. ++ en masse andre fordeler.

Re: nyfrelst syklist som trenger litt råd.. [Re: Ketle] #1208964 03/07/2011 05:02
Fårikål Offline
Fersking
Fersking
Men hvis du kjøper sykkel hos xxl, ikke bare bli ivrig - kjøp sykkel - og dra. Få mekanikeren til å ta en skikkelig sjekk av sykkelen, ettersom mine erfaringer med xxl er at de ikke akkurat har fullt fokus på monteringen. Føler de vil du skal komme tilbake til dem fort ICON_SMILE

Gå over og sjekk at alt er som det skal være ICON_SMILE

Redigert av Fårikål; 03/07/2011 05:08.
Re: nyfrelst syklist som trenger litt råd.. [Re: ] #1209431 04/07/2011 04:52
Fårikål Offline
Fersking
Fersking
Ja, når jeg kjøpte så fikk jeg beskjed om og komme å hente sykkkelen et par dager senere, sånn at de kunne gjøre monteringsjobben ferdig fordi syklene bare var (som du sier, Trekrider)"fremvisnings-klare".
Etter denne siste monteringen skulle den være klar til bruk, men jeg opplevde at bremsekaliberene var skjevt montert og at dempegaffelen lakk luft ICON_SMILE

Ha et oppmerksomt øye etter kjøpet er alt jeg mener å si ICON_SMILE

Moderator  support