Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Rhodos - terreng eller racer?

Rhodos - terreng eller racer? #1201213 20/06/2011 20:47
torlars Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Heisann,

Blir treningsleir på Rhodos i år, base nord på øya.

Til dere som kjenner landskapet, er det ok å sykle på racer der nede?
Eller bør kombinasjonen dårlige veier og supre terrengmuligheter tvinge MTB'en ned i kofferten?

Tenkte mest på å ta med racer siden den blir så lite brukt resten av året, men dumt hvis forholdene ikke er så bra for landevei.

T

Re: Rhodos - terreng eller racer? [Re: torlars] #1218753 19/07/2011 20:06
Tom_Bombadill Offline
Ivrig
Ivrig
Blir visst Rhodosferie på meg også.

Det må da være noen som vet hvordan vei- eller stinettet er?
Tips om sykkelutleie hadde også vært kjekt.

Takk!

Jan Erlend
Re: Rhodos - terreng eller racer? [Re: Tom_Bombadill] #1221004 23/07/2011 21:06
torlars Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei,

Sykling på Rhodos var flott:-)

Hadde aldri vært der før, så tok med raceren. Mange flotte veier, lite trafikk utenfor de 2-3 hovedveiene, og av en eller annen merkelig grunn veldig hensynsfulle bilister. Hadde ikke en eneste trang situasjon på de 6 turene det ble tid til.

Tror det er noen glimrende terrengmuligheter der, men jeg kan ikke si noe detaljert om det. Baserer dette på et par syklister jeg snakket med, samt at det fra diverse landeveier var masse flotte grusveier/stier synlig i lende. Tror imidlertid det tar tid å bli kjent, samt at det kanskje er litt risky å surre rundt ute i ødemarka alene. Det er noen som arrangerer guidede turer, men jeg sjekket ikke ut nærmere.

Et problem for en ukjent er at alt ser så greit ut på kartet, det går jo en gul vei fra A til B. Det er imidlertid veldig dårlig skiltet, og det er tildels vanskelig å skjønne om det er veien til høyre eller venstre som er "den gule fra kartet". Vurderer sterkt innkjøp av egnet GPS til fremtidige turer.

Tildels bratt var det og, for en litt lubben fyr som begynner å bli grå i håret. Brattest fra vestsiden av øya og opp, snillere fra andre siden. Det er også ganske frisk vind der nede, som er good. Syklet tidlig på morgen, flott temp da. Fremherskende vindretning er mot.

Kan kanskje leie her:
http://www.sdbikes.gr/Default.aspx?id=104&lid=1

Ellers var det smertefritt å ha med sykkel. Fløy SAS, så må betale 2x600,- for å få med sykkelen, men det er omtrent dette det koster å leie en uke.

T

Moderator  support