Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2

DHL "express"

DHL "express" #1203138 23/06/2011 12:43
no9 Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Når frustrasjonen renner over resulterer det i et sinna-innlegg på et egnet nettforum:

Bestilte noen etterlengtede deler fra det store utland, og valgte DHL Express som leverandør. Litt dyrere, og litt raskere. Trodde jeg...

På tirsdag ser jeg på nettsporingen at pakken er lagt ut på bil. De har mitt tlf nummer, men ringer ikke. Jeg ringer DHL for å komme i kontakt med sjåføren, eller gjøre en avtale for levering (klokkeslett, levere til angitt nabo etc). Det er ikke mulig å gjøre en slik avtale...

Skynder meg så hjem fra jobb og venter på pakken. Den kommer ikke på tirsdag. Årsak; sjåføren hadde for mange pakker i bilen...

Onsdag kommer, og jeg hører ingen ting. Kommer hjem fra jobb, og der henger lappen om at de har vært der uten at noen var hjemme. Flott.

Jeg må ta kontakt for å avtale ny levering, gjerne på e-post. Sender de så samme kveld en e-post om at jeg ønsker pakken levert på torsdag, og at noen er hjemme hele dagen.

Klokken 12 på torsdag får jeg svar fra DHL: Da alle våre sjåfører har forlatt terminalen idag blir det levering i morgen. Er det folk hjemme i morgen?

Jeg ringer så til DHL, som bare kan beklage alle sine feil. Jeg har muligheten til å hente pakken selv før klokken 18. Hvis jeg ikke rekker det, så blir ikke pakken kjørt ut på fredag, for da ligger den til "henting".

Express?? Service?? Jeg bor ca 8 minutter fra terminalen deres, og selv om de innrømmer feil viser de ingen vilje til å rette de opp igjen. De er nå en kunde i minus.

Hadde jeg visst hvordan skulle jeg supplert dette sure innlegget med ikonet av at noen dæljer noen i hodet med en fisk.

Re: DHL "express" [Re: no9] #1203139 23/06/2011 12:46
EgilS Offline
More than words
More than words
fishwhack

Redigert av EgilS; 23/06/2011 12:47.
Re: DHL "express" [Re: EgilS] #1203173 23/06/2011 13:45
heinrich Offline
Besatt
Besatt
velkommen til DHLs fantastiske verden hvor de ikke gjør noen feil og kundene egentlig bare er til bry. Believe you me, DHL bør unngåes som pesten.

Re: DHL "express" [Re: heinrich] #1203194 23/06/2011 14:35
B
Bølla Offline
Entusiast
Entusiast
B
Eksakt samme erfaring med DHL, fra flere nettbutikker i utlandet. Ser ut som DHL har kjørt en offensiv og vunnet en rekke anbud, men tar igjen for "lav" pris med elendig service. FedEx og UPS funker hver gang, DHL funker aldri. Vi får passe på å være så guffne som mulig pr tlf når vi snakker med kundeservice, send irriterte mailer, og pass på å fortelle nettbutikkene at DHL ikke fungerer. Og tar det lang tid krever vi refund for betaling for express delivery.

Redigert av Bølla; 23/06/2011 14:36.
Re: DHL "express" [Re: Bølla] #1204027 24/06/2011 20:07
M
morta Offline
Avhengig
Avhengig
M
Har hatt noen issues med DHL tidligere, men i dag skal de få velfortjent skryt fra meg. Bestilte en pakke fra CRC på onsdag og valgte DHX Express til 170 kr. Den ble plukket opp kl 14, og torsdag kl 18 ringte de på døra her i Tromsø. Imponerende! Jeg var selvsagt ikke hjemme akkurat da, men ringte de og fikk avtalt levering på kontoret i dag uten noen ekstra kostnad. Det bør kanskje nevnes at det var en tredjepart som sto for levering her i Tromsø.

Re: DHL "express" [Re: morta] #1204056 24/06/2011 20:52
D
Diablito Offline
Veteran
Veteran
D
Sitat: morta
Det bør kanskje nevnes at det var en tredjepart som sto for levering her i Tromsø.
Det er nok lurt, for det er jo nærliggende å tro at denne tredjeparten har et litt annet forhold til begrepet "service" ICON_SMILE

"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Re: DHL "express" [Re: Diablito] #1204073 24/06/2011 21:29
DavidS Offline
Ivrig
Ivrig
Bestilte varer fra to forskjellige butikker i Tyskland (starbike og bike-components) for 9 dager siden. Begge sendt med DHL, begge levert på døra av Posten i dag. Eneste forskjell var at den ene måtte jeg betale moms med det samme, den andre kom med giro. Thumbs up uansett.

Rust? Fordi det rimer på dust.
Re: DHL "express" [Re: DavidS] #1204192 25/06/2011 10:02
cayman Offline
Ringrev
Ringrev
DHL i Tyskland eies av den tyske posten og slike forsendelser ender opp i Posten/Bring-systemet når de kommer til Norge. Den norske delen av DHL er ikke i befatning med disse pakkene.

Konklusjon: DHL fra Tyskland er vanligvis problemfritt.

Mountain biking is not about seeking the path of least resistance
Re: DHL "express" [Re: cayman] #1204203 25/06/2011 10:22
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Sitat: cayman
DHL i Tyskland eies av den tyske posten og slike forsendelser ender opp i Posten/Bring-systemet når de kommer til Norge. Den norske delen av DHL er ikke i befatning med disse pakkene.

Konklusjon: DHL fra Tyskland er vanligvis problemfritt.

Istemmes. DHL fra tyskland er en helt annen greie, har bare god erfaring med dem.

Re: DHL "express" [Re: jens fredrik] #1204720 26/06/2011 15:07
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Vare stuck i Nederlandsk toll den 7. juni. DHL sier dette er pga manglende papirer, vare beveger seg gjennom tollen den 14. juni, men står så stuck igjen. DHL sier først at de har mistet den og at de leter etter den manuelt, for så å si de at den er stuck pga de samme manglende papirene, og at jeg må fikse dette.

Kontakter leverandøren enda en gang for å få de til å sende riktige papirer – leverandør sier da at de forsøker nå å sende papirene for tredje gang, og håper at det endelig ordner seg...

DHL NO ber om skanning av vare siden man ikke har noen skan på flere dager etter den 14. juni, DHL Nederland etterkommer ikke dette, men sier at de fortsatt har varen og at den er stuck i tollen....

Etter mange purringer kommer følgende svar fra DHL NO: DHL NO har purret Nederland mange ganger, og de har ikke etterkommet "ordren" om å skanne varen – "proof of life".

Til sist innrømmer DHL at varen er mistet, og sender en bekreftelse til leverandør om dette.

Leverandør svarer da tilbake der de tydeligvis har fått informasjon om at varen aldri var stuck i tollen i Nederland, og at den har vært mistet hele tiden... Dette var nå fredag den 24. juni.

Leverandør resender umiddelbart ny vare, så nå får vi se...

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: DHL "express" [Re: jens fredrik] #1204819 26/06/2011 18:54
Holsmo Offline
Medlem
Medlem
Har aldri hatt problemer med DHL når jeg bestiller fra crc ICON_SMILE
Crc er nå min faste lokale sykkelbutikk etter som en pakke hit til Alta fra Oslo tar 4 dager med posten sitt håpløse system, mens DHL express tar 2 dager

Redigert av Holsmo; 26/06/2011 18:55.

Ghost SE2000
Cannondale Perp 2
Re: DHL "express" [Re: Holsmo] #1205113 27/06/2011 08:22
A
AllanHov Offline
Avhengig
Avhengig
A
Vi som har kjøpt Rapha og fått levert med DHL er som regel misfornøyde og har sett oss nødt til å boikotte Rapha til de kutter ut DHL. http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1205112&page=8

Elendige greier. Fedex er mye bedre ICON_SMILE

www.triallan.com Veien til Ironman Hawaii.
Re: DHL "express" [Re: AllanHov] #1205288 27/06/2011 12:37
Tex Offline
Besatt
Besatt
DHL ... Don't even get me started ...!

Jeg opplevde en dobbeltsidig DHL-kollaps for fem år siden.
To saker samtidig:

I den ene saken var jeg privatkunde. Jeg husker ikke alle detaljene, men problemet var at forsendelsen tok flere uker. Det var papirer som ikke ble scannet, sjåfører som aldri ringte, de sa de hadde vært hos meg når det ikke stemte osv. osv. En hel masse rot. Det ordnet seg til slutt men det tok tid.

Den andre saken, som løp samtidig, var mer alvorlig. Her hadde vi brukt DHL på jobben for å sende fortrolige dokumenter fra Oslo til London. Forsendelsen var delt i to, altså separate konvolutter.

Da dette kom frem til London, var begge konvoluttene åpnet. Innholdet i den ene var borte. Halvparten av innholdet i den andre var lagt over i denne, uvisst av hvilken grunn. Det ble en hel masse styr, politietterforskning i Norge og England -- men man fant aldri ut av noe. Det jeg husker best, var at DHL i Norge var helt uinteressert i å bidra til noen form for oppklaring. Vi fikk aldri noen beklagelse eller noen ting. Hørte aldri at ord.

Siden har jeg aldri brukt DHL --

Re: DHL "express" [Re: no9] #1205322 27/06/2011 13:38
Radival Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: no9
Kommer hjem fra jobb, og der henger lappen om at de har vært der uten at noen var hjemme. Flott.

Jeg finner det alltid fascinerende at kommunikasjonsformen "henge en lapp på døra til folk" er en viktig del i DHLs verdikjede/kundekommunikasjon i 2011. Det har jo kommet til nye kommunikasjonsskanaler de siste åra. Kan de ikke sende en faks eller noe ICON_WINK

Av og til har jeg inntrykk av at DHL er mest gira på å få til det første leveringsforsøket så fort som mulig, helt uavhengig av om folk er hjemme eller ikke. Har en liten mistanke om at de da regner den som "levert" på det tidspunktet i statistikken, og ser på det som 100% ditt problem at du ikke var hjemme da...

Re: DHL "express" [Re: Radival] #1206157 28/06/2011 15:57
lim3 Offline
Ivrig
Ivrig
Det som er slitsomt med pakker som skal leveres på døra er at sjåførene ikke gidder å gå ut av bilen om de skjønner det blir litt gåing eller vanskelig å finne riktig adresse.

Da sier de at det ikke var noen hjemme. Selv når jeg har vært der hele dagen

Re: DHL "express" [Re: tmork] #1207340 30/06/2011 09:30
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Sitat: tmork
Vare stuck i Nederlandsk toll den 7. juni. DHL sier dette er pga manglende papirer, vare beveger seg gjennom tollen den 14. juni, men står så stuck igjen. DHL sier først at de har mistet den og at de leter etter den manuelt, for så å si de at den er stuck pga de samme manglende papirene, og at jeg må fikse dette.

Kontakter leverandøren enda en gang for å få de til å sende riktige papirer – leverandør sier da at de forsøker nå å sende papirene for tredje gang, og håper at det endelig ordner seg...

DHL NO ber om skanning av vare siden man ikke har noen skan på flere dager etter den 14. juni, DHL Nederland etterkommer ikke dette, men sier at de fortsatt har varen og at den er stuck i tollen....

Etter mange purringer kommer følgende svar fra DHL NO: DHL NO har purret Nederland mange ganger, og de har ikke etterkommet "ordren" om å skanne varen – "proof of life".

Til sist innrømmer DHL at varen er mistet, og sender en bekreftelse til leverandør om dette.

Leverandør svarer da tilbake der de tydeligvis har fått informasjon om at varen aldri var stuck i tollen i Nederland, og at den har vært mistet hele tiden... Dette var nå fredag den 24. juni.

Leverandør resender umiddelbart ny vare, så nå får vi se...

DHL legger opp til "Land speed record" fra Nederland til kontoret mitt i Oslo.

Pakken er nå mistet for andre gang. Første gang måtte leverandør sende pakke på nytt, nå er den mistet i Oslo et sted siden tirsdag. Reisen har til nå tatt 24 dager fra Nederland til Oslo og ordet Express har en ganske så flau smak.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: DHL "express" [Re: tmork] #1207366 30/06/2011 10:16
haugseth Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
DHL legger opp til "Land speed record" fra Nederland til kontoret mitt i Oslo.

Da må det isåfall være "Land speed record" til fots, makan til trege folk...

Re: DHL "express" [Re: haugseth] #1229612 07/08/2011 16:29
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Noen som har benyttet DHL Express fra CRC i det siste? ICON_SMILE Vurderer om jeg skal koste på meg "express" for å få delene litt kjappere....

sist tok det 3 uker med gratisfrakt, og så hadde posten brukt feil fortollingsgrunnlag, så jeg måtte betale flere hundre i toll, i tillegg til mva og gebyrer osvosvosv....Så det er heeeeelt uaktuelt i skrivende stund å benytte noe som helst frakt som går via posten!! I hvert fall frem til jeg har fått tilbake pengene jeg har lagt ut.....og et par år har gått til å "lege sårene".. hehe..

Re: DHL "express" [Re: Raymond] #1229617 07/08/2011 16:36
KimNK Offline
Ringrev
Ringrev
Varierende, rekorden min med Express er 4 dager.

Denne pakka her derimot må ha satt seg på en ringbuss i Oslo, den har vært på sightseeing i over fire døgn nå.

Pakka ble sendt fredag 29.

Vedlegg Skjermbilde 2011-08-07 kl. 17.17.58.png
Re: DHL "express" [Re: KimNK] #1229623 07/08/2011 16:43
Raymond Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det der kvalifiserer jo ikke akkurat for ekspress... Hmm....

Re: DHL "express" [Re: no9] #1765535 02/04/2014 11:03
mogens Offline
Besatt
Besatt
Argh!!! Benytter denne tråden til å følge opp DHL-frustrasjon.
Pakke på vei fra CRC via DHL. Ser på trackingen den er lastet opp på bil - siden jeg bor nær jobb går jeg hjem og tar hjemmekontor og venter på pakken. En time senere viser trackingen "Forsøkt levert, mottaker ikke hjemme". Angivelig på tidspunkt jeg har vært hjemme, og ingen har ringt på. Går ned til inngangsdøren (bygård), ingen lapp på dør eller i postkasse. Ringer servicenummeret til DHL, de kan ikke hjelpe med å finne ut hvor pakken er, men kan levere på jobbadresse i morgen. Irriterende...

Re: DHL "express" [Re: no9] #1766873 04/04/2014 12:42
E
EspenS Offline
Veteran
Veteran
E
DHL Express er et drittselskap som jeg aldri noen gang kommer til å bruke mer. Bestiller en pakke som koster 180 kroner fra UK. Av en eller annen grunn har DHL fått det for seg at denne er verdt 100 pund. Hverken kredittkortkvittering eller faktura fra nettbutikk ønsker de å ta hensyn til. Jeg har dermed en faktura med MVA og gebyr på 345 kroner på en vare til 180 kroner hvor de nekter å rette opp i denne behandlingen, og hvor jeg av prinsipp overhodet ikke akter å betale fakturaen. Så nå går denne videre til inkasso. God tur, jeg akter fremdeles overhodet ikke å betale. Herregud for en søplegjeng. Ville aldri skjedd på småpakker som tas inn via Posten.

Redigert av EspenS; 04/04/2014 12:46.
Re: DHL "express" [Re: EspenS] #1766885 04/04/2014 13:13
F
Frowzy Offline
Medlem
Medlem
F
Skjønner at det er forskjell på DHL rundt om i landet og godt er det.

Her i Alta har jeg overhode ALDRI hatt problemer med DHL. De ringer og spør om jeg er hjemme, jeg er stort sett på jobb. Da spør de hvor jeg jobber og svinger pakken innom jobben min ICON_SMILE
En annen gang hastet det med å få tak i en pakke siden jeg skulle reise bort så jeg ringte DHL fikk nummeret til lokal agent, spurte om jeg kunne hente pakken hos de, Ja de skulle få sjåføren til å plukke den av bilen sånn at jeg kunne svinge innom kontoret og hente den.

Derimot har jeg hatt en del "artige" opplevelser med posten.. venter på pakke. ser at postbilen er utenfor, eller.. de kjører forbi huset mitt.. så ser jeg på sporingen 30 min etterpå at det ikke var noen hjemme... jepp.. ingen hjemme... ihvertfall ikke meg.. angry

Eller når posten "glemte" pakken min på lokale terminal i 3 dager.. fort gjort.. hvor man for øvrig ikke får lov til å hente pakker.. dette kan bare gjøres på postkontoret........... crying2

Redigert av Frowzy; 04/04/2014 13:14.

Once you go fat, you never go back !
Re: DHL "express" [Re: no9] #1766896 04/04/2014 13:42
P
peterpan Offline
Avhengig
Avhengig
P
Får fnatt hver gang jeg ser DHL skal levere meg pakke. Hadde vært enklere og raskere i 95% av tilfellene hvis de bare hadde lagt den fra seg på det lokale postkontoret

Re: DHL "express" [Re: no9] #1766965 04/04/2014 17:44
mogens Offline
Besatt
Besatt
Pakken ble heldigvis levert på jobben dagen etter. Men når jeg kommer hjem, ser jeg at det er en DHL-lapp på ytterdøren, da har de tatt seg en runde hjem til meg først og satt opp en "forsøkt levert"-lapp, noen minutter før de leverte på jobben (som er rett nedi gaten). Antagelig for å kunne si at de hadde lagt igjen lapp, noe de ifølge trackingen skulle ha gjort dagen før, da jeg satt hjemme og ventet og de aldri dukket opp.

Nå venter jeg i spenning på momsfakturaen...

Takke meg til vanlig servicepakke levert på posten. Siden jeg har post-i-butikk hos KIWI i samme bygning som jeg bor, som er åpen 7-23 man-lørdag, er det veldig praktisk for meg ICON_SMILE Pakkene pleier leveres der litt utpå ettermiddagen og så får jeg SMS med hentekode med det samme.

Redigert av mogens; 04/04/2014 17:45.
Re: DHL "express" [Re: no9] #1766971 04/04/2014 18:02
Espen J Offline
Besatt
Besatt
Har en pakke fra DHL på vei selv også. "ekspress" er vel å ta i. Belfast-->Gatwick (som jo er en flyplass)-->Brussel-->København-->Oslo, og forhåpentligvis snart Bergen. Dette har nå tatt en uke, og pakken er ennå ikke framme. Må si de missbruker ordet ekspress veldig her! DHL eurosightsing burde vært et mer passende navn. Jeg har jobbet for DHL så jeg vet litt om de, og de HAR fly i sitt nettverk, men det er tydeligvis ikke så morro å bruke. Jeg skjønner heller ikke antallet sorteringsledd de må gjennom. Antallet pakker hver dag fra UK til Norge burde vært stort nok til å forsvare en egen container allerede der. Og om det nå MÅTTE innom en hub i belgia, hvorfor grovsortere "skandinavia" framfor direktetransport?

Trønder osv
Re: DHL "express" [Re: Espen J] #1766975 04/04/2014 18:13
mogens Offline
Besatt
Besatt
Tydeligvis veldig vilkårlig hvordan leveransen fra UK til Norge foregår. Pakken min reiste Belfast - East Midlands, UK - København - Stavanger - Bergen på 19 timer, ifølge trackingen, som må sies å være absolutt godkjent. Men den lokale håndteringen i Bergen er helt jalla - skulle tro at sjåførene i 2014 var i besittelse av en mobiltelefon og var i stand til å ringe mottaker, men det går tydeligvis ikke. Og ringer du servicenummeret har de heller ikke mulighet å få tak i sjåføren.

Redigert av mogens; 05/04/2014 00:19.
Re: DHL "express" [Re: no9] #1767023 04/04/2014 20:00
M
Mr.Jacobsen Offline
Ringrev
Ringrev
M
Problemet jeg har hatt med DHL i Bergen er ikke nødvendigvis at de ikke ringer, men at de kan finne på å ringe midt på dagen, når folk er på jobb/skole og lure på om en er hjemme om 5 min..
Nå har forsåvidt jeg satt hjemme og ventet, for så å finne lapp på døren om at DHL har "vært der" også. Ingen ringing hverken på dør eller telefon.

Re: DHL "express" [Re: no9] #1767566 06/04/2014 09:08
F
Fransemann Offline
Entusiast
Entusiast
F
Har bare god erfaring med DHL Express. Går som Sveitsisk urverk. Bestiller jeg tidlig på dagen slik at de får sendt pakken samme dag så er paken på døra ca kl 21:00-22:00 neste dag.

Har opplevd at jeg får pakken samme dag som jeg bestilte den, men det har bare skjedd en gang.

Sitter som regel å venter som en liten unge på ting jeg bestiller, så jeg har ikke hatt problemer med at jeg ikke er hjemme når de kommer.

Har heller hatt problemer med pakker fra USA som er sendt med UPS og USPS siden de som regel kommer på døra mitt på dagen i arbeistid. En lapp på døra med tlf-nr hjalp meg. Da ringer de deg opp å spør om du vil at de bare skal sette den utenfor døra.

Go big or go home.
Re: DHL "express" [Re: no9] #1767644 06/04/2014 13:05
V
vux Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
V
DHL ex fungerer supert. I alle fall til Alta :-)

2014 Canyon Ultimate CF SLX Ultegra di2 (Powertap P1)
2015 Big Bob 7.0
2014 Whaoo Kickr
Side 1 av 2 1 2

Moderator  support