Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Importere fra USA

Importere fra USA #1204391 25/06/2011 18:00
baltazar82 Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Har de siste ukene blitt bitt av sykkelbasillen. Har primært syklet terreng, men vurderer også å gå i anskaffelse av en landevei/racing sykkel. Var en tur i USA i påsken, og var innom lit forskjelige butikker. Var jo helt ekstremt hvor billig man kunne få enkelte av syklene til. Så bla på noen TREK racers som nesten var nede på 50% av norske priser. Har derfor bestemt meg for at jeg skal importere en sykkel derifra. Også litt for å teste hvor smidig dette er, for andre brukere. Legger selvsagt ut en vurdering når jeg har fått den. Har lagt på mva og toll, allikavel blir det billigere. Så jeg antar jeg har bestillt noe ila kvelden. Om noen har noen anbefalte steder å bestille fra, tar jeg gjerne imot dette. Om det evt er noen tyske nettsteder som er bra ser jeg også gjerne på det.

Jeg kan helt sikkert få bra pris i Norge også, men synes det er lit moro å teste ut dette, da jeg ikke tror alt for mange gjør dette. Stemmer et forøverig at jeg som er 1.90 cm bør gå for en 60 ramme?

Takk for svar

Re: Importere fra USA [Re: baltazar82] #1204490 25/06/2011 20:33
parkprest Offline
Ivrig
Ivrig
Om størrelse. Er selv 2m og har erfart litt om rammer, rammegeometri varierer fra modell til modell, men det som varierer enda mer er syklistene. Lang rygg ? Lange bein ? Myk katt dypt i bukken, eller stiv gubbe med hevet hode ?

Putt målene dine inn i en fit-kalkulator ( f.eks Competetive Cyclist sin ) og se på resultatet, men kjøp allikevel en ramme du har råd til å bytte ut om to år når du har funnet stilen din..

Min erfaring som lang syklist er at det er tt-målet ( overrør ) som er det viktigste målet på en sykkel.

pedalistisk !

Moderator  support, Valentino