Hei!
NSB setter opp ekstra-tog og trailere for kjøring av sykler lørdags morgen. Siden ankomst Lillehammer er kun 1.5 timer før start for mitt vedkommende, så har jeg i stedet bestillt hotell for natta.
Jeg ringte derfor NSB og forsøkte å bestille tog nordover med plass til sykkel på fredag. Dette viste seg å ikke være mulig

Eneste tog det er mulig å reservere plass på, er de til Trondheim (fra Oslo), og da bare for dem som skal være med helt til Trondheim. På fredag kan jeg dog få bestillt bilett (om det fremdeles er noen ledige).
På Intercity-tog er jeg avhengig av hvorvidt det er plass eller ikke til sykler (og det finner jeg først ut når jeg kommer på stasjonen eller får snakket med konduktør). Derfor:
- Er det noen som vet hvilke tog (fra fredags formiddag) hvor det er størst sjanse for å kunne få med seg sykkelen? Planen er å starte på Lysaker, men det er vel fra Oslo S det virkelig gjelder.
- Går det noen busser nordover på fredag (fra Oslo) hvor det er mulig å reservere plass til seg selv og sykkel?
- Noe annet jeg burde ha tenkt på her?
Rolf
PS! På lørdag satser jeg på et tog hvor det er påkrevet med sykkel