Iføgle specen skal den veie ca. 11.5-11.7 uten pedaler. Må få den inn i en butikk som har vekt og sjekke

Hadde en laaang kosetur med den igår i Nordmarka, og føler at jeg kan si litt om:
Ramma, inkl. RS Revelation RLT gaffel:
Bakramma tar opp mer små ujevnheter enn Hard Rocx Race 1 aluramma, og føles en del smoothere. Jeg kan i større grad kjøre plutselige fartsøkninger og kjenne at sykkelen skyter fart, sammenligna med den gamle stive alu-sykkelen som veier like mye.
Minus for at jeg dunker oversiden av leggen inntil overrøret når det er skikkelig teknisk, f.eks hvis bakhjulet sklir til siden og ramma danser litt under meg. Må få knebeskyttere.

Gaffelen oppfører seg slik jeg forventet, jeg får tillit til den når det blir bratt nedover, og den er lett nok til å gi meg samme presisjonsfølelse som den stive alu-gaffelen. Fikk maks 95mm utslag på den på den lange stituren, må vel slippe ut litt luft. 135psi på meg som veier 90kg.
Shimano SLX Dyna-Sys 10-speed drivkjede (forgir+bakgir+drev+kjede):
Fungerer bunnsolid! Jeg dynka sykkelen i gjørme og lyng gjennom hele turen, men girene klaga eller feilet aldri. Spylte den på Sinober og dynka den pånytt, men den gira feilfritt hele veien hjem.
Ett forbedringspunkt er for lange hopp mellom de to laveste girene (11-36t kassett), men det er ikke noen big deal.
Bremser Avid Elixir 3:
Mine første skivebremser. Behøvde aldri bruke noe mer enn 1 finger, og de sluttet å hyle med en gang de tørka opp, så kan ikke si så mye om dem. Bakbremsen ble raskt fylt opp med gjørme i kaliperen, over klossene, men det påvirket ikke bremsingen.
Shimano PD-A530 kombipedal (plattform/SPD):
Skaffet disse fordi jeg skal pendle de 2200 meterne til jobb med denne sykkelen, samtidig som jeg skal bruke den mest på grus med klubben.
Disse er IKKE særlig egnet til stikjøring. Det er et helvete å måtte finne riktig side av pedalen hver eneste gang man setter ned foten, og jeg kommer til å manuelt skifte over til plattformpedaler når jeg har tenkt meg på stier.
Kombinasjonen hardtail og long-travel-gaffel virker litt rar, men jeg har trua på dette, men det vil sikkert føles jævlig dersom man går rett fra en fullsusp. For meg som går fra helstiv, er det himmelen