Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns)

Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) #1193641 09/06/2011 20:19
Cristobal Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Ser i siste utgave av Terrengsykkel at neste nummer inneholder en sak rundt Rallarvegen som glemt(?) og noe uglesett destinasjon for (sti)sykling...

Planlegger selv en "familietur" i området første del av juli og skulle gjerne hatt noen tips ifm. planleggingen av turen - gjerne i forkant av turen... ;-)

Finnes noen mulighet for å få en "sneak peek" på kommende artikkel?! (...det er jo lov å prøve seg - og ja; jeg abonnerer selvfølgelig på TS! =)

Re: Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) [Re: Cristobal] #1193826 10/06/2011 06:39
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Et tips er at starten av juli antagelig er alt for tidlig for sykling i området. Det er nok fortsatt en del sne der da. Nå har vel mye av sneen gått tidligere enn normalt, men allikevel tror jeg starten av juli er vel tidlig rundt Finse.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) [Re: yoeddy] #1193946 10/06/2011 09:04
Cristobal Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Takk for innspillet rundt timing for tur over Finse! :-)
Da får vi ta en prat med DNT, samt evt. Finse 1222 og finne ut av føreforholdene over Finse++.

Håper fortsatt på muligheten for 'sneak peek' på den kommende artikkelen... ;-)

Re: Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) [Re: Cristobal] #1196156 13/06/2011 17:53
Ynot Offline
Besatt
Besatt
Rallarvegen ligger klemt imellom Hallingskarvet LVO og Hardangervidda NP hvor det ikke er tillatt å sykle utenfor spesielt angitte trasèer (traktorsleper og grusveier, ikke på sti),
se dirnat.no, og engasjer deg evt i en interessesorganisasjon for terrengsykling slik at vi kan unngå lignende restriksjoner andre steder.

T

Be responsible, follow stivettreglene!

Tenk grønt, kjør stål!
Re: Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) [Re: Ynot] #1196806 14/06/2011 14:15
Cristobal Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hmm... Vet ikke om jeg helt skjønte den der, Ynot.

Mener du å si at vi -ikke- har lov til å sykle Rallarvegen, eller at det -kun- er PÅ Rallarvegen det faktisk er lov å sykle (og at det dermed ikke er rom for å "utforske" terrenget utover selve veien - ref. landskapsvernområdet og nasjonalparken)?! :-)

Sorry, ikke meningen å kverulere, men ble et øyeblikk usikker på hva du faktisk mente. ;-)

Re: Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) [Re: Cristobal] #1197094 14/06/2011 20:38
Y
yoeddy Offline
Veteran
Veteran
Y
Tror han mener at det er ikke nødvendigvis er lov å sykle utenfor Rallarvegen. Det er vel også ganske riktig, jeg tror også terrenget er for steinete til at det er så veldig bra.

Ynot tar litt feil når han skriver at Rallarvegen ligger klemt mellom Hallingskarvet og Hardangervidda nasjonalpark. Hallingskarvet går vel hovedsaklig fra Finse og østover, mens Rallarvegen går vestover.

Om jeg skal gi deg noen tips ville jeg heller prøvdå sykle litt rundt ved Geilo og opp mot Ustaoset, der er det en del OK stier.

Tror også at det er mer mulig å sykle på Hardangervidda rundt Tinnhølen og området omkring der, men det er mulig det også er nasjonalpark.

Så mange stier og så kort liv...
Re: Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) [Re: yoeddy] #1198013 15/06/2011 22:03
Hællis Offline
Fersking
Fersking

Sitat:
"Ser i siste utgave av Terrengsykkel at neste nummer inneholder en sak rundt Rallarvegen som glemt(?) og noe uglesett destinasjon for (sti)sykling..."

Sykkeldestinasjonen jeg føler virkelig er glemt er Rallarvegen i Narvikområdet. Syklet der i september i fjor. Utrolig fin og variert tur med masse historie. Ikke for mye folk var det der heller. Anbefales sterkt!

Re: Artikkel om "Rallarvegens skjulte perler" (elns) [Re: Cristobal] #1212016 08/07/2011 08:19
mojo Offline
Avhengig
Avhengig
Greit å sjekke før avreise, ja. Var der i begynnelsen av august for noen år siden og da ble det en del bæring.

Moderator  support