Nu när jag har använt de nya sidorna så likar jag de gamla/vanliga sidorna bättre. Nu är det mindre kartor och man måste tex klikka flera gånger extra för att se resultat listan för ett segment.
En sak jag inte förstår med strava är att det är små eller stora skillnader mellan funktionaliten och hur sidorna ser ut beroende på vilken aktivitet man håller på med. Hade det inte varit enklare för dem och mer praktiskt för oss om de gjorde alla aktivitets sidor likadana och brukarna möjlighet att bestämma lite mer vad vi vill se på sidorna, tex om vi vill se farten i km/h eller tid/km?
Takk. Enhver sykkeltur er herved en kamp på liv og død. Idag besvimte jeg nesten av oksygenmangel etter å ha spurtet opp bakken til barnehagen til jentungen. Jeg kommer aldri til å ta det rolig på vei til jobb. På vei hjem skal det gå raskere for hver dag. Jeg sjekker yr.no hver time for å se om jeg får medvind. Takk Strava.
Takk. Enhver sykkeltur er herved en kamp på liv og død. Idag besvimte jeg nesten av oksygenmangel etter å ha spurtet opp bakken til barnehagen til jentungen. Jeg kommer aldri til å ta det rolig på vei til jobb. På vei hjem skal det gå raskere for hver dag. Jeg sjekker yr.no hver time for å se om jeg får medvind. Takk Strava.
Haha. Min Strava-oppskrift: 1. Spar deg til et planlagt segment. 2. Sett rekord på det segmentet. 3. Halt hjem,
Det er ikke alltid like lett å unngå å få pokal heller.
På vei hjem fra jobb i dag skulle jeg slappe av i sone 1, men jammen fikk jeg ikke en PR. Vel og merke i 13 km/t på flata, så er jeg skikkelig heldig setter jeg ny PR om jeg virkelig trår til neste gang.
"To prepare for a race there is nothing better than a good pheasant, some champagne and a woman." -- Jacques Anquetil
Jepp, det gjelder å ta forbedringene gradvis. Og så burde Strava innføre SB synes jeg, altså sesongbeste. Tidene på segmentene er jo stort sett satt, og etterhvert vanskelig å få pokal utenom PR for en hobbymosjonist, og etterhvert blir jo det også værre...
Haha. Min Strava-oppskrift: 1. Spar deg til et planlagt segment. 2. Sett rekord på det segmentet. 3. Halt hjem,
Kapitalismen uten konkurser ville være som kristendom uten helvete.
Stravacide på søndag, men fikk den KOM'en jeg ville ha. Ble dessverre delt 1. plass da jeg måtte bremse litt p.g.a hest og kjerre(!) midt i løypa. Fin intervallvalltrening med alle disse segmentene da..
Så nå at ingen av mine PR og KOM eller "pallplasser" vises lenger når man ser på oversikten i Dashboard. Jeg ser dette hos de jeg følger.. Hvorfor er det blitt slik? Er det pga at jeg ikke betaler Premiumavgiften?
Var ute en tur i dag og fikk en bråte PR som jeg gjerne vil skryte litt av..
Slik ser det ut hos meg. Denne turen burde det ha stått en andreplass, en tredje og to personlig rekord. Jeg må gå inn på hvert enkelt segment for å se at dette er registrert, noe det er..
Aner ikke hvorfor det ble slik, men trikset er vanligvis å sette turen din til "Private" og deretter tilbake til "Public". Akkurat slik man må gjøre hvis man har gått langrenn eller topptur. Da får man ingen achievements ved første opplasting, men ved å gå veien om "Private" og tilbake til "Public" dukker de opp
Jepp, slike manøvre skal egentlig kun være nødvendig hvis du oppretter segmentet etter å ha lagt inn aktiviteten/økta. Men for langrenn (Nordic Skiing) og topptur (Backcountry Skiing), og antakelig alle andre aktivitetstyper enn løp og sykkel, er det alltid nødvendig. Og for løp og sykling er det av og til nødvendig, trolig pga en uidentifisert bug.
http://app.strava.com/segments/4085762 - ikke så lang, men 33% på det bratteste, heldigvis er det asfalt der nå. Før var det grus i bunn, det var hardt på racer det. 33% på grus!
www.sportsmat.no Rabattkode 'terrengsykkel' gir 10% avslag på alt fra Squeezy.
Kistefjellet i Lenvik er min tyngste opplevelse. Mange partier på 25% og opp til 30%. Mest skogsbilveg, men løs grus og beltevognspor i de bratteste partiene. http://app.strava.com/segments/747733
Jeg har bare syklet det én gang, sammen med en kollega som måtte gå i alle de bratte partiene. Andre gange jeg skulle prøve var det for mye snø til at jeg kom helt opp. En gang skal jeg sykle opp det remmer og tøy tåler.
http://app.strava.com/segments/4085762 - ikke så lang, men 33% på det bratteste, heldigvis er det asfalt der nå. Før var det grus i bunn, det var hardt på racer det. 33% på grus!
Hva er de verste Strava-segmentene? Er på jakt etter de bratt, og de lange bakkene.
Bratt oppover er nå én ting. Bratt nedover er jo minst like utfordrende på racer. Hadde en bomtur i forrige uke hvor jeg endte opp i en helt jævlig bratt skråning med betongveier og lappet asfalt mellom drivhus. Fordi det i tillegg var svingete så gikk det ikke å bare slippe bremsene og la det stå på. Isteden var det bare å henge bak setet (mens man holdt i bukken for best bremsekontroll), prøve å holde bakhjulet i bakken og håpe at bremsevaierene ikke skulle ryke. Det verste partiet var nærmere 30% i snitt.
bare å henge bak setet (mens man holdt i bukken for best bremsekontroll), prøve å holde bakhjulet i bakken og håpe at bremsevaierene ikke skulle ryke. Det verste partiet var nærmere 30% i snitt.
Hvor langt unna KOM var du?
Armstark var han inte, men svaga ben, det hade han
Hvorfor er det slik at alle som bruker Android-logging får dobbelt så mange høydemeter som meg som bruker Edge 800 på samme rute?
Har zoomet inn på høydekurvene til en Android-bruker som jeg syklet sammen med en gang, og der Garmin-kurven viser en fin og jevn strek, så hopper Android-streken opp og ned hele tiden, og varierer med 10 m bortover en jevn vei. Man klatrer opp og stuper ned bakker på 26% stigning der det i virkeligheten er flat vei.
Skal bli morro å konkurrere med Android-brukere i klatreutfordringer fremover, hvis dette ikke fikses. Aner ikke om det gjelder iPhone også, da jeg ikke har sykla sammen med noen som bruker iPhone.