FY!!!!!FAEN!!!!!
|
FY!!!!!FAEN!!!!!
10/06/2011 14:14
|
månegåsen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
http://www.adressa.no/nyheter/trondheim/article1645577.eceEr det ingenting vi som vanlige mennesker på gata kan gjøre for å få bukt med all ondskapen i samfunnet???? Jeg blir gal av at samfunnet bare går mer og mer til helvete, jeg vil gjøre noeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee men vet ikke hva jeg kaaaan gjøreeee
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
|
|
|
Re: FY!!!!!FAEN!!!!!
[Re: månegåsen]
10/06/2011 14:28
|
stosu
Besatt
|
Besatt
De som styrer må innføre strengere straffer.. De med utenlandsk opprinnelse som ikke klarer å oppføre seg som normale mennesker er det bare å sende hjem igjen. Alle andre er det bare å fjerne stellet på eller lobotomere 
Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig
|
|
|
[Re: stosu]
10/06/2011 14:41
|
månegåsen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Greit, jeg er ikke nødt til å være en pop og hipp person jeg, så jeg sier meg enig, og legger til, HVORFOR skal vi ha alle disse fine nye landsmennene her? Har de spurt folket om vi vil ha dem? Snart er jo folket ikke etnisk norsk mer engang, så det blir vel bare vanskeligere og vanskeligere med den retningen og Jeg jobba i oslo sentrum i 2 år, på 7-eleven og deli de luca, og fy faen - de kunne like gjerne kommet fra Mars. Et voldelig og forferdelig Mars. Jeg kan trygt si at 90% av de verste truslene kom fra ikke-etniske nordmenn. Så hva er cluet?
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
|
|
|
10/06/2011 14:46
|
lessthanjake
Medlem
|
Medlem
Blir dårlig av å lese sånt...
Datalagringsdirektiv vil dem ha, men dnaregister vil dem ikke ha... Her mener jeg fordelene er større enn ulempene, jeg ville ikke hatt problemer med å stå i et slikt register. Om så kun i solidaritet med de som er utsatt. Det vil være veldig preventivt!
Det du som privatperson kan gjøre er jo f.eks. å være natteravn, selv om det dessverre ikke hjalp i dette tilfellet. Man merker jo aldri når det virker, bare de gangene det ikke gjør det.
Er du typen som går på byen ol. kan du ta omveien hjem sammen med en venninne. Du redder ikke verden, men kanskje venninna di.
Men det eneste som virkelig vil hjelpe er et folkekrav om at dette ønsker vi ikke mer. Og at vi er villig til å betale for det.
Redigert av lessthanjake; 10/06/2011 14:47.
|
|
|
[Re: lessthanjake]
10/06/2011 14:52
|
månegåsen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Ikke en gang som medlem av røde kors kunne jeg grepet inn direkte.. Spørs om man må danne noe eget gitt, ikke noe super hero opplegg, men noe som er hardt nok til å fungere Og istedet for kjendiser som viser puppene sine i nettavisene, kunne vi sett gjengangskriminelle, og få vite mer nøyaktig om krim generelt. FOR Å HJELPE HVERANDRE
|
|
|
10/06/2011 14:55
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Dette er en fryktelig tragisk sak, og hvis noen var i tvil så bør den vise en gang for alle hvilken stor forbrytelse en voldtekt er. De fyiske skadene trenger ikke å være så store, men forbrytelsen mot sinnet er nok ikke så lett å lege.
Lillo-Connoisseur Terje ™ Lostjenesten - Lillomarka
|
|
|
10/06/2011 14:59
|
lessthanjake
Medlem
|
Medlem
Hvis man ser en voldtekt kan man gripe inn jo!! Mer en kan også...
Du kunne også gå til pågripelse så vidt jeg vet, siden strafferammen er over 6 mnd.
|
|
|
[Re: lessthanjake]
10/06/2011 15:08
|
hilmer
Ivrig
|
Ivrig
All voldtekt er ille, men overfallsvoldtekt er bestialsk. Tror det kan være greit å skille for å ihvertfall få bukt med sist nevnte.
|
|
|
[Re: hilmer]
10/06/2011 15:10
|
månegåsen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Røde kors har som policy at de aldri griper inn. Så når jeg på intervjuet sa jeg ikke kunne holde meg så var det kroken på døra. Slik er det nok hos natteravnene og, uten at jeg kan si det for sikkert. Det er jo politiets sak, hovedsaklig, så en annen ting er - det er jo Svinmange politistudenter som ikke har jobb, gi oss mer synlig politi i gata ffs.
|
|
|
10/06/2011 16:02
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Røde kors har som policy at de aldri griper inn. Så når jeg på intervjuet sa jeg ikke kunne holde meg så var det kroken på døra. Slik er det nok hos natteravnene og, uten at jeg kan si det for sikkert. Det er jo politiets sak, hovedsaklig, så en annen ting er - det er jo Svinmange politistudenter som ikke har jobb, gi oss mer synlig politi i gata ffs. "Ofte gjør man urett ved å unnlate en handling, ikke bare ved å handle." Marcus Aurelius "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke rammer deg selv." Arnulf Øverland
|
|
|
10/06/2011 16:08
|
Dan
More than words
|
More than words
Har de spurt folket om vi vil ha dem? Eh, ja. Det kalles stortingsvalg og folket har på demokratisk måte valgt å ikke stigmatisere alle innvandrere fordi noen veldig få gjør dritt.
|
|
|
[Re: Dan]
10/06/2011 16:15
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Nordmenn er nok i stand til å gjøre tilsvarende forbrytelser, så kritikk av innvandringspolitikk synes jeg ikke passer inn her. Voldtekt er et like stort overgrep uansett hvor overgriperen kommer fra.
|
|
|
[Re: tmork]
10/06/2011 16:20
|
Dan
More than words
|
More than words
Nordmenn er nok i stand til å gjøre tilsvarende forbrytelser, så kritikk av innvandringspolitikk synes jeg ikke passer inn her. Voldtekt er et like stort overgrep uansett hvor overgriperen kommer fra. Jeg håper ditt svar var rettet mot Månegåsen og ikke mot meg. Jeg kritiserer ikke innvandringspolitikken. Jeg kritiserer stigmatiseringen av innvandrere, så der er vi jo helt enige.
|
|
|
10/06/2011 16:22
|
NjalVM
Besatt
|
Besatt
@tmork: Det er nok heilt korrekt at nordmenn (eller svenskar for den saks skuld) er kapable til det, men statistikken frå Oslo er skremmande: "Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn." http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3028203.eceMen det er likevel heilt feil å dra alle over ei kam.
Vaskar kleda mine sjølv...
|
|
|
10/06/2011 16:28
|
perbl
More than words
|
More than words
Det er samtidig ikke til å stikke under en stol at ~100% av anmeldte overfallsvoldtekter i Oslo var begått av ikke-nordmenn. Det synes jeg er et faktum man kan ta inn over seg i debatten, og derfra diskutere hva man kan gjøre i form av å se på integrasjonsproblematikk, risikofaktorer osv. Av andre voldtektstyper er det ikke den samme totale dominansen av "utenlandske" gjerningsmenn, selv om det også er tendenser her: http://www.minervanett.no/2011/05/26/ubehagelig-faktum/
Per B.
|
|
|
10/06/2011 16:29
|
tmork
Lilloman
|
Lilloman
Nordmenn er nok i stand til å gjøre tilsvarende forbrytelser, så kritikk av innvandringspolitikk synes jeg ikke passer inn her. Voldtekt er et like stort overgrep uansett hvor overgriperen kommer fra. Jeg håper ditt svar var rettet mot Månegåsen og ikke mot meg. Jeg kritiserer ikke innvandringspolitikken. Jeg kritiserer stigmatiseringen av innvandrere, så der er vi jo helt enige. Unge herr Ullen, jeg trykket nok bare på svar på ditt innlegg da jeg antok at selv en svenske ville forstå at dette var et svar i tråden generelt, og ikke rettet mot deg spesielt. Svensker ass 
|
|
|
[Re: NjalVM]
10/06/2011 16:37
|
Dan
More than words
|
More than words
"Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn."
Det stemmer sikkert, men de tallene må brukes på riktig måte. Det er jo ikke det at disse menneskene er forbrytere fordi de er ikke-vestlige, men sannsynligvis fordi de er oppvokst i krigssoner og har diverse traumer. Det er nok ikke deres "kultur" som sier at det er greit å voldta, og de ville nok ikke ha gjort det i hjemlandet heller, hvis hjemlandet hadde fred og trygghet. Det er de færreste kulturer som har voldtekt som akseptert fenomen. Det er altså viktig å skille på kultur i fred og "krigskultur" og ha dette i tankene når man skal finne en måte å bekjempe problemet. Samtidig finnes det selvfølgelig ingen unnskyldning, og det finnes nok av sterke mennesker som viser at det går an å ta seg fra å være f eks barnesoldat til å bli et oppegående og humant menneske.
|
|
|
10/06/2011 16:38
|
Dan
More than words
|
More than words
Innvandrere ass  Rettet! 
|
|
|
10/06/2011 16:42
|
NjalVM
Besatt
|
Besatt
Det er (av kva eg har observert) overraskande mange kulturar og land der valdtekt er ei godkjent form for straff.
Ein kan heller ikkje sjå vekk frå at mange er flyktningar kjem får nettopp utrygge land, og dette må tas med i vurderinga.
Vaskar kleda mine sjølv...
|
|
|
10/06/2011 16:51
|
månegåsen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Apropos barnesoldater, Ross Kemp er en mann med ekstreme baller, og han lager meget gode dokumentarer fra fryktelige områder, i så henseende vil jeg på det varmeste anbefale Ross Kemp - extreme world sesong 1 episode 2
|
|
|
10/06/2011 16:57
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
|
|
|
[Re: stosu]
10/06/2011 17:35
|
schnappi
Krokoknøtt
|
Krokoknøtt
De som styrer må innføre strengere straffer.. De med utenlandsk opprinnelse som ikke klarer å oppføre seg som normale mennesker er det bare å sende hjem igjen. Hvordan foreslår du å gjennomføre det i praksis? Det kan være et problem å finne hvor de skal returneres (si ulovlig papirløs innvandrer som er i Norge uten at noen vet hvordan). Hva skal du gjøre med dem som har utelukkende norsk statsborgerskap? Eller hvorfor skal den ene gruppen norske borgere (de med "Rosenkratz" som etternavn, formodentlig) få en annen straff for samme handling enn en annen gruppe norske borgere ("nye landsmenn" med "Ivanov" eller "Hassan" som etternavn, for å ta et eksempel), gitt at i lovens øyne burde absolutt alle behandles likt? Selv om jeg er en tilhenger av øye-for-øye straff, setter likheten foran loven noen ganske opplagte sperrer for hva man kunne ønske seg. Et annet interessant punkt er "sende hjem" -- var det før eller etter at man skal ha avtjent straffen sin? Hvis før, vil det da virkelig være en straff, gitt graden av korrupsjonen som foregår enkelte steder? Hvis etter, og gitt de norske fengslenes standard ift. levekår enkelte steder, så kan det fort bli å invitere de med "utenlandsk opprinnelse" til å begå forbrytelser. "Avtjene straffen i hjemlandet" er mulig, men det var det igjen med å finne det/sørge for en samarbeidsavtale. Men jeg er nok mest skeptisk til forslaget fordi jeg ikke forstår hvorfor jeg ("utenlandsk opprinnelse", flere statsborgerskap og alt det der) skal behandles annerledes av rettsystemet enn "Ola Hansen" i nabooppgaven, gitt ellers likt utgangspunkt. Hva som skulle være kravet for "utenlandsk opprinnelse" er også litt eh... diffust.
Ich bin Schnappi, das KLEINe Krokodil
|
|
|
10/06/2011 18:23
|
Lektoren
Besatt
|
Besatt
"Samtlige som er anmeldt for overfallsvoldtekter i Oslo de siste tre årene, er innvandrere med ikke-vestlig bakgrunn."
Det stemmer sikkert, men de tallene må brukes på riktig måte. Det er jo ikke det at disse menneskene er forbrytere fordi de er ikke-vestlige, men sannsynligvis fordi de er oppvokst i krigssoner og har diverse traumer. Det er nok ikke deres "kultur" som sier at det er greit å voldta, og de ville nok ikke ha gjort det i hjemlandet heller, hvis hjemlandet hadde fred og trygghet. Det er de færreste kulturer som har voldtekt som akseptert fenomen. Det er altså viktig å skille på kultur i fred og "krigskultur" og ha dette i tankene når man skal finne en måte å bekjempe problemet. Samtidig finnes det selvfølgelig ingen unnskyldning, og det finnes nok av sterke mennesker som viser at det går an å ta seg fra å være f eks barnesoldat til å bli et oppegående og humant menneske. Det finnes absolutt kulturer der kvinner som ikke kler seg "tekkelig", blir sett ned på. Om du tviler på det, foreslår jeg at du er "flue på veggen" på en ungdomsskole i Oslo øst en uke eller to. De trenger sikkert en hjelpende hånd fra en miljøarbeider eller noe. Dersom du kan vise til en eneste undersøkelse som viser at det er en sammenheng mellom krigstraumer og overfallsvoldtekt, håper jeg du kan dele denne henvisningen med oss andre. Hvis det er sånn, vil jeg gjerne vite hvorfor det er så få, om i det hele tatt noen, tamiler eller serbere som begår overfallsvoldtekter i Norge. Dette er et problem en del innvandrermiljøer i Norge må ta på alvor og gjøre noe med, i alle fall om de vil slippe å leve i et samfunn der en del mennesker frykter og hater innvandrere fra en del land.
Redigert av Lektoren; 10/06/2011 18:25.
|
|
|
[Re: Lektoren]
10/06/2011 18:41
|
paalbn
Ivrig
|
Ivrig
Når jeg leser denne tråden tenker jeg på et par ting
Jeg ville aldri ha unnlatt å bryte inn dersom jeg kom over en voldtekt, for alt jeg vet er det søsteren min som ligger der.
Når jeg stunderte hadde jeg ofte en diskusjon med en av mine klassekamerater som var 2. generasjon innvander (fra India, dersom det skulle ha noe å si). Han var hellig overbevist at ALLE jenter som ga ham en klem egentlig var ute etter noe mer. Når ham som 2. generasjon og veldig "norsk" (hva nå det er for noe) har disse holdningene, blir det veldig vanskelig å for meg å ikke tro at kultur har en stor betydning.
Saken er jo bare trist, men egentlig ikke overrasket. Hvilken hjelp er det disse ofrene egentlig får etter voldtekt?
I visse situasjoner funker nok selvjustis, desverre...
Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
|
|
|
[Re: Lektoren]
10/06/2011 18:47
|
kebr
Avhengig
|
Avhengig
Deler av denne diskusjonen synes jeg passer godt inn i kategorien Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås. Synes det generaliseres i overkant mye her. Nyheten om jenta er ikke annet enn forferdelig, og mennene som utførte overgrepet burde straffes på hardest mulige måte uansett etnisk bakgrunn.
|
|
|
10/06/2011 19:00
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Det stemmer nok. Men jeg er ganske sikker på at det er nordmenn som er gjerningspersoner i de aller fleste nachspiel og relasjons voldtektene. Voldtekt er voldtekt, samme faen om det er et såkalt "overfallsvoldtekt". Noen er kanskje mer brutale enn andre men alle voldtekter er i mine øyne et overfall mot den fornærmede. Det eneste som hjelper er straffer som svir verre enn verst. Men i dagens samfunn vil dette aldri skje, fengselsstraff er ikke avskrekkende nok, uansett om det er 6 mnd eller 21 (fengsels)år. EDIT: Leste litt lenger ned og der så jeg linken til minervanett. De aller fleste nordmenn er nok feil men vi er uansett høyt representert der. Uansett, voldtekt er like ille uansett hvem som begår dem og poenget mitt er det samme. Strengere straffer er det eneste som vil hjelpe.
Redigert av erijon; 10/06/2011 19:05.
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
[Re: erijon]
10/06/2011 19:03
|
perbl
More than words
|
More than words
Sjekk linken jeg postet tidligere og gjør deg opp din egen mening om analysen og hvorvidt "normenn er jo like ille"-argumenter nødvendigvis holder.
Per B.
|
|
|
[Re: perbl]
10/06/2011 19:10
|
mtbmaniac
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
enkelte her inne burde skjerpe seg
|
|
|
10/06/2011 19:11
|
erijon
Ivrig
|
Ivrig
Det er nok ikke deres "kultur" som sier at det er greit å voldta, og de ville nok ikke ha gjort det i hjemlandet heller, hvis hjemlandet hadde fred og trygghet.
Ikke helt enig i dette Dan. Det er en kjent sak i mange muslimske land at det er kvinnene som får like mye, om ikke mesteparten av skylden dersom de blir voldtatt, noe som ofte har endt opp med at de har blitt steinet og pisket. http://www.utrop.no/Nyheter/Utenriks/19912
Jeg har visst begynt å trene igjen...
Er på utkikk etter: Spinergy hjul Coda sykkeldeler
|
|
|
[Re: erijon]
10/06/2011 20:02
|
månegåsen
OP
Entusiast
|
OP
Entusiast
Kan forøvrig ikke helt tro at jente i dette tilfellet har fått tilstrekkelig Profesjonell hjelp og oppfølging
Redigert av månegåsen; 10/06/2011 20:03.
|
|
|
|
|