Heisann!
Jeg skal selge min Solis Nitro. Igjen. Størrelsen er 58, men lengden på overrøret er 57cm (se geometri-tabellen).
Jeg kjøpte rammen fra et butikk i USA hvor den var brukt som demo-sykkel. Desverre fikk jeg prolaps før jeg kunne tar rammen i bruk og solgte rammen. Men, kjøperen har aldri betalt og så tok jeg tilbake rammen et år seinere. Rammen bare hang i kjøperens garasje uten at han brukte den.
Eneste slitasje på rammen er altså kun fra demo bruk i butikken. Det finns veldig lite cable rub og noen riper i lakken etter montering av hjul og fremgir. I tillegg finns det et ripe i klarlakken på gaffeln. Jeg har prøvd å dokumentere alt på bildene

Solis er vel ikke akkurat kjennt, men kvaliteten ser ut til å være veldig bra (se også på bildene hvor rørene kommer sammen).
Vekten på rammen er angitt med nøyaktig 1000g i str. 55. Jeg veide rammen med 1080g, men fikk den ikke helt stabilt på kjøkkenvekta. Så jeg ville si den ligger på omtrent 1,1kg.
Gaffeln ligger på 426g inkludert crown race'n (jeg håper det heter sånn - metallringen, som tilhører styrelageret).
Styrelageret og klemme til setepinnen følger med og det kan selges et passende Edge carbon setepinne (31.6mm x 350mm, 2cm setback, 188g) også.
Jeg håper jeg fikk med meg det viktigste. Er det spørsmål - bare spørr.
Rammen kan sees, tas på og muligens testes i Trondheim.
Prisen er jeg ikke helt sikkert på. Rammen kostet vel 12k inkl. frakta og moms nytt.
Kanskje rundt 1/3 av nyprisen er fair?
Jeg skal bytte giret på racer'n til kjæresten og derfor kan et girpakke som betaling/delbetaling være aktuell også. Det samme gjelder et styre ala fsa k-wing, kompakt-krank og muligens hjul (og da kunne Corima medium hjul også selges med rammen).