Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 2 av 2 1 2

Cannondale Scalpel 2011: Vann i ramma !

Re: Vann i ramma ! [Re: Paragon] #1220975 23/07/2011 20:25
-
-Eivind- Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
-
Sykkeldelisk (gurkers) har til info redigert det barnslige innlegget sitt, hvor dere ser jeg har svart på noe tullette som tilbakestående osv.. Håpløst av en selger og bruke slike ord.

Jeg ringer deg gjerne på Mandag for å høre din versjon av saken. Ingen problem. Jeg har overhode ingenting med dette å gjøre, men så håpløs service og i tillegg utrolig uproffe innlegg på et forum provoserer meg. Denne saken burde vært håndtert når kunden oppsøkte butikken vedr problemet første gang.

Og ang heving av kjøp, så var det ikke nødvendigvis spesifikt mot ramma, men mot at butikken yter elendig service og ikke er villige til å hjelpe. På dette grunnlag ville jeg hevet kjøpet og kjøpt samme sykkelen hos noen som var proffe og serviceinnstillt. Ikke barnslige tullette selgere som gurkers.

Håper det ordner seg for deg Bård.

Re: Vann i ramma ! [Re: -Eivind-] #1221051 24/07/2011 05:09
T
Tanndoktorn Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
.. og det fremstår jo ihvertfall som fryktelig profesjonelt at Sykkeldelisk
gjerne omtaler saken bak min rygg pr telefon hvis noen skulle ønske å ringe dem.
Dette er jo helt idiotisk ..

Re: Vann i ramma ! [Re: Alpers] #1221053 24/07/2011 05:32
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: Alpers
At det kommer vann inn i enkelte rammer er absolutt tilfelle, både fra Cannondale og andre produsenter. Hvorvidt dette er grunnlag for heving av kjøp eller ikke tror jeg er uprøvd.

I dette tilfellet (med setepinne som er åpen i toppen) er du bortimot garantert vann i seterøret bare du kjører gjennom noen vanndammer. Det kan vel vanskelig lastes ramma.
De fleste(?) løser vel dette med et lite dreneringshull under krankhuset

Re: Vann i ramma ! [Re: Oystein L] #1221073 24/07/2011 08:35
T
Tanndoktorn Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
T
Sitat: Oystein L
Sitat: Alpers
At det kommer vann inn i enkelte rammer er absolutt tilfelle, både fra Cannondale og andre produsenter. Hvorvidt dette er grunnlag for heving av kjøp eller ikke tror jeg er uprøvd.

I dette tilfellet (med setepinne som er åpen i toppen) er du bortimot garantert vann i seterøret bare du kjører gjennom noen vanndammer. Det kan vel vanskelig lastes ramma.
De fleste(?) løser vel dette med et lite dreneringshull under krankhuset

Som sagt: Det er i utgangspunktet ikke overraskende av vann kommer inn i ramma. Problemet er at det ikke er designet drenering eller at vannet kan komme ut igjen samme vei som det kom inn. Sykkeldelisk har selv fjernet vannet ved å suge det ut med slange gjennom skruehullene til sykkelflaskeholderen hver gang sykkelen har blitt innlevert. Jeg synes det er urimelig at jeg skal måtte gjøre det samme hver gang jeg har brukt sykkelen og oppfatter problemet som enten 1) en generell designfeil ved alle scalpel 2011-modeller (2010-modellen hadde drenering?) eller 2) en enkeltstående feil ved min ramme.

Sykkeldelisk har hele tiden sagt at de aldri har sett tilsvarende problem med andre scalpel-rammer. Dette har naturlig nok fått meg til å tro at det kunne være noe spesielt med min ramme og oppfattes for meg som et godt argument for å undersøke min ramme videre.

Jeg synes det hadde vært naturlig å teste en av de andre rammene de har i butikken evt. bytte min ramme, men dette er de ikke interessert i.

Det er et "dreneringshull" under krankhuset. Dette hjelper lite når det ikke er vann i krankhuset.

Re: Vann i ramma ! [Re: -Eivind-] #1221192 24/07/2011 14:27
Apokope Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: -Eivind-
Sykkeldelisk (gurkers) har til info redigert det barnslige innlegget sitt, hvor dere ser jeg har svart på noe tullette som tilbakestående osv.. Håpløst av en selger og bruke slike ord.

Jeg ringer deg gjerne på Mandag for å høre din versjon av saken. Ingen problem. Jeg har overhode ingenting med dette å gjøre, men så håpløs service og i tillegg utrolig uproffe innlegg på et forum provoserer meg. Denne saken burde vært håndtert når kunden oppsøkte butikken vedr problemet første gang.

Og ang heving av kjøp, så var det ikke nødvendigvis spesifikt mot ramma, men mot at butikken yter elendig service og ikke er villige til å hjelpe. På dette grunnlag ville jeg hevet kjøpet og kjøpt samme sykkelen hos noen som var proffe og serviceinnstillt. Ikke barnslige tullette selgere som gurkers.

Tar selv ikke parti i denne saken, men innlegg som dette er ingen tjent med.
"Ringe en ansatt i en butikk, med formål om å diskutere saken til en fremmed kunde?" Håper dette var ironisk ment...
Om ikke, stein fra glasshus ICON_SMILE

Trådstarter og flere andre virker subjektive med et objektivt ordlag. Veldig modent og god debattkultur. +1

Du skriver at dette er internett etc, ja selvfølgelig... Alle kan ytre seg. Alle kan se ut slik som de vil i Norge også, men noen tar seg dårligere ut og blir gjenstand for å rynke på nesa.

Ettersom du selv presiserer fri meningsutveksling, vil jeg selv følge opp.
Har lest mye forskjellig her på forumet, og dessverre oppfatter jeg det slik at du hører til den lille håndfullen med de dårligste debatantene.

Har jeg lest alle innleggene dine på forumet? Absolutt ikke.
Trekker jeg allikevel en slik slutning? Ja
Hvorfor? Av samme begrunnelse som din.
Er dèt dårlig debattkultur? Ja
- Hvorfor? Fordi på universitetet lærer man at bombastiske uttalelser er et skudd i ryggen inntil man kjenner alle aspekter.

Er uansett av den oppfatning at nedsettende ord om enkeltpersoner ikke hører noe sivilt forum hjemme.

Håper det ordner seg for trådstarter, håper Cannondale fikser ny ramme da dette er nydelige sykler, håper jeg ikke blir gjenstand for nedsettende kommentarer fra Eivind eller andre med samme debattkultur.

Kun det jeg ville si.

Apokope

Re: Vann i ramma ! [Re: Apokope] #1221309 24/07/2011 19:16
gunner_one Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: Apokope
Sitat: -Eivind-

Tar selv ikke parti i denne saken, men innlegg som dette er ingen tjent med.
"Ringe en ansatt i en butikk, med formål om å diskutere saken til en fremmed kunde?" Håper dette var ironisk ment...
Om ikke, stein fra glasshus ICON_SMILE

Trådstarter og flere andre virker subjektive med et objektivt ordlag. Veldig modent og god debattkultur. +1

Du skriver at dette er internett etc, ja selvfølgelig... Alle kan ytre seg. Alle kan se ut slik som de vil i Norge også, men noen tar seg dårligere ut og blir gjenstand for å rynke på nesa.

Ettersom du selv presiserer fri meningsutveksling, vil jeg selv følge opp.
Har lest mye forskjellig her på forumet, og dessverre oppfatter jeg det slik at du hører til den lille håndfullen med de dårligste debatantene.

Har jeg lest alle innleggene dine på forumet? Absolutt ikke.
Trekker jeg allikevel en slik slutning? Ja
Hvorfor? Av samme begrunnelse som din.
Er dèt dårlig debattkultur? Ja
- Hvorfor? Fordi på universitetet lærer man at bombastiske uttalelser er et skudd i ryggen inntil man kjenner alle aspekter.

Er uansett av den oppfatning at nedsettende ord om enkeltpersoner ikke hører noe sivilt forum hjemme.

Håper det ordner seg for trådstarter, håper Cannondale fikser ny ramme da dette er nydelige sykler, håper jeg ikke blir gjenstand for nedsettende kommentarer fra Eivind eller andre med samme debattkultur.

Kun det jeg ville si.

Apokope

????

Har du virkelig leste Eivinds innlegg i denne tråden??

Soon Bikes 650B Paragraph 2a ICON_SMILE
Merida Scultura SL Team
Ghost RT Lector WC
Re: Vann i ramma ! [Re: Tanndoktorn] #1420052 10/06/2012 11:54
bosch Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Heisann
fant du ei løsning på dette? oppdaga akkurat det samme på min scalpel 2011.

Re: Vann i ramma ! [Re: bosch] #1420101 10/06/2012 13:50
frodes00 Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg har erfart det samme problemet på Scalpel. 2011-modellen har ikke drenering i krankhuset, så det er smart å hindre vann å trenge inn i første omgang. Jeg løste problemet med en tape-bit over spalten ved seterøret, samt carbonpasta rundt seterøret. Er det hull øverst i seterøret må jo dette selvsagt tettes i toppen. Er det lekkasje ved skruehullene til flsakeholderene, er det også en smal sak å blokkere denne. At det skulle kunne komme vann inn ved styrelagrene har jeg vanskelig for å tro. - I det hele tatt, dette er bagateller som kan løses på en enkel måte.

Re: Vann i ramma ! [Re: Tanndoktorn] #1420112 10/06/2012 14:17
bosch Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Fe prøve dette etter at eg har sugd ut vatnet frå ramma gjennom hullet til flaskeholderen. Ser ut som at dette er einaste mulighet til å få det ut. Egentlig ganske håplaust av Cannondale å designe noko som så lett får vatn inn og ikkje ut.

Side 2 av 2 1 2

Moderator  support