Nå har du muligheten til å kjøpe deg en mye billigere reise mellom Trondheim og Oslo. Ja, ikke bare på en måte, men på to måter, her sparer du watt og kontofyll.
Jeg selger et parisersett med Matrix helkarbonkarbon 50mm profil med MASSE tilbehør. Påmontert på hjulsettet er det nesten nye Continental Grand Prix 4000, ventilforlengere, samt en fletta ny Ultegra 66oo 11-23 kassett. Hurtigkoblinger i titan er også med. Ikke nok med det. Du får med et par ruller Jantex tape, en boks Schwalbe dekklim, to stk Schwalbe Stelvio pariserdekk (med en totalvekt på rett over 450g for begge dekkene samlet) og et ekstra baknav, komplett med boss og det hele, en del reservenipler, en sprukket bakfelg (som muligens kan repareres?) og bremseklosser til karbonfelgene. Mulig jeg finner noen eiker også.
Begge Schwalbedekkene har vært punktert, men de tetta umiddelbart med guffe i fart når det skjedde. Dog er begge de dekkene beregnet som innendørs velodromdekk, og bør kanskje ikke brukes for mye ute? Som reservedekk er de glimrende. Lette, tar liten plass og tåler noen mil hjem på asfalt. Den ene hurtigkoblingen har mista strammehåndtaket sitt, men det er ikke noe problem, da disse håndtakene er mulig å skru ut og inn av hurtigkoblingen, og den andre hurtigkoblingen har sitt håndtak inntakt.
Hjulene mine veier like over 1400g uten dekk, kassett og hurtigkoblinger. Linken over er trolig til en litt nyere modell hvor noen gram er spart, eller de lyver på vekta.
Hjulene er brukt ca 70 mil (fremhjul) og ca 40 mil (bakhjul) til ritt. Ingen skader på dem. Bakhjulet har rødt nav, fornavet og reservebaknavet er gullfarget. Bosset er for Shimano/SRAM.
Prisen for denne herligheten er høystbydene over latterlig billige 5500,- eks. frakt innen torsdag klokken 09.00 2. juni 2011. (er de ikke solgt da, bruker jeg dem på ritt den dagen og beholder dem selv en stund til)
Hjulene kan sees, prøves og hentes i Trondheim, eller sendes for selgers regning med følgende garanti; enten beholder du alt sammen og smiler glad og fornøyd ned Gudbrandsdalen, eller retunerer hele greia i løpet av tre dager og får tilbake alle penger du har betalt unntatt fraktkostnader.
Alle bud på PM, spørsmål av allmenn interesse kan taes i tråden.
NB - bildene viser hjulene med feil kassett og i uvasket tilstand. De vil selvsagt bli vasker og overlevert i ren og pen tilstand.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
Re: Lettest mulig til Oslo? 50mm karbonhjul ++
[Re: Hæ?]
#118381428/05/201115:37
Hehe. Likte du ikke de? Nei, kanskje ikke de mest estetiske til titanramma di i alle fall.
Det har jeg jaggu ikke undersøkt, men jeg har sett tilsvarende hjul på eBay uten dekaler. Så jeg antar det er mulig. Jeg skal sjekke, jeg _tror_ ikke de er lakket over men bare klistret på.
Edit (Piaf): Nei, de kan ikke fjernes - det er klarlakk over dem. Men de er myyyyye kulere når hjulet går rundt - blir bare en rødhvit swooooosj, vettu.
Redigert av Hæ?; 28/05/201116:12.
Evoc 2012 sykkelbag leies ut. Ta kontakt på PM! Jeg trener ikke, jeg bare trimmer!
#118489930/05/201107:05
Jeg var så dum at jeg ikke stilte med dem i gårsdagens Hemnerunde,og røk på en gjennomslagspunktering på kanttrådhujlene mine når jeg lå nesten fremst i gruppe 2 og hadde knallgode bein. Hadde garantert ikke skjedd hvis jeg hadde brukt disse. (Punkteringen altså, ikke at jeg lå nesten fremst i gruppa mi.)
De kan nå ligge her. Jeg tar dem i bruk igjen, men hvis noen ønsker å by, er det bare å ta kontakt. Neste landeveisritt for meg er ikke før 18. juni, så de er nok like lite brukt frem til da som de er nå. Hjulene kan sees på, tafses på og testes i Trondheim.
#136954111/04/201218:33
Har NULL peiling på carbon felger, men til vanlig sykling rundt husjørnet på ringerike, hvordan er det å anbefale med slike felger på min røde Specialiced carbon? Er det hel carbon (ser slik ut på bildene) sett noen som har en ytter ring av aluminium. Bør jeg heller se meg om etter lavere profil? og sist men ikke minst er det til "pariserdekk"
Regner med du da også skjønner hvor lite jeg vet om dette. Blir sikkert lurt, er kun snakk om hvor lang tid det tar før jeg oppdager det
Hvorfor har kamikaze-piloter hjelm?
#136961711/04/201219:51
Tja, hvis du først skal prøve fullkarbon pariserhjul, er det alle fall en billig inngangsport. Men å si at man trenger slikt for hushjørnesykling på Ringerike er vel tross alt å ta litt hardt i. Men er 50 mm profil er ikke så høyt at det ikke funker helt fint i de fleste situasjoner. Er det storm i kastene, og den kommer fra siden, er det nok litt ustabilt dog.
Disse er karbon hele veien, ja. Ikke noen aluminiumsring her. Og det er for pariserdekk.
Til en rød sykkel bør de da passe utmerket, særlig hvis den har svarte og/eller hvite detaljer.
#136968411/04/201220:53
Uten kassett, men med reservedekk, dekktape, reservenav, noen ekstra eiker og nipler, hurtigkobling og bremseklosser kan vi ordne det for 3300,- ink frakt.
Kassetten som følger med nå er for øvrig ikke en Ultegra 6600, men en Dura Ace. Ikke helt ny, men med masse liv igjen.
#136986712/04/201207:23
Hei. Jeg vil gjerne kjøpe hjulsettet av deg uten kasett. Antar at tilstanden(uten skader) er som beskrevet i første post og at nevnte deler følger med.
Jeg gir deg 3300.- ink frakt som du ønsker.
Send meg en pm slik at vi får ordnet det praktiske.
Mvh Thor Arne
Ritt 2012: Os rundt, Color Line Setesdal Tour, Bergen - Voss, Nordsjørittet