Jeg klarer ikke å finne noe sted på giret hvor det står hvor mange grader det er, og har reist fra esken den kom i. Kan jeg måle vinkelen på en enkel måte? Kanskje litt vanskelig å skille så få grader ved å måle selv.
Usikker. Jeg har bare sett MTB-varianten så jeg er ikke sikker på om forskjellen er såpass at man ser forskjell.
Hvis det er de to som det er bilde av her så er det kanskje forskjell i fargen på innfestingen. Ville jo gjort ting enklere
http://www.shimano-nordic.com/publish/co...d_mountain.html
Ganske sikker på at høyden har blitt riktig (har lest litt rundt på park tool), men har prøvd i mange ulike høyder også og vinkler for den del. Jeg har ikke tenkt på å skulle slå kranken lenger inn. Det kan hende det blir akkurat nok :-)
Når jeg dytter på kranken for hånd så pleier den å gå litt lenger med gummihammeren.
Det er nok ikke vaieren for "stopperen" på giret kan ikke vries lenger da det er en fysisk sperre.
Og du har dobbeltsjekket at skruene ikke kan løsnes litt til og gi deg litt mer utslag?
Siden du har vært så snill å hjelpe meg med giret lurer jeg på om du kan svare meg på et spørsmål angående styrelager også. Da jeg skulle skru til styrelageret i dag så kjentes det litt ut som det løsna litt, og nå kan jeg skru og skru hvilken vei jeg vil uten at noe skjer. Jeg antar at gjengene har blitt runda eller noe i den dur, men har du et triks på hvordan jeg kan få åpnet opp igjen for å fikse dette?
Du kan altså løsne skruene på styrefremspringet og når du skrur på toppskruen så skjer det ingen ting, altså uansett om du strammer eller slakker? Kan du lett dra ut skruen?
Virker jo enten som om gjengene er blitt dårlige eller at noe har skjedd med stjernemutteren (den som sitter inni styrerøret).
Det er viktig at stjernemutteren sitter høyt nok opp til at skruen går godt nedi selv med evt. spacere. Selv er jeg lat og bruker et verktøy for slikt selv om det egentlig jo er enkelt

Tusen takk for hjelp så langt :-)
Bare hyggelig!