|
|
Contador klar for tour de france
|
Re: Contador klar for tour de france
[Re: Skjeggspir]
01/06/2011 11:25
|
dano
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Dop-coctailen til Contador ble blandet litt unøyaktig ved ett tilfelle, slik at han ble tatt i en dopingtest, men nå har støtteapparatet hans gjort de nødvendige justeringene slik at han igjen går klar av testene. Med sin status og sine øknonomiske muskler klarer Contador fint å slippe unna med en positiv dopingprøve som mange andre utøvere har blitt dømt og sonet for.
Slike uttalelser klarer jeg ikke å ta seriøst. Mener du også at alle som sykler fra deg er dopet? Leopard Trek er vel heller ikke et fattiglag, mener du at de ennå ikke har bomma med "coctailen" (som du kaller det)? Contador er en sinnsykt god syklist som krydrer ethvert ritt han er med i. Det er ikke nødvendigvis han jeg heier på, men jeg vil gjerne at han er der å lager liv...
|
|
|
[Re: dano]
01/06/2011 12:03
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Er vant til at folk som deg som begynner å gråte bare fordi du får presentert faktaopplysninger om en pengesterk doper, tar deg selvfølgelig ikke seriøst. Bjarne Riis krydret også rittene han var med i, ingen overraskelse at de to har funnet hverandre med sin felles bakgrunn.
|
|
|
01/06/2011 12:25
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Rittet blir ikke ødelagt, tvert imot vil det bli reddet.
Dop-coctailen til Contador ble blandet litt unøyaktig ved ett tilfelle, slik at han ble tatt i en dopingtest, men nå har støtteapparatet hans gjort de nødvendige justeringene slik at han igjen går klar av testene. Med sin status og sine øknonomiske muskler klarer Contador fint å slippe unna med en positiv dopingprøve som mange andre utøvere har blitt dømt og sonet for.
Nå er det vel faktisk slik at det etterhvert veldig mange som har testet positivt for Clenbuterol og deretter frikjent fordi de hadde fått Clenbuterolet gjennom maten. Det er veldig trist at flete utøvere som har testet positivt for Clenbuterol ikke har hatt råd til å forsvare seg men det er et ekstremt dårlig argument for å behandle noen dårlig at andre har blitt behandlet enda verre.
|
|
|
01/06/2011 12:53
|
dano
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Er vant til at folk som deg som begynner å gråte bare fordi du får presentert faktaopplysninger om en pengesterk doper, tar deg selvfølgelig ikke seriøst. Bjarne Riis krydret også rittene han var med i, ingen overraskelse at de to har funnet hverandre med sin felles bakgrunn. Det er en god argumentasjonsteknikk å gå rett i angrep. Gå for spilleren og drit i ballen:) Det er vel noen andre ryttere en AC som har vært under lupen, eller? Den formen han er i nå kommer ikke av at han slanket seg litt offensivt.. Han er en dritgod rytter som det er morsomt å se uavhengig om han har rosa/gul trøye eller om han jakter den... Det er forøvrig ganske mange ryttere som har kjørt i Saxo Bank under Bjarne Riis. Er de også dopet? Argumentene dine skurrer og det virke som du må lese deg litt opp på sporten før du kommer med slike absolutte utspill...
|
|
|
[Re: sigmund1]
01/06/2011 12:55
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Contador har vært involvert i dopingsaker lenge før denne siste, men angående den omtalte biffen så ble det raskt bevist at denne ikke var dopingkilden. Selv om dette er det klareste beviset på at han og støtteapparatet sitter og juger, så var det akkurat den unnskyldningen det spanske forbundet trengte for å la ham fortsette.
Det gjelder å så tvil, er tvilen først sådd så er det uproblematisk at dekkhistorien din senere blir avslørt som ren løgn. Husker forresten ikke hva Contador sa for å forklare hvordan han klarte å få plastfragmenter i en annen av sine dopingprøver fra det samme rittet...gjør du?
|
|
|
01/06/2011 13:00
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Contador har vært involvert i dopingsaker lenge før denne siste, men angående den omtalte biffen så ble det raskt bevist at denne ikke var dopingkilden. Selv om dette er det klareste beviset på at han og støtteapparatet sitter og juger, så var det akkurat den unnskyldningen det spanske forbundet trengte for å la ham fortsette.
Det gjelder å så tvil, er tvilen først sådd så er det uproblematisk at dekkhistorien din senere blir avslørt som ren løgn. Husker forresten ikke hva Contador sa for å forklare hvordan han klarte å få plastfragmenter i en annen av sine dopingprøver fra det samme rittet...gjør du? Du har en ganske lemfeldig omgang med fakta - en test som foreløpig ikke er godkjent (fordi den er upålitelig enn så lenge) antydet kanskje at Contador hadde spor av plasticizer, men denne testen er altså ikke godkjent. Dermed vet vi ikke hva den sier eller ikke sier og naturlig nok er det ikke nor for Contador å forklare. Det er vel ganske drøyt å si at det er bevist at forurenset mat ikke var en mulig forklaring all den tid det spanske forbundet mente det motsatte. Hva andre mener om Contadors bevisførsel får vi svaret på etterhvert men dessverre altfor sent. Jeg regner med at hvis CAS også frikjenner så skyldes det da selvfølgelig en konspirasjon iogmed at en person sittende på berget her i nord med full tilgnag til internett og verdenspressen har bedre tilgang til fakta enn dommerne i den aktuelle saken?
|
|
|
01/06/2011 13:02
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Er vant til at folk som deg som begynner å gråte bare fordi du får presentert faktaopplysninger om en pengesterk doper, tar deg selvfølgelig ikke seriøst. Bjarne Riis krydret også rittene han var med i, ingen overraskelse at de to har funnet hverandre med sin felles bakgrunn. Før du blir ufin og personlig her; Hvor i ditt forrige innlegg persenterer du fakta og ikke dine personlige betrakninger? Rittet blir ikke ødelagt, tvert imot vil det bli reddet.
Dop-coctailen til Contador ble blandet litt unøyaktig ved ett tilfelle, slik at han ble tatt i en dopingtest, men nå har støtteapparatet hans gjort de nødvendige justeringene slik at han igjen går klar av testene. Med sin status og sine øknonomiske muskler klarer Contador fint å slippe unna med en positiv dopingprøve som mange andre utøvere har blitt dømt og sonet for. LarsB
Redigert av larsb; 01/06/2011 13:03.
|
|
|
01/06/2011 13:06
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Skjønner at du ikke tålte å lese faktaopplysningene og heller henger deg opp i dine febrilske krumspring.
Ingen har nektet for at Contador er en veldig god rytter, og med dopingen han tar i tillegg blir han suveren og en stor helt i Spania. Å utestenge en tvilsom kar som Michael Rasmussen var enkelt, selv om man hadde langt svakere beviser. Men både TdF og det spanske sykkelforbundet taper for mye på å utestenge en populær rytter som Contador, selv om han gjentatte ganger er involvert i dopingsaker.
Verden (her representert ved deg) vil bedras.
|
|
|
01/06/2011 13:10
|
dano
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det husker jeg ikke, nei...
Jeg sier ikke at Contador var "ren", men jeg vil at han skal bli dømt av en jury og ikke av alle som har en mening. Så lenge han ikke er dømt syns jeg han skal stille i de rittene han ønsker. Jeg tror dog at han er det nå; det er ingen som er dumme nok til å jukse når alle mistenker deg.
Hvis Andy Schleck (en annen pengesterk tdl Saxobank rytter) topper formen til årets tour kan det i år bli veldig spennende og underholdende og det er det jeg liker ved sykkelsporten.
Giroen var ikke spennende lenger når AC ledet med 5 minutter halvveis og jeg håper TdF holder nerven helt inn:)
|
|
|
[Re: larsb]
01/06/2011 13:13
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Det var jo enkelt å besvare. Hele den siste setningen inneholder ubestridte faktaopplysninger, det ser du selv. Du lot deg kanskje blende av det første jeg skrev, ellers ville du sett dette med en gang.
Og det jeg skrev i den første delen av innlegget er uansett mer sannsynlig enn Contador sin biffhistorie, som raskt ble tilbakevist som ren løgn.
|
|
|
01/06/2011 13:29
|
Mmar
Ivrig
|
Ivrig
Jeg ønsker et godt svar på fredriks' spm angående andre utøvere som er frikjent etter positiv Clenbuterol-prøve.
Jeg mener at en positiv A og B prøve innhentet og analysert av et uavhengig kontrollorgan er en skikkelig behandling av en dopingsak.
Hvis du mener at et spansk sykkelforbunds behandling av saken til en spansk sykkelrytter er upartisk og skikkelig nok til å oppheve sanksjonene en positiv prøve medfører så er du i din fulle rett til å synes det (og du har jusen på din side), men jeg er uenig.
Men vad tycker du om de andra fallen med utövare som har blivit frikända trots att de har testats positivt för clenbytorol? Beste eksempelet er Rudi van Houts. Han ble riktignok dømt for å ha Clenbuterol i blodet (bevisene er jo klare), men fikk ikke straff fordi det nederlandske sykkelforbundet mente det ikke var med overlegg (spist biff). Han er med andre ord frikjent for lignende forhold som Contador. Stiller du deg fortsatt like kritisk til det spanske forbundets avgjørelse i saken? Er du isåfall like kritisk til det nederlandske forbundets avgjørelse i saken mot RvH? Inntil jeg får et godt svar på dette gidder ihvertfall ikke jeg å diskutere mer.
|
|
|
01/06/2011 13:49
|
larsb
Bjolsen Zeit
|
Bjolsen Zeit
Det var jo enkelt å besvare. Hele den siste setningen inneholder ubestridte faktaopplysninger, det ser du selv. Du lot deg kanskje blende av det første jeg skrev, ellers ville du sett dette med en gang.
Og det jeg skrev i den første delen av innlegget er uansett mer sannsynlig enn Contador sin biffhistorie, som raskt ble tilbakevist som ren løgn. Så det er altså et ubestridelig faktum at det er pengene og statusen som gjør at det spanske sykkelforbundet frikjente Contador? Jeg er ikke fremmed for å spekulere slik selv, men det er ikke mer enn spekulasjoner, hverken fra deg eller meg. Med mindre du sitter på noe sensitiv dokumentasjon fra det spanske sykkelforbundet som ikke er lekket enda.
|
|
|
[Re: Mmar]
01/06/2011 13:51
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Forskjellen er at biffen og produsenten som Contador jugde om ble grundig sjekket, og det ble raskt konkludert med at dette ikke var kilden til dopingen som Contador fikk i seg.
|
|
|
[Re: larsb]
01/06/2011 13:56
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Det er et ubestridelig faktum at han har penger, status og er frikjent av noen som tjener stort på at han frikjennes. Det er også et ubestridelig faktum at Contador og støtteapparatet hans har jugd angående noe så simpelt som en biff.
Hvordan du tolker disse faktaopplysninger er opp til deg.
|
|
|
01/06/2011 14:02
|
dano
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
God dag mann! Økseskaft!
Det går jo ikke å argumentere med noen som har fasit. Dersom du hadde åpnet sinnet ditt litt og ikke tatt for gitt at du vet alt tror jeg livet ditt ville blit mye hyggeligere.
Denne diskusjonen er ferdig for min del. Snakkes i Maridalen
|
|
|
01/06/2011 14:39
|
Skjeggspir
Entusiast
|
Entusiast
Du har rett i at det ikke går an å argumentere mot faktaopplysninger, men av en eller annen grunn prøvde du å gjøre det likevel...
Fint at du avsluttet diskusjonen.
|
|
|
01/06/2011 20:26
|
dano
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
....
Redigert av dano; 02/06/2011 05:26.
|
|
|
17/06/2011 10:19
|
sigmund1
Ivrig
|
Ivrig
Jeg syns det var verdt å vekke denne tråden til live igjen nå som Contador har varslet at han kommer til å stille på start i TdF.
Det har også vært noen ganske så interessante Clenbuterol saker i det siste - ikke minst dette fotballlaget som kollektivt testet positivt - tydeligvis etter å spist biff i Mexico.
I tillegg i Cycling Weekly og Cycle Sports Tour race guide er det også noen interessante betraktninger rundt plastikk delen av saken, og jeg siterer fra side 30: Dr. Jordi Segura (som utviklet plastikk testen): "Nobody notified us that it has been used. I don't understand how it could bethat they didn't contact the people who developed the test, espescially as it is being used in such a high profile case" han sier også at testen uansett ikke er godkjent enda. Contador har også foreslått at de kan fryse prøvene av han og teste de for plastikk på nytt når testen er blitt godkjent, i tillegg er biopasset til Contador "spotless".
Når det gjelder argumentet om at Clenbuterol ikke kan dukke opp i europeisk biff sies det følgende: "European norm 96/23/CE states that only 0,25% of cattle should be tested for CB". Forsvaret sier også at den aktuelle biffen hadde blitt sporet tilbake til 3 mulige kilder hvorav en av disse kildene hadde en bror som tidligere hadde blitt straffet for å bruke CB i dyreoppdrett.
Personlig må jeg si at at jeg alltid har ment at det er helt usannsynlig at Contador skulle ha tatt CB på hviledagen under TdF.
Da står vi igjen med enten blodoverføring eller at han uforskyldt har fått i seg CB som følge av noe annet, for eksempel dårlig kjøtt. Teorien om blodoverføring virker svært lite sannsynlig etter dette og dermed kan jeg ikke skjønne noe annet en at han kommer til å bli frikjent også av CAS - spør du meg ligger dette også i kortene etter utsettelsen til etter TdF og ryktene om at man nå ser på regelverket og vurderer å gjøre om CB til et terskeldop.
|
|
|
[Re: sigmund1]
17/06/2011 18:20
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Da står vi igjen med enten blodoverføring eller at han uforskyldt har fått i seg CB som følge av noe annet, for eksempel dårlig kjøtt. Jeg tror faktisk det er fullt mulig å få i seg ftlalater ubevisst også. Disse brukes i massevis av husholdningsprodukter, selv om det heldigvis blir mindre av dem med tiden. Stoffene er ikke kjemisk bundet og lekker ut ved bruk. Det er derfor fullt mulig å få dette i blodomløpet, antageligvis gjennom fordøyelsessystemet. Det er f.eks. ikke uvanlig å finne ftalater i morsmelk. Forurenset biff og mat fra plastbeholdere, samt litervis av drikke fra plastflaske er absolutt ingen tynn forklaring lenger.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
18/06/2011 18:51
|
roffen
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Contador stinker, big time. Og apropos, det gjør Armstrong også.
|
|
|
|
|