Vi skal ut og reise med syklene våre i sommer og jakter på en god forsikring.
Det vi har funnet ut er at de fleste reiseforsikringer har en begrensing på 3000-5000 kroner for sykel hvis noe skjer med den (skader i flytransport etc). I
denne testen kom Tryg bra ut - de har ikke noen begrensning for sykkel, men en maksimal begrensning på 15 000 per gjenstand og 30 000 totalt for reisegods. Men når jeg snakket med de i dag og spurte om dette så sa fyren jeg snakket med at sykkel ikke inkluderes i reiseforsikringen i det hele tatt hvis jeg reiste utenfor Norden. Jeg har lest vilkårene deres og finner ikke at sykkel er unntatt så jeg har tenkt å kontakte de igjen for å se om jeg får samme svar.
Sen har jeg også funnet Frisk forsikring som har en egen
sykkelforsikring som virker veldig grei. Ulempen med den er at jeg da må ha minst 2 andre forsikringer med dette selskapet. Litt pes å måtte bytte bare for å få sykkelforsikringen....
I innboforsikringen min finnes mulighet å få dekket skade på innbo utenfor Norden inntil 20 000, men der er sykkel unntatt.
Så....hva gjør dere sykkelidioter når dere er ute å flyr med syklene deres?
Noen forsikringer som kan anbefales eller håper dere bare på at alt skal gå bra?