Ble å inspirert av felgene til sykleguten sin nye diamant at jeg bare måtte sjekke om det ville funke på min. De fargede felgene er laget i photoshop som illustration hehe.Så litt annerledes vil det jo bli i verkeligheten.Litt mer shiny ikke minst.
Hva ser best ut, blå eller røde felger(anorized)?
Andre måter å få litt mer bling?( se lengre ned) Eller ikke nødvendig?
Hehe, takk for respons. Mulig farger på felgene blir litt overkill:P
Hva med rødt styre vist på bilde 2, hadde det blitt feil på min?
Pluss at jeg har noen rosa strailine anodized pedaler( siste bilde) som jeg er usikker på om skal være rosa hehe. Synes egentlig det er litt kult å ha noe rosa, for å få det litt jentete. Måtte velge mellom rosa og orange(eneste de hadde), så ble rosa. Litt for mye match blir kanskje teit det også?
La med to bilder på som jeg tenkte kanskje kunne vært fint i rødt. hjulager og sete klemme( eller hva det heter)
Hva med rosa skruer i stedet for røde( se siste bilde):P?
Bare pass på å bestille bashring i riktig størrelse, verken for liten eller for stor. Hvis du skal erstatte 42T-drevet så må du ha bashring for 32T (Dark Cycles fra Ebay passer bra), men hvis du skal beholde det så kjøp bashring for 42T.
Takk for hjelp. Tror Absolutt jeg må skaffe meg en bashring( å beholde 42t), ser jo så stillig ut,samt veldig praktisk når en sykler til og fra jobb etc.
J-aa: Så også den, og synes den er veldig grei og fin bashring. Men synes den andre er bare knall fet med det mønsteret:P Ser ut som fargen er det samme, men skal prøve å sjekke det litt opp. Pluss sjekke opp litt flere typer:) Vil tippe slike bling farger ofte er like uansett produsent. Men vet jo aldri:S
Det er en fin balansegang mellom hva som blir fint, hva som blir litt for mye...og hva som blir "papegøye" - som det så fint ble nevnt her over Dessuten er smak og behag i tillegg individuelt c",)
Når alt annet på sykkelen din er fargematchet i en spesiell rødfarge, så er blå felger = not herfra også. Og husk - rødt er ikke altid rødt, og blått er ikke alltid blått. Dvs. at det kan være lurt å kjøpe flere komponenter hos en og samme produsent. Ender man opp med 7 forskjellige rødfarger, er det fortsatt en papegøye
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Var ikke lett å finne en bashguard for 42t gitt, iallefall ikke i rosa:(
Du vil muligens finne at behovet for slagring og behovet for 42t drev er så godt som gjensidig utelukkende. Hvis du peller av storklinga og går litt opp i størrelse på mellomste, så er det god sjanse for at du likevel har så du klarer deg. Bonus er et rikt utvalg i slagringer
Redigert av jørgm; 12/06/201121:24. Rediger grunn: proofing
Det vanligste er å bytte ut den største klinga med bash-/slagring, så det kan bli vankelig å finne noe som passer på 42t. På sti har man aldri bruk for 42t, så da må det bli en vurderingssak om det trengs til annet bruk. For min del går det fort nok på flatmark og nedover med bare 32t foran og 11 bak.
Hmm...ikke enkelt. Høres litt komplisert ut å fjerne en ring.For meg er det meste komplisert akkuratt nå hehe.
Ser at jeg kan få denne her i str. 40-44:
44 tooth size (suitable for 40-44T bike chain rings) 4 bolt 104mm BCD, 3.5mm thickness, 127g Anodized black only
Er jo veldig lekker den da:)
Det er ikke komplisert i det hele tatt. Det er bare å skru av de fire drevboltene på utsiden av kranken, sette på bashring og skru på nye litt lengre bolter. Du trenger ikke engang å ta av kranken.
Sjekk bare om du får lange drevbolter med på kjøpet av bashring.
Her er video som gir deg en pekepinn på hvordan det gjøres. Lykke til!
Takk femte_gir. Virket ikke så vanskelig nei, ikke for meg en gang( jeg må ofte ha to forsøk, hvor første fosøk altid går forferdelig dårlig)
Litt usikker om jeg vil fjerne min tredje skive enda. Bruker ofte sykkelen på asfalt for tiden, ettersom min gamle hverdagsykkel ikke er her i Oslo. Men høres veldig deilig ut med kun 2 skiver og den større klareringshøyden det gir til bakken på sti.
En Trek Remedy må jo bygges så den fungerer til det den skal brukes som? Hvis jeg var i dine sko hadde jeg ikke tatt noen hensyn til hvordan den fungerer som jobbsykkel, kun som stisykkel. Når det er sagt så er 26/36 en ganske fin klingekombo foran til stisykling. Lett å finne bashring også.
En Trek Remedy må jo bygges så den fungerer til det den skal brukes som? Hvis jeg var i dine sko hadde jeg ikke tatt noen hensyn til hvordan den fungerer som jobbsykkel, kun som stisykkel. Når det er sagt så er 26/36 en ganske fin klingekombo foran til stisykling. Lett å finne bashring også.
mvh OveR
Hmm..godt poeng. Nå skal det sies at det tar ca. 5m med sykkel til jobben, så noe jobbsykkel blir det aldri uansett. Men en "shit er sent ut til jobbsykkel". Lurer på om jeg skal vente til jeg får min andre sykkel til Oslo, og så gå for 2 skiver da på remedyen. Ellers synes jeg også det er gøy å bruke sykkelen på asfalt av og til.
Skjønte ikke helt hva du mente med at 26/36 er en ganske fin klingekombo. Klingekombo?:P