Ja jeg snudde meg ikke og var på vei til å kjøre inn dere. Til min ergelse kom toget, Trodde vi hadde en luke, så ble litt skuffet. Dette var mitt første vc ritt og må jo si att det var gøy:-)
Umulig å komme fra med bare en luke/få menn fra Minneåsen. Er altfor flatt og oversiktlig inn mot mål. Men VC er gøy det.
Jeg har kjørt 20 minutter på Elite Crono rulle i vinter på 390 watt som gir 4,8 watt pr kilo. Dette har jeg ikke bevist ute i år, men vil teste Tryvann før jobben i morgen om det ikke høljer ned.
Rsultat av dagens slit var som følger:
Totalvekt 95, rytter 80, tid 19:50 Kalkulatoren gir meg da ett snitt på 361 watt og watt pr kilo 4,52. Dårlig disponering gjorde at siste kilometer gikk treigere enn den burde gjøre. Så alt i alt en "rettferdig" test. Dessuten kan jeg regne dette som "pers utenom konkuranse"
Men siden jeg er grei i dag så skal jeg fortelle deg at du legger inn vekt på rytter og vekt på utstyr. Du får tilbake total estimert watt som inkluderer sykkel og estimert watt pr. kilo som er basert på kun ryttervekta.
Nettopp fått på Quark-en selv så her må det ut å testes Ufrivillig 5 min drag i går grunnet litt tekniske problemer, ca 90% av følt maks ga 4,5 w/kg. Greit fornøyd med det
Hva med terrengsykkel på grus da? Ser at f.eks Racing Ralph har omtrent dobbel rullemotstand på grus som asfalt i tester. er f.eks 0,024 en vettug verdi?
I've got a bike, you can ride it if you like. It's got a basket, a bell that rings And things to make it look good. I'd give it to you if I could, but I borrowed it.
OK. Her mikses begreper og mye rart. Inntil for noen få år siden var det regnet som tilnærmet umulig å få en watt pr kg på over 6. Så kom Rein Taramä fra Cofidis og testet 6,28 og det ble stille i rommet. Man regner i dag at en god watt pr kg kroppsvekt ligger på mellom 6 og 6,5 på en times drag, altså terskelwatt, for en proffsyklist. Hva du får til på 5, 6, 10 eller 32 minutter er interessant så lenge vi sammenligner epler med epler, men slik jeg oppfatter disse målingene så er det på terskelwattmålinger over en time man snakker om når man estimerer watt pr kg kroppsvekt.
OK. Her mikses begreper og mye rart. Inntil for noen få år siden var det regnet som tilnærmet umulig å få en watt pr kg på over 6.
Du bekrefter vel ganske greit at begreper mikses som epler og pærer. Greit at terskel, estimert eller målt, er mest vanlig, men da må man likevel få det med i betegnelsen.
W/kg betyr bare W/kg, helt til du spesifiserer tidsrommet det er gjennomsnittet av.
Tabellen til Aaberg er kjekk om man har testet all out på noen av tidsintervallene i tabellen.
Ja, vi ble 3 ganske langt nedi bakken, når de startet langspurt stod jeg stille og trillet til mål. Etter litt sykdom har jeg kommet igang igjen med intervall torsdag, bakkeritt fredag og dette i går. Og så med treningshjul og tung sykkel for en gangs skyld.. :-) Må ha vært gode forhold tror jeg, vi tre var nesten minuttet raskere enn Fagerli og Kurt Asle i fjor.
Kjempebra Kristian, 5,5 w/kg lar seg høre. Vipps er du på 6-tallet og helt i norgestoppen
Noen som vet om det går an å få ut rådataen i garmin-aktiviteten i f.eks excel, slik at en kan finne snitt-watten på deler av rittet? Tror det ble bra med watt opp første bakken på odda-bø på lørdag...
Kjempebra Kristian, 5,5 w/kg lar seg høre. Vipps er du på 6-tallet og helt i norgestoppen
Noen som vet om det går an å få ut rådataen i garmin-aktiviteten i f.eks excel, slik at en kan finne snitt-watten på deler av rittet? Tror det ble bra med watt opp første bakken på odda-bø på lørdag...
Hadde det vært 5,5 kg i en time så.. Jeg laster opp til garmin training center og eksporterer inn i poweragent, da blir watten med over og jeg kan klippe og lime som jeg vil.. Har fri til NM så skal leke toppidrettsutøver en måned nå, da er jeg forhåpentligvis et par kilo lettere og i toppform..
Kaggestad slanger jo om seg med tall, og i dag påsto han at Gilbert trår 500 watt på terskel. Med oppgitt vekt på 67 kg gir det nesten 7,5 w/kg. Det er bra. Selv om jeg tviler på at det er sant.