Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Merkelig problem med Avid Elixir 5?

Merkelig problem med Avid Elixir 5? #1180412 24/05/2011 19:15
Johannes(MCK) Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Problemet er altså med bremsen nevnt over. Jeg hadde hatt bakhjulet av, og hadde med et uhell fått trykket inn bremsehendelen mens hjulet var av. Jeg presset enkelt og greit stemplene ut igjen med an flat skrutrekker (med klossene i).
Når jeg så satt på hjulet igjen, og skulle til å sentrere bremsen, og trykket inn hendelen var det ingen bremseeffekt før hendelen var trykket helt inntil styret. Reach adjust skruen var skrudd helt ut og det var ikke lekket ut bremsevæske. Jeg så på stemplene mens jeg pumpet på hendelen, og de bevegde seg litt ut, og nesten helt inn igjen når jeg slapp hendelen. Stemplene kom ikke lengre ut. Jeg fiklet litt, holdt igjen det ene stemplet mens jeg pumpet på hendelen, sprayet på silikonspray. Plutselig Kom det seg, og stemplene bevegde seg normalt. Da satt jeg på hjulet og det var full bremseeffekt, men klossene subbet. Jeg presset forsiktig ut stemplene igjen med en pad-spacer, men når jeg satt på hjulet var problemet der igjen. Bunnet hendelen helt nesten uten effekt.

Hva kan problemet være?? All hjelp mottas med takk!

Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...
Re: Merkelig problem med Avid Elixir 5? [Re: Johannes(MCK)] #1180600 24/05/2011 21:31
sanouka Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Det kan ha skjedd så mangt, men tipper en lufterunde ordner biffen.

"It never gets easier, you just go faster."
Re: Merkelig problem med Avid Elixir 5? [Re: sanouka] #1180748 25/05/2011 07:32
Johannes(MCK) Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Ja, kan prøve det, men det er rart i og med at det ikke har lekket ut væske, og at bremsen fungerte rett før jeg presset ut stemplene.

Fart og høy tråkkfrekvens løser mange problemer...

Moderator  support