Undertegnede og flere her inn, blant annet Vanilla Ninja aka Lars Jacob, har fått lagt ned eller lagt døde flere syklist-hatsider på FB. I kjølvannet har vi fått en del bilister til å skjønne vårt syn, men de fleste er ikke mottakelige for saklig informasjon. Formålet med å gjøre dette er ikke å "vinne" diskusjoner på internett, men å snu tendensen som brer seg med at stadig flere bilister aktivt bruker bilen til våpen mot syklistene. Det har vært flere tilfeller denne våren enn tidligere.
Denne sliter vi med, dog:
http://www.facebook.com/pages/Jeg-driter...123249374382046Nå er begge kasta ut, pluss to av mine alter ego, det siste en litt smånaiv, smådyslektisk bilfører, som etter hvert ble gradvis smartere, språkfør og sympatisk for syklistene - helt til det gikk for langt.
Admin i denne gruppa TÅLER nemlig ikke å høre at han ikke har rett, og mangler fullstendig evner til å delta i en rasjonell diskusjon.
Dersom 200 stykker kunne dryppe jevnlige innlegg utover de neste dagene, som feks "Dette er en kamp dere har tapt, og det blir stadig flere av oss. Bruk heller energien på å lære dere å omgås andre trafikanter. Syklistene BLIR ikke borte uansett hvor mye dere sutrer."
Andre forslag mottas med takk, men nå har jeg og VN kjempet daglig med nebb og klør her inne og trenger en liten stridspause.