Andre som sliter med at KOM bare kommer opp som PR for tida? Har hatt mange sånne, og det nytter ikke å refreshe, gjøre private så public, laste opp på nytt, nada..jeg driter vel i PR, her er det kun KOM som gjelder! Dessuten ligger ikke tidene mine i overall lista heller..noen gode forslag her?
Det samme skjedde meg i dag (og jeg får ikke KOM ofte!), men det kom seg etter en time eller noe.
Andre som sliter med at KOM bare kommer opp som PR for tida? Har hatt mange sånne, og det nytter ikke å refreshe, gjøre private så public, laste opp på nytt, nada..jeg driter vel i PR, her er det kun KOM som gjelder! Dessuten ligger ikke tidene mine i overall lista heller..noen gode forslag her?
Sjekkingen av tider mot topplisten på segmentene gjøres asynkront og havner i en kø på strava-serverne. Er køen kort skjer det med en gang, er køen lang kan det det 10-20-30 minutter eller mer før du får riktig markering på på lista.
Kan vel ikke utelukke at det er noe annet feil, men det jeg beskriver er i hvert fall ganske vanlig for tiden.
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted
Prøvde ett par timer med å slette,refreshe,uploade,splitte,merge,refreshe, privat, hide from leaderboards osv . Det som virka til slutt var når jeg ga opp og lot øktå få 1 time i fred.
Lagde også ett nytt segment, og der skjer det ingenting.
Ja, det tok 2-3 timer før mine kroner dukka opp. Var jo nærmest i panikk her hjemme normalt har det hjulpet å bare refreshe eller gjøre private/public så kommer det med en gang. Tydelig at de hadde litt serverproblemer.
Må man ha premium abb for å hente gpx ut av strava?
Finner ikke ut av hvordan gjøre det, mistenker det er pga gratis versjon.. Målet er å få enkelte turer over på garmin F5 klokka, som er enkelt fra f.eks trailguide.
Finner ikke ut av hvordan gjøre det, mistenker det er pga gratis versjon.. Målet er å få enkelte turer over på garmin F5 klokka, som er enkelt fra f.eks trailguide.
I utgangspunktet må man ha det som tidligere het Premium, ja. Men prøv denne - den funker fint hos meg, også på aktiviteter som er satt private o.l.: https://mapstogpx.com/strava/ Når du laster ned GPX, velg "Full" for å få med hastighet m.m. i tillegg til GPS og høyde.
Kan man på noen måte flagge andre personers turer? Møtte en el-moped på stien i dag. Han har så klart ikke logget som e-bike. Han slo meg såklart i klatringene og det svir i selvfølelsen :’(
Det er mulig denne personen ikke visste at det er noe som heter elsykkel på strava eller at han ikke forstod at han tuller til plaasseringene. En vennlig melding på strava (på aktiviteten) er langt mer oppdragende som første kontakt, og så kan man heller flagge aktiviteten om de ikke reagerer på fjorten dager.
Kan man på noen måte flagge andre personers turer? Møtte en el-moped på stien i dag. Han har så klart ikke logget som e-bike. Han slo meg såklart i klatringene og det svir i selvfølelsen :’(
Min begrensede erfaring på området:
1. Mistet en KOM (løp) der det var tydelig at en person hadde syklet og såklart tatt 12 KOM`er på turen, vi snakker verdensrekordtempo på marathon og distansen var omtrent den samme. Sendte en hyggelig melding at han kunne endre aktiviteten fra løping til sykling, uten å få svar eller at noe skjedde. Gikk inn og flagget aktiviteten og da forsvant han ut av listene på sekundet.
2. Sjekket topplisten på en av de vanlige sykkelrutene mine der han som hadde KOM hadde fått en kommentar fra nummer to på lista at "her har det gått fort unna ...", uten at noe hadde endret seg på noen måneder. Det gikk tydelig frem at personen hadde vært på terrengsykkeltur og glemt å stoppe loggingen når han satt seg i bilen. Jeg flagget og han forsvant ut av lista.
Konklusjon, neste gang det er åpenbare feil så flagger jeg aktiviten, slik at det blir fikset med en gang.
Konklusjon, neste gang det er åpenbare feil så flagger jeg aktiviten, slik at det blir fikset med en gang.
Jeg har hatt omvendt erfaring der folk faktisk har lært noe av en hyggelig tilbakemelding. Hvis du kan se forbi at du midlertidig har rykket ned på resultatlista, så kan en hyggelig melding, istendenfor en direkte flagging, være en måte å skape bedre forståelse og en bedre stemning rundt Strava. Det er nok drittsekker på Strava fra før og det koster ingenting å være grei.
PS! Dette har jeg lært av en luring med mange hundre KOMer.
Er det ingen visning av hvilken sykkel som er benyttet i android app? På iPhone var dette veldig synlig, liker å logge på rett sykkel når jeg bytter mellom flere.
Joda, bare å gå inn på prikkene i øverste høyre hjørne når du er inne på aktiviteten, Edit og endre det du vil. Vises også nede litt under førsteskjermen hvis du ruller ned hvilken sykkel som er brukt.
Er det ingen visning av hvilken sykkel som er benyttet i android app? På iPhone var dette veldig synlig, liker å logge på rett sykkel når jeg bytter mellom flere.
Står omtrent midt på siden når du klikker inn på turen og blar litt nedover. Er et lite sykkel-tegning-icon ved siden av...
Fri fra Stravas stramme grep med Strava pause. Anbefales. Veldig deilig å ikke la Strava styre øktene til å bli et jag fordi det dukker opp segmenter. Slippe å ikke måtte forklare i teksten på økta etterpå hvorfor det ikke ble PR osv på det og det segmentet. «Møtte turgåer så måtte bremse ned» «vått og glatt i dag, tok det rolig» «mistet kjede midt i segmentet» osv osv... - tipper det er mange som kjenner seg igjen i det.
Nei - tilbake til det å kose seg på sti og selv bestemme økta. :-)
Likte den artikkelen det ble linket til lenger opp her.
Synes det er digg å bare sykle og bli overrasket om jeg får PR eller ei. Noen turer er jo roligturer, og du har jo ikke noen forklaringsplikt overfor noen. Ikke deg selv engang. Strava er en fin logg, men man må jo ikke konkurrere hver gang.
Står omtrent midt på siden når du klikker inn på turen og blar litt nedover. Er et lite sykkel-tegning-icon ved siden av...
Nope, tydeligvis ikke på min.
Hm, er ikke så lenge siden strava kom i ny utgave på android, kanskje du kan prøve å se om det ligger en oppdatering klar i Google Play?
Det vises ihvertfall i siste versjon Strava-appen på min Android-telefon, så jeg støtter tipset om å oppdatere appen. Symbol og sykkelnavn står rett ovenfor der det står kommentarer og evt. kudos.
Telefon er helt ny og det er ingen ny oppdatering å finne, den er fra 16 oktober. Kommentar og kudos knapp ligger oppå kartet.
Interessant, hos meg med Android 8.0.0 og siste versjon av Strava-appen (16. okt) er kommentar og kudos nedenfor både kart, diverse tall, turkompisene som var med, og angitt sykkel: Kan du også ta et skjermbilde?
Fri fra Stravas stramme grep med Strava pause. Anbefales. Veldig deilig å ikke la Strava styre øktene til å bli et jag fordi det dukker opp segmenter. Slippe å ikke måtte forklare i teksten på økta etterpå hvorfor det ikke ble PR osv på det og det segmentet. «Møtte turgåer så måtte bremse ned» «vått og glatt i dag, tok det rolig» «mistet kjede midt i segmentet» osv osv... - tipper det er mange som kjenner seg igjen i det.
Nei - tilbake til det å kose seg på sti og selv bestemme økta. :-)
Likte den artikkelen det ble linket til lenger opp her.
Jeg logger konsekvent alle turer på strava uten at det fører til at jeg ikke kan ta noen rolige turer. Styrer unna alle former for bortforklaringer i tittelen eller beskrivelsen av økta, og har ingen problemer med at folk ser at jeg har syklet litt rolig uten at jeg forklarer dem hvorfor. Men her er folk antsgelig forskjellige 😀