|
|
|
Klar for et eventyr i jungelen?
|
Klar for et eventyr i jungelen?
06/06/2011 17:11
|
rexiplex
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Hei sykkelfrender! Vi skal på tur, og vil gjerne ha med oss flere. Her er min kjæres "invitasjon": Hei
Noen som kunne tenke seg et lite eventyr laaangt laaangt borte herifra, til varmere strøk, slite litt, møte de innfødte som lever langt inni jungelen, varme, litt regn og masse godt humør og fantastiske opplevelser sammen med et herlig turfølge!?!?
Jeg er i ferd med å planlegge min neste summit (av de 7). Fra før har jeg besteget Kilimanjaro og Aconcagua. Nå er jeg gira på tur til Carstensz Pyramid, Oceanias høyeste fjell, (som bare 30 nordmenn har besteget fra før) 4884 moh. Fjellet ligger på øya Ny Guinea og hører til Oceania.
Etter å ha lest en turrapport på Fjellforum.net, der 6 andre nordmenn tok turen i 2010, bestemte jeg meg for å ta kontakt med Bob, en indoneser som guider turer dit, og som også hjalp disse nordmennene med turen.
Bob har dette tilbudet hvis vi blir 6 stykker (litt billigere blir det hvis vi blir fler): -han fikser innenlandsfly -fly fra Bali til Papua,tur/retur (det betyr at vi må fly til Bali) -alle tillatelser i Jakarta og Papua (strengt å komme inn til Carstensz) -hotel i Nabire/Timika, natta før og natta etter vi ankommer øya -guide
Dette koster US$6000 per person.
For å få det til denne prisen må vi: -bære all vår baggasje selv -planlegge og ta med vår egen mat og utstyr (telt,primus etc) for 13 dager
Det er veldig fuktig klima så man trenger ikke mye klær, men litt ekstra til slutten da det kan bli noen minus
Man må regne med ca 50 000 norske kroner i kostnader tilsammen på hele turen (da er flybillett regna inn i denne summen), og sette av 20 dager til hele turen i tilfelle flyforsinkelser.
Nedenfor har Bob satt opp en oversikt over tilbudet han kunne gi
1 . International arrival in Bali. Overnight. 2 . Bali - Biak - Nabire/Timika by domestic flights. Overnight. 3 . Nabire/Timika - Ilaga/Sugapa by chartered flight. Meet the guide.Overnight 4 . Ilaga/Sugapa - Camp I. Trekking 5 . Camp I - Camp II 6 . Camp II - Camp III 7 . Camp III - Camp IV 8 . Camp IV - Camp V 9 . Camp V - Base Camp 10 . Summit Push 11 . Base Camp - Camp V 12. Camp V - Camp IV 13. Camp IV - Camp III 14. Camp III - Camp II 15. Camp II - Camp I 16. Camp I - Ilaga/Sugapa 17. Ilaga/sugapa - Timika/NabireTimika/Nabire - Bali 18. Bali. End of program
Pr. dags dato er vi to som vil på tur. Ønsker 4 turkamerater til med godt humør og som har vært på tur før, med i laget!! Avreise slutten av oktober/begynnelsen av november
Vi må selv som sagt sørge for flybilletter til Bali, og for dem som vil så kan jo Bali friste med surfing, sol og bad. Så det er muligheter for å avslutte turen med noen herlige og avslappende dager der evt!
Hilsen
Guri og Ola Martin
Ps! Her er noe info om et av våre andre prosjekter
http://19summits.wordpress.com
-Ola Martin
|
|
|
Re: Klar for et eventyr i jungelen?
[Re: rexiplex]
06/06/2011 17:17
|
månegåsen
Entusiast
|
Entusiast
Bali er fantastisk, om dere får tid til det bør dere definitivt stikke innom gili-øyene utenfor
Hail to the people som kommer seg på heftig tur!
Moi trener mye: Sykling på sti/terreng/grus,markagåing hardt, 3t, hjemme Tidligere ircer + *.forum 17 år oxo, krever Tålmodighet de neste 2 ukene ERFARING over spam. Peace & Luv
|
|
|
[Re: månegåsen]
06/06/2011 22:07
|
cvrokka
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Det er sykkeltur det er snakk om ja? 
Klimahysteriet fører ikke til noe annet enn store mengder bortkastet tid og penger.
|
|
|
[Re: cvrokka]
07/06/2011 06:37
|
rexiplex
OP
Ringrev
|
OP
Ringrev
Er nok en større sjanse å få med seg sykkelen et stykke her enn Henningur som skulle på Everest (he he), men denne gangen må nok sykkelen stå igjen hjemme...
-Ola Martin
|
|
|
[Re: rexiplex]
07/06/2011 06:41
|
Howard
Ivrig
|
Ivrig
Det blir Blindside'n et par sesonger til, skjønner jeg ;-).
|
|
|
[Re: Howard]
07/06/2011 08:31
|
polkaDOT
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
Gjør sikkert som nå og bare bytter farge. Så får han litt placebo-effekt. Eller tar det som Jens Fredrik.
|
|
|
|
|
|
|