Snusfri siden 28 oktober - betyr en besparing på minst 11 000 for min del. Tenker på snus en sjelden gang men det går over etter et par sekunder, sansynligvis det lureste jeg har gjort de siste 10 årene - stå på!
Til de som lurer, kan jeg med hånda på hjertet si at det suget forsvinner etter noen måneder! Takker alle bidragsytere til tråden for motiverende lesning, og vurderer å snekre sammen denne nikotinfrie kaka med ett lys på!
Lykke til til alle som nylig har lagt boksen på hylla.
TSR 2013, Østmarkrittet 2013, Birkebeinerrittet 2013
Til de som lurer, kan jeg med hånda på hjertet si at det suget forsvinner etter noen måneder! Takker alle bidragsytere til tråden for motiverende lesning, og vurderer å snekre sammen denne nikotinfrie kaka med ett lys på!
Her kunne du godt skutt inn "noen uker" i stedet !!! Jeg både storrøyker og snuser konstant, dvs når jeg ikke er på sykkelen. Verset er jo helt klart røyken. Men 25 år med begge deler, så er kanskje ikke "noen måneder" så jækla lenge. Noe må skje iaff, og helst snart. Begynner bli litt lei av at starten alltid er den tyngste biten av sykkelturen. En halvtime uten røyk og snus så kommer jo formen, lol.
Redigert av Abit; 20/03/201309:16.
Re: Trening og nikotin (snus)
[Re: Abit]
#157278420/03/201312:57
Her kunne du godt skutt inn "noen uker" i stedet !!! Jeg både storrøyker og snuser konstant, dvs når jeg ikke er på sykkelen. Verset er jo helt klart røyken. Men 25 år med begge deler, så er kanskje ikke "noen måneder" så jækla lenge. Noe må skje iaff, og helst snart. Begynner bli litt lei av at starten alltid er den tyngste biten av sykkelturen. En halvtime uten røyk og snus så kommer jo formen, lol.
Hehe... Ja "noen måneder" virker kanskje demotiverende for noen.... MEN det går fort! I starten var det helt klart mye trening som hjalp. Jeg har normalt 2-3 treningsøkter i uka, men rett etter snuskutt hadde jeg 4-5 økter i noen uker, og det hjalp enormt på motivasjonen (ref. tidligere innlegg i denne tråden). Etter noen uker var mye av det psykiske suget lett å kontrollere, og etter den tid plankekjøring!!!! Stå på!
TSR 2013, Østmarkrittet 2013, Birkebeinerrittet 2013
Får vel bare legge kortene på bordet jeg også... Har fulgt denne tråden en stund og da jeg gikk tom for snus bestemte jeg meg for å kjøpe tyggis i stedet... Det har gått enorme mengder tyggis og minimalt med søvn den siste uken. Nå er klokken snart 3 på natten, jeg skal på jobb om noen få timer og den siste tyggis'en gikk for mange timer siden Satser på at det verste suget gir seg om kort tid ...
Har vel alltid syklet med posjonssnus under leppa. Bruker en svært mild type, Catch Ecalyptus, også kalt Ladysnus. På lengre turer klarer jeg simpelten ikke å ha snus under leppa og har ikke lyst på noe snus i flere timer etterpå. Har vel sikkert kunne klart meg uten snus, men er jo vant til å ha den der. Vi får se hva det blir til etterhvert. General løs blir jeg kvalm av ennå jeg brukte den fast i over 10- år....
De sier at man ikke skal elske materielle ting, men må innrømme at jeg elsker terrengsykkelen min<3
Tok min siste kl 23 i går kveld. Har stort sett brukt en boks hver dag de siste 8-10 årene. Hittil går det greit, merker det mest etter trening og etter gode måltider.
Tok min siste kl 23 i går kveld. Har stort sett brukt en boks hver dag de siste 8-10 årene. Hittil går det greit, merker det mest etter trening og etter gode måltider.
Godt valg!! Lysten og suget gir seg sakte men sikkert!!
Jeg passerer 3 måneder uten snus om noen dager.. Går helt glimrende!! Pr nå har pengene, som har "hopet seg opp" som følge av snus sluttingen, finansiert XX1 gruppe og nye bremser!
Onico kan skade tennene og tannkjøttet ditt ganske kraftig! Anbefales ikke. Kjøp noe tyggis eller pastiller om du må ha noe å "putte i munnen".
Det stemmer at det var tilfelle med Onico for en del år siden, da basen var maisfibre. Etter at dette ble kjent ble basen endret og utviklet i samarbeid med Tandläkarhögskolan i Göteborg.
Snus og nikotinfri siden 28/3 nå. Har stort sett hvilepuls 15 slag lavere enn tidligere, og sykkelformen virker også bedre.
Sover fremdeles mye dårligere enn før jeg slutta, men regner med at det går over? Noen som har erfaring med akkurat det?
Moro å se at det er liv i denne tråden ennå, gitt. Mye viljestyrke som prøves ut her.
Svaret på spørsmålene dine er ja, og ja. Du kan regne med seriøse søvnproblemer til å begynne med, jeg sov ufattelig lett en periode på en måned eller to etter at jeg kutta for nå mer enn 4 år siden.
I tillegg til at det er digg å oppleve at man er i form og har lav hvilepuls, er det ikke utrolig skremmende og samtidig motiverende å se at hvilepulsen din dropper 10-15 slag just-like-that når du kutter snusen? Det var i alle fall min erfaring som jeg brukte mye for å holde sluttemotivasjonen oppe. Gikk fra rundt 60 slag i minuttet til under 45 i løpet av få dager. Det, sammen med noen andre fysisk/psykiske effekter var det som i sum fikk meg til å skjønne at nikotin umulig kan være særlig sunt for kroppen.
Etter mange år med snus slutta jeg igår. Dette blir hardt, kjenner jeg. Bruker plaster for å ta det verste suget, men kutter ut plaster når pakken er tom (om en uke). Wish me luck
Var på en liten løpetur i går kveld, fast runde på 8,6 km.
Om det var kroppens takk for nikotinstopp eller super dagsform tør jeg ikke påstå, men pulsen lå ca 10 slag under det den pleier og jeg følte meg FRESH hele runden og hadde mye mer å gi enn jeg normalt har i samme tempo.
Skriver det selvfølgelig på kontoen for snuskutt, fikk plutselig litt ekstra motivasjon! :-)
To uker! Det går utrolig bra. Nå merker jeg kun svake abstinenser etter gode måltider og med kaffekoppen. Lett å ignorere, så det er null problem. Kroppen restituerer seg også raskere etter trening.
Vurderer sterkt å kutte både tobakken og snusen. Har gjort det før men bare en av delene om ganga.
Problemet er jeg blir så jvla slapp i huet uten nikotin. Er som å gå rundt i en tåkeboble. Som om alt står helt stille. Klarer jo ikke legge sammen 2+2. Får bare lyst til å legge meg å sove. Erfaringer ? Hvor lenge varer denne type abstinens
Vurderer sterkt å kutte både tobakken og snusen. Har gjort det før men bare en av delene om ganga.
Problemet er jeg blir så jvla slapp i huet uten nikotin. Er som å gå rundt i en tåkeboble. Som om alt står helt stille. Klarer jo ikke legge sammen 2+2. Får bare lyst til å legge meg å sove. Erfaringer ? Hvor lenge varer denne type abstinens
Samme erfaring som du beskriver, trøtt og uopplagt, kombinert med rastløs/urolig og irritabel... Fin å ha i hus sier kona... NOT. Verst første 3-4 dager, så forsvinner det gradvis.