Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Problem å lufte formula K18

Problem å lufte formula K18 #1207316 30/06/2011 09:03
I
Ivar k Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Hei, jeg prøver å lufte oro K18 bremser. Problemet er at jeg ikke får noe bremsevæske inn/gjennom systemet fra kaliperen. Jeg har lufte sett fra Formula, har tatt bremsen av sykkelen, fylt sprøyten ved kaliperen med bremsevæske og skrudd på den, og satt på sprøyte med litt bremsevæske på hovedsylinderen. Når jeg beveger bremsehendelen beveger stempelet på sprøyten på kaliperen, så det er ikke helt tett, men å få bremsevæske inn i kaliperen, gjennom systemet og ut i sprøyten ved bremsehendelen går ikke, virker som det er helt tett. Noen forslag, er det noe mer jeg må gjøre ??
Det hører med til historien at sykkelen har stått i 2 år uten bruk, og stemplene gikk ikke inn igjen - er fikset, er det annet som kan "satt seg fast" ??

Takk for gode forslag
Ivar

- Ivar
Re: Problem å lufte formula K18 [Re: Ivar k] #1207349 30/06/2011 09:49
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Hullet mellom sylinderen i hendelen og reservoaret er tett. To årsaker til dette: Noen har fylt olje i bremsen, slik at pakningen på stempelet har svellet opp og dekker for hullene. Evt så har det korrodert inni der, og hullene er tette. Prøv å gå opp hullene med et syltynt bor (0.8-1mm).

Ole.

Re: Problem å lufte formula K18 [Re: Ole] #1211277 06/07/2011 22:12
I
Ivar k Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
I
Takk for svar, jeg har plukket fra hverandre hele bremesen, sylinder og kaliper, og det var mye gråhvitt belegg/avleiringer, særlig i sylinderen. Ikke så rart den ikke virket. Hvorfor den grå gørra var der er mer uforståelig. Bremsen hadde original bremsevæske og har ikke blitt luftet før. Uansett jeg har renset, satt sammen og luftet, men nå kommer ikke hendelen helt ut og stemplene på kaliperen trekker seg fortsatt ikke tilbake igjen. Jeg har byttet pakninger til stemplene, siden stemplene gikk treigt tidligere, og smurt disse med bremsesylinderfett. Hva kan jeg gjøre videre ? Tar gjerne imot gode forslag

Ivar

- Ivar

Moderator  support