Vet det eksisterer mange tråder, men er jo ikke slik at noen svarer på nettopp mitt spørsmål. Håper derfor på innspill.
Er over middels interessert i sykkel, tidligere drevet på konkuransenivå(dog 15 år siden nå). Syklet litt mtb men vil nå over på landevei. Er rimelig god og tung (ca 100kg) etter flere års skade.
Sett på ulike varianter. Tenker i utgangspunktet max 25.000,- (men som med alt annet kan jeg gå litt over om det absolutt må til, men vil helst under). Ideelt får jeg sko og pedaler samt noe småkrams med i denne summen.
Alternativ 1: Scott CR1 team
med standard 105 utstyr Kan få denne på tilbud nå for ca 16.500,-
Positive med denne er jo prisen, men ser av ulike reviews at jeg muligens er for tung for denne rammen. Og sitter med følelse av 105 gruppen som litt "simpel".
Alternativ 2:
supersix med ultegra . Også her er prisen positiv (21K). Av frykt for at jeg ikke vil bli bitt av basillen på igjen, regner jeg denne sykkel som "tryggest", samt at man får mye sykkel for pengene(?)
Alternativ 3: Cannondal Supersix HI-Mod m. SRAM Red (28K ny fra sykkelsenteret= vanskelig å rettferdiggjøre for fruen) evt kjøpe av thue her på forumet for ca 22K(etter litt pruting...).
Sykkelen fra thue er jo god pris(eller ikke?), dog en 2010 modell (betyr lite for min del). Mitt eneste ankepunkt er å miste evt garantier jeg vil få ved å kjøpe fra butikk.
Hva mener folket? Risikerer jeg noe ved å kjøpe brukt? Evt hva mener man er beste kjøp (er jo i overkant 10K som skiller billigste og dyreste alt.)?
Alle innspill tas imot med stor takk