Det blir nok mest grus på meg, men har lyst til å prøve meg mer på sti også. Hvilken sykkel var det du har Sanouka. Nakamura 55?
Grade 5.5
Hva tror du om utstyret på Grade 6.29?
Mine erfaringer fra 55n som er same, same but different som på 29rn er at navene ser ut til å rulle bedre enn jeg trodde etter at de får litt røff behandling. Stans Alipne felgene som står på min er jo gode XC felger, men det skal ikke nødvendigvis bety at de tåler røff sti og ihvertfall ikke med tynne eiker for¨å spare vekt, men det har de gjort med bravur så langt. Crest blir vel bare 29 utgave av Alpine tror jeg.
XO X9 pakke kan ikke bli feil, kranken som er avbildet er en Trvativ Stylo og den er ok, kranken i spekket sier det er en Truv Firex og det er ikke så ok....så du får høre om de kan bli enige med seg selv på gintersport. Gaffel er vel bare en 29 utg av R7 ? og i så fall så er mine erfaringer bra.(Det som gjenstår er jo å se hvor lenge den holder, M har et litt frynsete rykte....spes på LO funksjon).
De andre greiene på sykkelen er G sport innkjøpte greier de har satt C4 på så det ikke skal se ut som om det "no name" komponenter, det du kan være helt sikker på er de er lette.....hvis oppgitt vekt på 29rn stemmer så er den jomenn lett. Hvordan den trekanten med epoxy som alle disse delene står på funker hadde ikke jeg tatt sjansen på å teste, men intersport er jo ikke vriene hvis ting går istykker så da er det kanskje greit nok

En lyen ting til slutt. For å spare noen gram har de valgt å sette en del av syklene sine opp med frikrans på 28t, dette resulterer i at man oftere må ned på grannyn som igjen påvirker tråkket negativt, her burde de ha valgt å ikke slanke og heller hatt på en standard 34t. Spesielt på 29 som i utgpkt får tyngre utveksling.
Edit: Holdt på å glemme noe av det viktigste, de der Forumla Rx bremsene er fantastiske og jeg som trodde det bare var Avid som lagde ting som dugde.