Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel.

Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. #1184642 29/05/2011 19:22
K
klyngmo Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
K
Jeg var innblandet i et krasj ca 2km før Larvik ved en Fix butikk. Grunnet et kragebein som ble revet av skulderen ble jeg kjørt på legevakten. Det var 2 følge vakter på motorsykkel som var igjen når jeg ble kjørt bort. Når jeg kom ut fra sykehuset ringte jeg arrangøren. Jeg ble mildt sagt overrasket da de ikke hadde blitt informert om hendelsen og enda mer over at de ikke hadde sykkelen min!!!

Sykkelen er en hvit med røde stripe BeOne. Den har Carbon ramme og gaffel. Hadde Dura Ace CL24 hjul med røde dekk. Gir og bremser er en blanding av Dura Ace og Ultegra. Easton Carbon krank. 3T styre, stem og setepinne. Specialized sete. Look pedaler og Polar Cs500 komputer. Det var en salveske på den. Men det mest gjenkjennede var at gaffelen brakk under sammenstøtet.

Har noen sett den? Burde ikke arrangøren ha kontroll på slikt? Noen som vet hva/hvilke forsikringer so mdekker slikt? Jeg har helårslisens med den beste forsikringen.

Dere an nå meg på 90649733 eller klyngmo@hotmail.com.

Håper noen kan hjelpe meg!

Re: Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. [Re: klyngmo] #1184764 29/05/2011 21:02
paalbn Offline
Ivrig
Ivrig
Desverre kan jeg inne hjelpe deg angående sykkelen, bortsett fra at det er utrolig at ikke hendelsen ihvertfall var meldt inn.

Når det gjelder forsikring, står det veldig greit på NCI sine hjemmesider.

Lykke til og nok en gang utrolig at ingen hadde oversikt over hendelsen.

Ingen er bedre en ingen (Hellstrøm rydder opp 19.11.09)
Re: Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. [Re: paalbn] #1184829 29/05/2011 23:07
eUnaas Offline
Ivrig
Ivrig
Dette blir litt off topic, men jeg lufter min mening da jeg tror folk fra klubben leser her på forumet: Jeg mener Horten Cycleklubb må legge om løypa. Helt håpløst å sykle igjennom sentrum midt på dagen når det ikke er sperret for trafikk. Spesielt området rundt Tønsberg var ille. Det var bare flaks at ingen ble alvorlig skadet der i dag. Det var stor frustrasjon blant både biler og syklister. Som alle vet nytter det ikke å fortelle tur-ryttere å ta hensyn til trafikken.

Re: Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. [Re: klyngmo] #1184953 30/05/2011 08:01
RoyE Offline
Besatt
Besatt
Sitat: klyngmo
Jeg var innblandet i et krasj ca 2km før Larvik ved en Fix butikk. Grunnet et kragebein som ble revet av skulderen ble jeg kjørt på legevakten. Det var 2 følge vakter på motorsykkel som var igjen når jeg ble kjørt bort. Når jeg kom ut fra sykehuset ringte jeg arrangøren. Jeg ble mildt sagt overrasket da de ikke hadde blitt informert om hendelsen og enda mer over at de ikke hadde sykkelen min!!!

Sykkelen er en hvit med røde stripe BeOne. Den har Carbon ramme og gaffel. Hadde Dura Ace CL24 hjul med røde dekk. Gir og bremser er en blanding av Dura Ace og Ultegra. Easton Carbon krank. 3T styre, stem og setepinne. Specialized sete. Look pedaler og Polar Cs500 komputer. Det var en salveske på den. Men det mest gjenkjennede var at gaffelen brakk under sammenstøtet.

Har noen sett den? Burde ikke arrangøren ha kontroll på slikt? Noen som vet hva/hvilke forsikringer so mdekker slikt? Jeg har helårslisens med den beste forsikringen.

Dere an nå meg på 90649733 eller klyngmo@hotmail.com.

Håper noen kan hjelpe meg!

Jeg så sykkelen der da jeg passerte. Jeg var i på Øya i Larvik på 3.20 med start 10.10. Så da var hvertfall sykkelen på plass.

#10 It never gets easier, you just go faster.

Strava
Re: Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. [Re: RoyE] #1185001 30/05/2011 08:44
Normann Offline
Entusiast
Entusiast
jeg passerte noen minutter etter compom, da var det en del ryttere som hadde brutt der. Om jeg ikke husker feil var det en funksjonær der.
compom og jeg jobber kun 3 min unna fix, så om en grei sjel har huset sykkelen for deg kan vi sikkert være behjelpelig med å få sendt sykkelen bort til deg.

Re: Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. [Re: klyngmo] #1194752 11/06/2011 11:13
wistyboy Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Det samme skjedde med meg! Brakk kragebeinet og ble forsikret om at arrangøren skulle hente sykkelen. På kvelden ble jeg oppringt av en bonde som hadde funnet sykkelen min og som hadde tatt vare på den. Kun flaks var det altså som gjorde at jeg fikk tilbake sykkelen min. Tror ikke arrangøren hadde helt kontroll denne dagen.

Re: Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. [Re: eUnaas] #1194755 11/06/2011 11:21
wistyboy Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Sitat: eUnaas
Dette blir litt off topic, men jeg lufter min mening da jeg tror folk fra klubben leser her på forumet: Jeg mener Horten Cycleklubb må legge om løypa. Helt håpløst å sykle igjennom sentrum midt på dagen når det ikke er sperret for trafikk. Spesielt området rundt Tønsberg var ille. Det var bare flaks at ingen ble alvorlig skadet der i dag. Det var stor frustrasjon blant både biler og syklister. Som alle vet nytter det ikke å fortelle tur-ryttere å ta hensyn til trafikken.

Det var i hvertfall én fotgjenger som ble påkjørt av en syklist under Vestfold Rundt. Mens jeg lå med brukket kragebein og ventet på sykehuset kom det inn en gammel dame som hadde blitt påkjørt og slått hodet i kantsteinen (fikk ikke med meg hvor det skjedde hen). Det hørtes ikke ut som hun hadde det så bra. Siden dette skjedde på et fotgjengerfelt var mannen hennes keen på å finne ut hvem som hadde kjørt over henne.

Husk at vanlige trafikkregler gjelder selv om man har startnummer på brystet.

Re: Vestfold rundt 2011, krasj og bortkommet sykkel. [Re: klyngmo] #1195590 12/06/2011 18:42
Kirikou Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Har sykkelen kommet til rette? Beklagelse fra arrangør? Jeg blir en smule provosert at slikt kan forekomme devilsmile

Moderator  support