Skal kjøpe trampoline (stor nok), og vil gjerne ha brukererfaringer og tips. Det er vel stort sett "barn" fra 4-16 år som er primærbrukere, men tipper at noen voksne "barn" også gjerne vil prøve. Størrelsen har vel betydning, så jeg antar at ca 3-4m i diameter er behovet. Den skal benyttes på et sommersted hvor det ofte er flere barn samlet samtidig. Ser at det selges med og uten sikkerhetsnett, og at prisen varierer veldig. (Fra kr. 2500-5500) de til 15000 er uaktuelle
Meg bekjent er kvaliteten ok på det som selges, barna blir uansett fornøyd med spretten. Skal mange barn hoppe samtidlig så kjøp så stor som mulig, 3,9m. Rema har tramp+nett til ca 2000, vi kjøpte på Europris for ca 2500. Da blir det mye penger igjen til å kjøpe sykkeldeler
Jeg endte opp med å kjøpe en 3,6m ifra High Jump. Prisen var ca 1400kr med sikkerhetsnett. Den har sikkerhetsnett innefor stålfjærene slik at bein og armer ikke havner nedi der. Trampolina har stått oppe i straks 2mnd og blitt brukt av veldig store og små. Ikke gjort noe etterjusteringer e.l.
Finnes i 3,9m og til samme pris.
Bekjente har montert den opp i år for 6.året på rad.
Jump King får masse skryt, men til en høyere pris.
Redigert av Tjuvtrener; 31/05/201110:07.
Re: Tips til kjøp av trampoline mottas gjerne!
[Re: kolli]
#118593431/05/201109:58
Kjøp Jump King. De koster mer, men kvaliten er høy og man får kjøpt reservedeler også. En sånn trampoline varer i mange år. Har akkurat kjøpt en selv (3,7m) brukt og er storfornøyd
Jeg har en trampoline fra Berg, som ble kjøpt på nettet. 4,5 meter, meget god kvalitet. Grønt fjærdeksel har den også, som er litt mer diskret enn de skrikende blå.
Kjøp JumpKing!! Jeg installerte en stor oval JumpKing-trampoline på hytta i fjor. Oval Pad Den er velbygget, meget trygg (bra sikkerhetsnett) og en svikt som også gjør den egnet til større(!) barn også. Billigtrampoliner egner seg fint som lekegrind for småbarn. På bruktmarkedet får du som regel prisforskjellen tilbake, den dagen du får lov til å selge den da.....
Ok, jeg skjønner at det er forskjell på ting så trenger ingen videre innføring i det.
Men av ren nysgjerrighet lurer jeg på hva som er den store forskjellen på en trampoline til 1500kr og en til 7000kr.
Sålenge sikkerhet er ivaretatt som bla sikkerhetsnett samt unngå kontakt med stålfjører - sikkert mer å tenke på og.
De samme saltoene forover/bakover og med alle mulige slags skruer er fint gjennomførbart på begge for både store og små.
Vektbegrensning kan være et tema hvor f.eks HighJump (billigtrampoline) har en oppgitt vektbegrensning på 100kg - ser den hvis man trenger en som er bygd for fler kg.
Synes f.eks JumpKing ser meget bra ut rent estetisk i en hage i motsetning til rimeligere trampoliner.
Tror forresten og at mange trampoliner man finner halveis havarerte i hagene når våren dukker opp ikke har noe med pris/kvalitet å gjøre, men at eieren ikke gidder å demontere før vinteren setter inn.
Jeg skjønner også at det er forskjell på sykler og trenger ingen videre innføring i det. Tør likevel påstå at du vil merke større forskjell på trampoliner enn på sykler i ulike prisklasser. Det øyeblikket dine barn virkelig trenger mosjon (10+) gidder de ikke bruke en dårlig trampoline.
Reis til Nesbru og prøv!!
I følge ryktene er det mulig vinne sin klasse i Birken med (kun?) treningen på trampoline med barna.
Mitt råd: dropp det nye hjulsettet (som du ikke merker forskjell på) og invester i dine barn!
Og er trampolinen dyr nok, gidder du å ta vare på den!
En av SYKKELGUTTA på Sæter.
[Re: Kanondal]
#118609031/05/201112:35
Jeg skjønner også at det er forskjell på sykler og trenger ingen videre innføring i det. Tør likevel påstå at du vil merke større forskjell på trampoliner enn på sykler i ulike prisklasser. Det øyeblikket dine barn virkelig trenger mosjon (10+) gidder de ikke bruke en dårlig trampoline.
Reis til Nesbru og prøv!!
I følge ryktene er det mulig vinne sin klasse i Birken med (kun?) treningen på trampoline med barna.
Mitt råd: dropp det nye hjulsettet (som du ikke merker forskjell på) og invester i dine barn!
Og er trampolinen dyr nok, gidder du å ta vare på den!
Er enig mye her, men tror ikke du vinner birken med bare å bruke trampoline. Han du refererer til var veldig god som ung, men som voksen brukte han trampoline med barna i tilegg til annen trening?
Jeg er også på jakt etter trampoline, men har litt vanskeligfor å få oversikt i trampolinemarkedet. Finnes det trampoliner i sjiktet mellom de vanlige "litt kjipe" til 2000 og Jump King til 7000? Hvem har evt et variertutvalg i trampoliner? Er det andre enn Jump King som har ovale trampoliner?
H
[Re: Howard]
#127278502/10/201109:02
Vi sonderte terrenget litt, og endte opp med en slik fra Hoppeeksperten. De har flere modeller fra under 3000, til 30.000.
Det fine med in-ground modellen er at vi ikke trenger sikkerhetsnett, og tar seg mye bedre ut i hagen fordi den er mindre prangende. Jeg er straks ferdig med å grave hull i hagen, så jeg har ikke fått testet trampolinen enda.
Frakt kom forresten på nesten 2000kr, så sluttsummen på den største nedgravbare kom på 7000 levert på døra.
Rust? Fordi det rimer på dust.
[Re: Howard]
#127334703/10/201110:48
Ja det er fler som har ovale trampoliner, uten at jeg husker hva de heter.
Uansett jeg kjøpte en relativ billig trampoline for 3 år siden, og den er myyye brukt. Den brukes nesten daglig av 2-6 barn + meg (90-100 kg)en gang i blandt.
Vil påstå at den er så god som ny fortsatt. Demonterer den hver vinter ellers ikke noe vedlikehold. Jeg ser ingen grunn til å kjøpe en dyrere modell. En trampline blir aldri noe smykke i hagen uansett så at en jump king er litt mindre stygg forsvarer ikke prisen.
Vi har en fra Europris til 2000 inkl. sikkerhetsnett. Den har maks last på 100kg så poden og jeg bryter nok den når vi hopper sammen, men den viser ikke tegn til noen nevneverdig slitasje etter 2 års bruk. Vi tar inn alt bortsett fra den galvaniserte stålrammen om vinteren.