Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

alu med gode specs eller karbon med litt simplere?

alu med gode specs eller karbon med litt simplere? #1192435 08/06/2011 13:35
O
Obert Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
O
Sikker masse andre tråder om dette, men prøver likevel.
Vurderer ny racer og vil ta steget litt opp i pris og kvaltitet fra første. så la oss si ca 15.000kr. skal primært holde meg i form, med ett og annet turritt som motivator.

Ser ut som om jeg kan få karbonsykkel, f.x Madone 3.1, med 105-gruppe og tilsvarende
Eller så er det flere alusykler med ultegra o.l til omlag samme pris.

Noen tanker om hva man skal prioritere?

Redigert av Obert; 08/06/2011 13:36.
Re: alu med gode specs eller karbon med litt simplere? [Re: Obert] #1192544 08/06/2011 16:31
Ketle Offline
Ivrig
Ivrig
En god ramme. Med 15 tusen så ville jeg sett på sykler til rundt 18-19 tusen og prut på dem. Da får du sykler med gode karbonrammer.

Selv kjøpte jeg Cannondale Synapse Carbon med Sram Apex. Den har billige hjul og relativt billig gir/bremsesystem. Fordelen er en ramme som er komfortabel og god. Hjulene kan man bytte ut når man får råd/lyst. Girgruppene fra 105 Shimano (eller tilsvarende) og oppover er alle av bra kvalitet. Det er vekten som er den store forskjellen og ikke kvaliteten (mulig noen som er uenige i dette men?).

Det aller aller viktigste er å prøve sykkelen. Det er mye som kan se bra ut, men som rett og slett ikke passer deg og din kropp. Jeg hadde absolutt ikke vurdert Cannondale Synapse i det hele tatt, men ble solgt etter en liten prøvetur.

Moderator  support, Valentino