Manualen sier at man skal skru, men min går rett på selv om den er ganske stram. På noen ventiler kan den være litt lei å få av etterpå. Kanskje dytte inn en rund fil, rotere, og ta av bittelitt gummi? Trur jaggu jeg skal prøve det.
Re: Bra adapter til CO2 patron
[Re: tbh]
#120058319/06/201122:19
Jeg bruker lett tilgjengelige SKS Airgun, og er veldig fornøyd med den. Dyttes bare rett innpå ventilen, ikkenoe dilldall. Den kan justere hvor mye luft som strømmer ut, evt. også stenges helt etter at patronen er åpna inn til munnstykket. Jeg har hatt med en sånn halvbrukt patron i baklomma på flere turer, og fylt en sivepunktering et par ganger med et par ukers mellomrom. Med samme patron, altså.
Det er en relativt tykk o-ring inni munnstykket som gjør at den tetter godt selv om du ikke skrur den på. Et raskt napp og den er av ventilen uten problem.
Redigert av gunner_one; 20/06/201107:15. Rediger grunn: Måtte bare rette opp noen Iphone-feil
Det er slike slangebytter som ofte medfører ny punktering etter 15minutter. Det er som regel noe som forårsaket punkteringen. Og hvis det ikke fjernes, varer det ikke lenge....
Jeg bruker lett tilgjengelige SKS Airgun, og er veldig fornøyd med den. Dyttes bare rett innpå ventilen, ikkenoe dilldall. Den kan justere hvor mye luft som strømmer ut, evt. også stenges helt etter at patronen er åpna inn til munnstykket. Jeg har hatt med en sånn halvbrukt patron i baklomma på flere turer, og fylt en sivepunktering et par ganger med et par ukers mellomrom. Med samme patron, altså.
Har en som ligner og som funker upåklagelig, men har ennå ikke turt å punktere CO2-patronen på forhånd. Greit å høre at den holder tett, Gaute. Jeg har vært litt nervøs for å bli veldig kald på ryggen, og har derfor måttet skru litt ekstra når jeg først har punktert. Nå ser jeg for meg å spare 4 sekunder neste gang jeg punger.
Den der hadde jeg også... Til jeg midt i birken i fjor manglet en vesentlig del nemlig stiften som man skrur ned i patronen for å åpne den.Rimelig pisseforbanna der jeg sto med kalde hender og kun ei dårlig pumpe i reserve.
Takk for gode tips. Da har jeg kjøpt et par Lezyne adaptere og en sks så får vi se hva som funker best. Alt som kjøpes inn i denne familien må ganges med 4 da vi er 4 stk som sykler.
På en terrengsykkel er som oftest det som forårsaket puknteringen passert allerede da de aller fleste punkteringer er slangebitt.
Jeg har testet kaktus-punktering litt lenger sørpå. Brukte vel 4 slanger før jeg hadde funnet alle 132 tusen tynne og spisse pigger som selvsagt er dekkgummi-farget og ikke stikker ut før man setter på trykk ... det er dessverre sjelden jeg har med reservedekk på tur. Men jeg er glad jeg hadde 3 store co2-patroner og et adapter som kunne åpne og stenge for gassen.
Den der hadde jeg også... Til jeg midt i birken i fjor manglet en vesentlig del nemlig stiften som man skrur ned i patronen for å åpne den.Rimelig pisseforbanna der jeg sto med kalde hender og kun ei dårlig pumpe i reserve.
Sjekk din sier nå jeg!
Jeg har alltid patronen skrudd delvis inn i gjengene når jeg har en sånn i baklomma, men uten å la stiften stikke hull i patronen. Da kommer ikke stiften noen vei. Den løsninga blei normen for meg etter å ha erfart det samme som deg, men stiften lå løs i baklomma den gang...
Ser ut til at det blir en ny co2 pumpe her. Denne SKS`en virker ok siden man slipper å skru inn på ventilen. Av en eller annen grunn har jeg alltid benyttet 16g patroner i RaceKing 2.2, men synes jeg ikke får nok luft i. Ser og at prisen på 16g uten gjenger er mye hyggeligere enn 25g med gjenger. Noe sted man får kjøpt 25g til SKS til en ok pris?