Har prøvd å søke rundt her inne på forumet (til tross for håpløs søk-funksjon), og nettet ellers, men finner ikke noe som kan hjelpe meg, så mulig noen her kan?

Har ikke justert noe serlig gir før, men hadde vært fint og lære, så bestemte meg for å prøve. Leste litt rundt på nettet og begynte og skru. L/H-skrue er til å justere ytterpunkter for skifteren, greit nok. Men når jeg kommer til selve justeringen av girene blir det bare rot. Setter giret på ytterste/tyngste trinse, og prøver å gire en opp som jeg har lest. Dersom disse to går greit så skal det gå greit videre oppover også, vistnok, men neida. Girene hopper og smeller og girer med en gang og etter en stund og er helt tullete.
Leser at dette skal fikses ved å justere på skruen der wiren kommer inn i giret, men på mitt Sram XO gir er den skruen hvor? Må jeg bruke den oppe ved girskifteren? Har prøvd det, men alt blir bare værre jo mere jeg skrur.
Har forøvrig hatt på smurt wirene inni strømpene og sånt.
Noen forslag til hva jeg skal gjøre?

(evt post meg en link om noen har spurt om akkuratt det samme i en post jeg ikke finner, eller vis dere har noe annet nyttig lesestoff som kan hjelpe)