Jeg har vært nære på å kjefte på kona fordi klokken på GPS-en eller jobb PC-en hennes eller noe har vært feil, da turene hennes gjerne kommer blandet med gårsdagens fra andre jeg følger. ..inntil jeg kom over denne postingen: https://support.strava.com/hc/en-us/comm...491de0e628f71b0
Nå viser altså ikke Strava turer kronologisk lengre! Tydeligvis ikke bare jeg som finner dette frustrerende, da det er hundrevis av brukere som klager i kommentarfeltet. Klagene har pågått i månedsvis, men ingenting er gjort. Veldig mange som skriver at de har sagt opp abonnementet sitt også. For min del kunne jeg gjerne tegnet abonnement hvis premium brukere fikk muligheten til å SLÅ PÅ kronologisk rekkefølge igjen, mulig det kommer etterhvert, når de har plaget oss lenge nok.
Det virker som dette har blitt slått på gradvis hos brukere, så ikke sikkert alle har vært så 'heldige' å få denne nye oppdateringen ennå.
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Jeg synes det er helt fint hvis mindre interessante turer ikke blir vist. Commutes er for eksempel i de aller fleste tilfeller ikke akkurat spennende å se på.
Men ettersom mange ikke er fornøyd dukker det antagelig opp en mulighet for å sortere Dashboard kronologisk etterhvert.
Hei. Jeg har en Garmin Edge 510 og har aktivert live strava segmenter. I dag tråkket jeg som besatt på et segment, Garmin viser at jeg slo en kompis og ny PR for meg.
Men..., på strava er tiden min 30 sek dårligere enn på Edge'n. Noen som har opplevd det samme?
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Irriterer tidvis litt at om du starter/stopper å sykle for nær starten/slutten av eit segment velger Strava stort sett å benytte den fyrste (ved start)/siste (ved slutten) målinga som matcher segmentets start/slutt... Kan ha skjedd i det tilfellet over.
Jeg bruker Live Segments med Edge 1000. Opplever at segmentene starter på samme sted hver gang. Har ett segment som starter og stopper ved posisjoner som er lette å kjenne igjen, i dette tilfelle så er det snakk om skilt ved siden av vegen og åpent terreng.
Litt vanskeligere å si hvordan dette er i skogen, men mitt inntrykk er at det er ganske presist (repeterbart) der også.
Type GPS vil selvsagt ha noe å si for nøyaktigheten, og sikkert enda mer under krevende forhold.
Hei igjen. Jeg tror jeg har funnet feilen. Dersom dere ser på bilde har Strava (på webben) ikke avsluttet tiden på segmentet fordi jeg ikke har syklet langt nok unna. Jeg stoppet opp noen meter etter at Garmin sa jeg var ferdig, fikk igjen pusten og triller nedover samme veien. På webben oppfatter Strava som jeg ikke har avsluttet segmentet før jeg trillet et stykke nedover igjen.
Kjedelig, må jo sykle opp i samme fart en gang til da!
//Glenn ---------------- Sykler for Aron Sykkelklubb (Aron SK) Instagram @sykkelglenn
Sinnsykt irriterende. Spesielt når det er Garmin som måler GPS signalet og overfører dette til Strava. Jeg hadde forstått det annerledes dersom jeg hadde brukt mobilen med Strava app'en.
Jaja, lærer så lenge vi lever. Og det ble jo et godt drag :-)
Er mogleg å fikse det via Strava sine verktøy (Tools->Split når du er inne på aktiviteten). Du kan f.eks splitte aktiviteten i to delar der den eine delen stopper akkurat der segmentet slutter. Ein sjeldan gong hjelp det også å trykke på "Refresh activity achievements"
Jeg er strava-noob og har egentlig ikke tenkt å skaffe meg konto men har allikevel et spørsmål som noen sikkert kan svare på.
Om jeg lager meg en konto vil jeg da kunne bruke årets UB-løype, lage segmenter av alle stisegmeneter og så lager Strava en oversikt over tidsforbruk på de forskjelliige segmentene for alle som har deltatt og som har lagt UB ut som stravaøkt? (Jeg regner med at jeg får noe 'støy' fra folk som har syklet stiene i en aller annen annen sammenheng men de skal lett kunne siles ut ved hjelp av dato)
Men før du setter igang masseproduksjon av segmenter så sjekk at de ikke finnes fra før, og viser å la dem være privat for bare deg om du lager noen som er veldig like andre segmenter.
Ser det koster like mye med Strava Premium som abonnement på Zwift per måned. Vil gjerne støtte Strava, men synes pris er for drøy hvor lite (jeg tror) jeg trenger dette. Går for Zwift i vinter, ny vurdering til våren.
Hvorfor står det PR på et segment og ikke KOM når man får registrert bestetid?
Jeg kjørte et segment på slutten av en langtur i dag og slo bestetiden med hele ett sekund. Men dette holder i jo i lange baner til en KOM, så blir litt skuffet når det i feeden på Strava bare står PR, og det samme når jeg går inn på turen. Jeg ønsker meg jo en krone...
Hvorfor står det PR på et segment og ikke KOM når man får registrert bestetid?
Jeg kjørte et segment på slutten av en langtur i dag og slo bestetiden med hele ett sekund. Men dette holder i jo i lange baner til en KOM, så blir litt skuffet når det i feeden på Strava bare står PR, og det samme når jeg går inn på turen. Jeg ønsker meg jo en krone...
Er du helt sikker på at aktiviteten står "Public" og ikke "Private"? (sistnevnte ville kun gitt PR, ikke KOM)
Evt. kan du prøve å velge "Refresh Activity Achievements" inne på aktiviteten.
Ja, den er public. Men den er først private, det har jeg som default, da jeg liker å legge på teksten jeg ønsker selv og eventuelle bilder på økten før den blir public. Dette har funket før, jeg fikk et par KOMer (snikskryt) også forrige uke, og da dukket kronene opp etter at jeg låste opp økten og gjorde den public, men nå blir det bare PR.
Hei, nå som jeg går fra å sykle med wattmåler ute til å bruke rulla inne så senker jeg FTP med 5% frem til jeg blir vant med å sykle inne for å få "rett training load", men ser da at strava redigerer alle øktene jeg har med ny FTP.
Har brukt Golden Cheetah frem til en 4-8 uker siden, men tenkte at strava funket bra nok, men nå lurer jeg på om det smarteste er å gå tilbake til Golden Cheetah for å få en rettere "fitness and freshness" graf når jeg veksler mellom rulla og forskjellige wattmålere.
Og om ikke russerne finner på noe faenskap, så har Strava klart det på egenhånd. Den nye oppdateringen deres er virkelig ikke bra. En ting er at de nå bruker ca 30% av plassen på skjermen til å vise activity feeden. Så har de bestemt seg for at alle turer de vises skal vises i giga-størrelse. På min 14" full HD skjerm får jeg 1,5 tur vist uten å scrolle.
På toppen av det hele har de nå funnet ut at de skal lage en algoritme over hvilke innlegg som skal vises øverst. Ikke de nyeste, men en eller annen fiks formel som skal finne ut hva _JEG_ er interessert i å se.
Konsekvensene er at jeg vurderer å:
1) Un-follow en del kollegaer, proffer o.l. for å få mindre i feeden. Tidligere har det vært lett å scrolle forbi, men når aktivitetene kommer i "tilfeldig" rekkefølge blir det vanskelig 2) Vurdere å bruke andre tjenester. Hvordan fungerer feks greia til Garmin? Mange får jo uansett lastet opp øktene via deres tjeneste.
Og om ikke russerne finner på noe faenskap, så har Strava klart det på egenhånd. Den nye oppdateringen deres er virkelig ikke bra. En ting er at de nå bruker ca 30% av plassen på skjermen til å vise activity feeden. Så har de bestemt seg for at alle turer de vises skal vises i giga-størrelse. På min 14" full HD skjerm får jeg 1,5 tur vist uten å scrolle.
På toppen av det hele har de nå funnet ut at de skal lage en algoritme over hvilke innlegg som skal vises øverst. Ikke de nyeste, men en eller annen fiks formel som skal finne ut hva _JEG_ er interessert i å se.
Konsekvensene er at jeg vurderer å:
1) Un-follow en del kollegaer, proffer o.l. for å få mindre i feeden. Tidligere har det vært lett å scrolle forbi, men når aktivitetene kommer i "tilfeldig" rekkefølge blir det vanskelig 2) Vurdere å bruke andre tjenester. Hvordan fungerer feks greia til Garmin? Mange får jo uansett lastet opp øktene via deres tjeneste.
Tilbøyelig til å være enig. Selv om jeg subjektivt synes siden _ser_ bedre ut nå, bruker de veldig mye plass og den rekkefølge-driten som de har tatt etter mange andre sosiale nettverk er helt pyton (like pyton på strava som på facebook og twitter). Og på toppen skal folke begynne å skrive posts også? Jaja. Vi får vel se hvordan _det_ går. ekstra irriterende at de prioriterer dette når det er såpass mange seriøse bugs og feature-requests utestående.
Hilsen gretten gammel gubbe (41)
Norskenduro.no - Alle norske enduroresultater på ett sted