Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sprekk i setestaget på Spark

Sprekk i setestaget på Spark #1201505 21/06/2011 10:10
Opie Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Hei!
Jeg har vært litt uheldig og køla borti noe hardt på en stitur. Oppdaget ikke dette før jeg kom hjem, så ikke tidenes sammenstøt. Likevel ble det en liten sprekk som ser ut til å ha gått så vidt nedi karbonen. Dette er på høyre setestag på min Spark 10-ramme.
Kanskje ikke så lett å bedømme noe ut fra bilder, men tror dere dette kan overses med slørete blikk, eller må det til et dykk i portemonéen for reparasjon?

Re: Sprekk i setestaget på Spark [Re: Opie] #1201517 21/06/2011 10:21
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T
Det er vel generelt vanskelig å se skade på carbon før lakken er strippet av, men så såpass tydelige sprekker i lakken hadde ihvertfall ikke jeg kjørt videre uten å få det sjekket. Trykk med fingeren på skadestedet, gir det mer etter der enn lenger opp/ned på staget er det ihvertfall ikke noe å lure på, da ringer du

http://jaeger-liteseat.no/

og trøster deg med at dykket i portemonéen ikke blir så veldig dypt

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: Sprekk i setestaget på Spark [Re: Torshov-Simen] #1201552 21/06/2011 11:07
Statham Offline
Veteran
Veteran
Tror ikke det lønner seg å reparere dette (med forbehold), sete staget på spark får du jo kjøpt løst, ta turen til nærmeste scott forhandler som tar opp tlf og ringer Ramo for pris....

Det er det fine med fulldemper, den består jo av deler som er skrudd sammen og man trenger jo ikke en hel ramme om noe blir ødelagt

Scott Scale SL 29
Scott Foil Premium
Ibis Mojo HD C

Re: Sprekk i setestaget på Spark [Re: Statham] #1201596 21/06/2011 11:58
Opie Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Takker for svar til begge! Kjenner ingen forskjell når jeg trykker med tommelen, men noen få karbonfliser er jo synlige, så tydelig at det er en sprekk der. Bør vel ikke sykles på antagelig. Plutselig bukett med karbonflis i høyre legg i det jeg passerer Katnosa er lite ønskelig...

Moderator  support