Trenger hjelp til å knekke FB-side!
|
Re: Trenger hjelp til å knekke FB-side!
[Re: -Jan]
12/04/2012 19:00
|
-Jan
Søk hjelp!
|
Søk hjelp!
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10049971Sjå kommentarfeltet. Bernt Elias Baltzersen (Vognmand hos Schenker Ålesund) har tydeligvis eit problem med syklistar. Eg oppmodar folk her til å trykkje "like" på motsvar til han, f.eks. det frå Per Bertelsen (For en barnslig dust du er.) Eller svaret frå Martin Stai. Da ser det ut til at han (eller moderator) har sletta innlegget:)
|
|
|
[Re: -Jan]
26/04/2012 09:23
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
[Re: DagRS]
26/04/2012 10:31
|
Dan
More than words
|
More than words
Men ikke ved hjelp av inngripen fra Facebook: "Blant United-fans ble det naturligvis reagert med harme, men Facebook nektet å etterkomme et hvert krav som gikk ut på å slette siden med alt dens innhold.
Men nå har sidens bakmenn selv tatt affære og slettet sitt eget makkverk."
|
|
|
[Re: Dan]
26/04/2012 10:46
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Men ikke ved hjelp av inngripen fra Facebook: "Blant United-fans ble det naturligvis reagert med harme, men Facebook nektet å etterkomme et hvert krav som gikk ut på å slette siden med alt dens innhold.
Men nå har sidens bakmenn selv tatt affære og slettet sitt eget makkverk." Nei skal du få det til må det nok handle om sex!
"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success." ~ Doug Larson
|
|
|
[Re: GeirK]
26/04/2012 16:47
|
Trygve_
Besatt
|
Besatt
Tipper de fleste bilistene som hater syklister ikke tenkte på dette, men det var jo ikke nødvendigvis bare regnet alene som skapte lange køer i Oslo i dag...men mer en bivirkning av regnet på en annen gruppe enn dem selv.... ...kanskje like greit at noen sykler til jobb vanligvis? De ekstra billengdene som fylte oslotrafikken i dag dukket nok opp fordi 80% av de som vanligvis sykler mistet litt motivasjon på morgenkvisten i dag 
|
|
|
[Re: Trygve_]
27/04/2012 10:14
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
Tipper de fleste bilistene som hater syklister ikke tenkte på dette, men det var jo ikke nødvendigvis bare regnet alene som skapte lange køer i Oslo i dag...men mer en bivirkning av regnet på en annen gruppe enn dem selv.... ...kanskje like greit at noen sykler til jobb vanligvis? De ekstra billengdene som fylte oslotrafikken i dag dukket nok opp fordi 80% av de som vanligvis sykler mistet litt motivasjon på morgenkvisten i dag Satt og tenkte (tørr og irriterti en bil) på det samme faktisk!
|
|
|
27/04/2012 13:11
|
Dexter
Ivrig
|
Ivrig
Det som irriterer meg er alle fotgjengerene på fortau og sykkelvei. Jeg pleier å spytte på de når jeg sykler forbi.
Fra spøk til revolver. Synes det er bedre å sykle i veien enn å kjøre ned barn på vei til skolen.
Synes dette er et overdrevet problem. Jeg sykler daglig på Slemmestadveien, som er meget trafikert. Hvis en bil/vogntog blir blir liggende bak meg, så er det i max 10 sekunder før det kommer forbi. Dette skjer max 2 ganger på en tur, ellers så bare kjører de forbi. Det er vel noe de fleste kan leve med.
|
|
|
09/05/2012 21:21
|
Dan
More than words
|
More than words
Oppdaget akkurat til min store sorg at ha-deg-vekk-fra-veien-gruppen har en italiensk søstergruppe på Facebook. Morsomt nok går diskusjonen på akkurat det samme som her hjemme. Syklister burde betale årsavgift og forsikring og det burde være førerkort for syklister. Og fra den gode siden, syklister har rett å sykle i veien og har anledning til å sykle i bredde når forholdene tillater det.
Dog, jeg har fortsatt til gode å oppleve en italiensk bilist som skal markere sin frustrasjon over syklister i veien, så jeg velger å fortsette å tro at syklingens høyere status der nede hjelper til med å holde de unødvendige provokasjonene til et minimum.
|
|
|
09/05/2012 21:39
|
Tor Arne
Besatt
|
Besatt
|
|
|
[Re: Rednax]
31/05/2012 18:49
|
Åsmund Hoel
Medlem
|
Medlem
Akk & Ve. prøv med yoga, kanskje du lærer noen pusteøvelser, som gjør at du mestrer å leve med agresjonen din. og bare for å gjøre det helt klart, så gidder jeg ikke diskutere mer med deg, sparer diskusjonene til noen som er litt mer saklig enn det du fremstår som. Grunnen til at jeg skriver det jeg gjør ang. Rednex, er at det er ikke første gang han kommer med antakelser, og gir inntrykk av at han vet hva jeg tenker, forskjellen på han og meg er at jeg ikke skriver , f.eks. Hans Hansen sykler som en dust etc. jeg skriver Enkelte syklister, d.v.s. noen, at han føler seg truffet under disse, får være hans problem, derav beskrivelsen komplekser. Andre enn meg som ser det selvmotsigende i at Åsmund først forteller om at han ikke godtok personangrep mot ham selv, og utestengte en bruker fra FB siden, før han slenger ut påstander om Rednaxs komplekser, undertrykkede sinne og kaller ham feig? Håh! Jeg kommer ikke med antakelser, jeg kommer med konkrete referater, observasjoner, endatil linker. Lite inntrykk eller synsing, nei. Du har da vitterlig generalisert om syklister som gruppe! Ref. kun navnet på FB-siden din feks? Siste postingen din av syklistvideo nevnte ikke klubben som trente med navn, du omtalte dem heller ikke som "enkelte syklister". Du er da vitterlig så sneversynt og generaliserende som det går an å bli i de aller fleste postingene dine på FB, unntaket som bekrefter regelen er kommentaren du kom med her. Jeg er altså kuet av komplekser som fører til tvangshandlinger fordi jeg føler meg hetset av FB-siden(e) du har ytret deg på?! Totalt sviktende forklaring, spesielt i en diskusjon som dreier seg om syklisthetsing/hat, hvor i du er aggresoren. Den sykdommen må i tilflle være utbredt blandt alle deltagere i denne tråden, og du er i tilfelle smittekilden. "Jeg skriver enkelte syklister"?! Pah!  Den tok kaka! Hello Dr. Jeckyll, Mr. Hyde føler seg ensom på FB-siden deres!
|
|
|
04/06/2012 11:52
|
Veritas
Fersking
|
Fersking
Vil bare si at dere gjør en "kjempe" jobb med å legge ned denne FB siden......
minner mer om en gjeng kjerringer, mens gruppen stadig vokser !
Redigert av Veritas; 04/06/2012 11:53.
|
|
|
04/06/2012 11:56
|
JonahHex
Leppedefekt kåbbåj
|
Leppedefekt kåbbåj
"Den siste idiot er ikke født" her altså.
|
|
|
[Re: JonahHex]
04/06/2012 12:00
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
"Den siste idiot er ikke født" her altså. Idioter, foren dere! Det finnes grupper til det på FB...
Anonym5
|
|
|
[Re: Veritas]
04/06/2012 12:31
|
ventle
Besatt
|
Besatt
Vil bare si at dere gjør en "kjempe" jobb med å legge ned denne FB siden......
minner mer om en gjeng kjerringer, mens gruppen stadig vokser ! Hyggelig at du tar turen innom forumet for å spre solskinn og livsglede til dine medmennesker 
mvh Helge
|
|
|
[Re: Veritas]
04/06/2012 12:35
|
GeirK
OP
More than words
|
OP
More than words
minner mer om en gjeng kjerringer, mens gruppen stadig vokser !
Hva legger du i begrepet "kjerringer"?
"The more false we destroy, the more room there will be for the true." - Robert Green Ingersoll
|
|
|
04/06/2012 12:37
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
Hva legger du i begrepet "kjerringer"? Jeg er smigret, i hvert fall! Ordet kommer fra norrønt kerling. Og kerling er avledet av karl eller kar, som betyr ’kar’. http://www.riksmalsforbundet.no/Spr%C3%A5ktjenester/Spr%C3%A5kspalte.aspx?PID=136&M=NewsV2&Action=1&NewsId=105
Anonym5
|
|
|
04/06/2012 12:39
|
Trillebår
Ivrig
|
Ivrig
så om man sier att kjerringa hjemme maser så fælt om de 5000.- man brukte på sykkel utstyr i hele fjor, så er man igrunn homo??
|
|
|
[Re: Trillebår]
04/06/2012 12:41
|
anonym5
Anonym5
|
Anonym5
så om man sier att kjerringa hjemme maser så fælt om de 5000.- man brukte på sykkel utstyr i hele fjor, så er man igrunn homo?? Spørs vel hva slags forhold du har til karen hjemme... Jeg har bodd med karer som maste om pengebruk, uten at jeg har vært intime med dem.
Anonym5
|
|
|
[Re: anonym5]
04/06/2012 12:43
|
Lenny
Veteran
|
Veteran
Jeg er smigret, i hvert fall!
Virkelig? Ordet er en afledning fra karl (= "mand"), og betyder altså "mandsling", dvs. en lille mandagtig person. Fra gammel tid har ordet været brugt nedsættende om kvinder, hvis køn, man ønskede at betvivle, f.eks. en heks eller en gammel kone.Hirr hirr!
"I'd take the awe of understanding over the awe of ignorance any day." - Douglas Adams
|
|
|
[Re: Åsmund Hoel]
04/06/2012 19:34
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Akk & Ve. prøv med yoga, kanskje du lærer noen pusteøvelser, som gjør at du mestrer å leve med agresjonen din. og bare for å gjøre det helt klart, så gidder jeg ikke diskutere mer med deg, sparer diskusjonene til noen som er litt mer saklig enn det du fremstår som. Du trengte seks, s-e-k-s, uker på å finne på den come backen? Like greit at legen har forbudt deg å føre vogntog dersom reaksjonstiden din er såpass. Åsmund da, du som pleide å være så kjapp i vendingen? Vet du hva? Jeg driver faktisk yoga, sambo er atpåtil instruktør på høyt nivå. Jeg er forresten ikke den som er uskikket til jobben min på medsinsk grunnlag, helsen og pusten er heeeelt utmerket. Jeg er heller ikke den som frivilig tok på seg (og i ettertid fremstiller det som at han ble "bedt om") å være "moderator/administrator" for en FB-side som ikke er tuftet på, eller sprer, annet enn hat, egoisme, og ubegrunnet aggresjon. Ta deg selv en bolle, min hvilepuls er nok adskillig lavere enn din. Kikk deg i speilet for å finne hissigproppen, blir det for langt å gå kan du bare sjekke hvor blankslitt Caps Lock-tasten på tastaturet ditt er. Burde være indikasjon nok. Det kan godt være at du oppfatter mine skriverier som personangrep (eller forvirrende). Det er de også ment som. Da kan det være tryggere å ty til å kalle dem "usaklige", så du ikke fremstår som enten dum eller såret. Du har oppført deg med dine uttalelser så injurierende og med overlegg sårende ovenfor meg og mine meningsfeller/medsyklister, og kommet med så usaklige kommentarer, nedrige trusler, inngrodde vrangforestillinger, hatske utspill, og generelt oppført deg så tarvelig at jeg tillater meg deg. I mente. Siste året har du atpåtil opphøyet deg til overhode for tullingene på dritt FB-siden, du får vær så god ta, og tåle, støyten på vegne av alt som skrives der. Du ba bokstavelig talt om det selv. Sist vi hadde en "ordveksling" på FB ba du igjen om en medisinsk diagnose da jeg høflig og saklig fortalte deg hvordan du ville få tilgang på informasjonen du søkte. Slikt er jeg vant til fra din side, jeg hefter meg ikke ved slik usaklighet lengre. Og hefter meg heller ikke ved at du kaller meg eller andre usaklige når du ikke kan svare for deg. Det som tenner lunten min er dette: Da vi en gang diskuterte pros/cons ved å sykle på gang- sykkeveg, og jeg referete til en nær venninne som forulykket under påkjørsel av motorvogn da hun syklet på gang- og sykkelvegen forfektet du det som lite interresant eller relevant i forhold til din "kampsak". Du respekterte ikke hva vi opplevde, ikke et snev av empati. Samtidig ba du om respekt for noe du opplevde med en av dine nærmeste, noe som ikke en gang var relevant til "saken" din. For tiden bruker siden din dødsfallet til enda en bekjent av meg som et billig poeng for at sykling burde forbys. Du lar William "jeg-håper-sønnen-din-blir-påkjørt" Iversen (og Jan Arild Åserud) skrive så dumt og usensitivt som det går an (igjen). Selv går du inn i tråden som om det Iversen skriver er saklig? Vet du hva? Du er øverste myndighet på den drittsiden, altså har du ansvaret for det som skrives der. Go fuck your self. Du får ikke mer respekt enn du gir, du har for lengst gått så langt at du a-l-d-r-i vil få respekt av meg. Aldri. Hver gang du lirer noe av driten din av deg her inne kommer jeg til svare deg, uan-samma-faen-sett hva du ønsker eller "gidder". Det fortjener du desverre. Om det forvirrer deg, og du oppfatter det som "usaklig", bryr jeg meg lite om.
Redigert av Rednax; 04/06/2012 20:49.
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
05/06/2012 17:16
|
Rednax
Ringrev
|
Ringrev
Beklager en liten stavefeil; det skulle stått "tillater meg det", ikke "tillater meg deg". Innlegget lar seg ikke redigere, nå lar det seg heller ikke misforstå.
..just wait 'til I'm cllipped in and sober..
|
|
|
[Re: Rednax]
06/06/2012 19:12
|
Åsmund Hoel
Medlem
|
Medlem
du er virkelig sjuk du....... ps Legen har ikke nekta meg å kjøre, bare så det er oppklart. Akk & Ve. prøv med yoga, kanskje du lærer noen pusteøvelser, som gjør at du mestrer å leve med agresjonen din. og bare for å gjøre det helt klart, så gidder jeg ikke diskutere mer med deg, sparer diskusjonene til noen som er litt mer saklig enn det du fremstår som. Du trengte seks, s-e-k-s, uker på å finne på den come backen? Like greit at legen har forbudt deg å føre vogntog dersom reaksjonstiden din er såpass. Åsmund da, du som pleide å være så kjapp i vendingen? Vet du hva? Jeg driver faktisk yoga, sambo er atpåtil instruktør på høyt nivå. Jeg er forresten ikke den som er uskikket til jobben min på medsinsk grunnlag, helsen og pusten er heeeelt utmerket. Jeg er heller ikke den som frivilig tok på seg (og i ettertid fremstiller det som at han ble "bedt om") å være "moderator/administrator" for en FB-side som ikke er tuftet på, eller sprer, annet enn hat, egoisme, og ubegrunnet aggresjon. Ta deg selv en bolle, min hvilepuls er nok adskillig lavere enn din. Kikk deg i speilet for å finne hissigproppen, blir det for langt å gå kan du bare sjekke hvor blankslitt Caps Lock-tasten på tastaturet ditt er. Burde være indikasjon nok. Det kan godt være at du oppfatter mine skriverier som personangrep (eller forvirrende). Det er de også ment som. Da kan det være tryggere å ty til å kalle dem "usaklige", så du ikke fremstår som enten dum eller såret. Du har oppført deg med dine uttalelser så injurierende og med overlegg sårende ovenfor meg og mine meningsfeller/medsyklister, og kommet med så usaklige kommentarer, nedrige trusler, inngrodde vrangforestillinger, hatske utspill, og generelt oppført deg så tarvelig at jeg tillater meg deg. I mente. Siste året har du atpåtil opphøyet deg til overhode for tullingene på dritt FB-siden, du får vær så god ta, og tåle, støyten på vegne av alt som skrives der. Du ba bokstavelig talt om det selv. Sist vi hadde en "ordveksling" på FB ba du igjen om en medisinsk diagnose da jeg høflig og saklig fortalte deg hvordan du ville få tilgang på informasjonen du søkte. Slikt er jeg vant til fra din side, jeg hefter meg ikke ved slik usaklighet lengre. Og hefter meg heller ikke ved at du kaller meg eller andre usaklige når du ikke kan svare for deg. Det som tenner lunten min er dette: Da vi en gang diskuterte pros/cons ved å sykle på gang- sykkeveg, og jeg referete til en nær venninne som forulykket under påkjørsel av motorvogn da hun syklet på gang- og sykkelvegen forfektet du det som lite interresant eller relevant i forhold til din "kampsak". Du respekterte ikke hva vi opplevde, ikke et snev av empati. Samtidig ba du om respekt for noe du opplevde med en av dine nærmeste, noe som ikke en gang var relevant til "saken" din. For tiden bruker siden din dødsfallet til enda en bekjent av meg som et billig poeng for at sykling burde forbys. Du lar William "jeg-håper-sønnen-din-blir-påkjørt" Iversen (og Jan Arild Åserud) skrive så dumt og usensitivt som det går an (igjen). Selv går du inn i tråden som om det Iversen skriver er saklig? Vet du hva? Du er øverste myndighet på den drittsiden, altså har du ansvaret for det som skrives der. Go fuck your self. Du får ikke mer respekt enn du gir, du har for lengst gått så langt at du a-l-d-r-i vil få respekt av meg. Aldri. Hver gang du lirer noe av driten din av deg her inne kommer jeg til svare deg, uan-samma-faen-sett hva du ønsker eller "gidder". Det fortjener du desverre. Om det forvirrer deg, og du oppfatter det som "usaklig", bryr jeg meg lite om.
|
|
|
06/06/2012 20:27
|
hnastrup
Ivrig
|
Ivrig
du er virkelig sjuk du....... ps Legen har ikke nekta meg å kjøre, bare så det er oppklart. Så istedenfor å svare for deg unngår du bare kritikken ved å kalle han sjuk? Rednax har en rekke gode poenger som fortjener et svar fra din side. Grow a pair!
|
|
|
06/06/2012 22:58
|
sverreb
Besatt
|
Besatt
du er virkelig sjuk du....... Og hvis det var noen som helst tvil om at du har intet å fare med, er den tvilen borte nå. P.S. Thou shalt not committ logical fallacies
Redigert av sverreb; 06/06/2012 22:58.
|
|
|
[Re: hnastrup]
07/06/2012 10:38
|
Åsmund Hoel
Medlem
|
Medlem
svarer ikke på noe mer fra den karen, hverken det ene eller det andre, men kan svare de som vil diskutere på ett saklig grunnlag. du er virkelig sjuk du....... ps Legen har ikke nekta meg å kjøre, bare så det er oppklart. Så istedenfor å svare for deg unngår du bare kritikken ved å kalle han sjuk? Rednax har en rekke gode poenger som fortjener et svar fra din side. Grow a pair!
|
|
|
07/06/2012 11:28
|
hnastrup
Ivrig
|
Ivrig
"Fin" måte å sno deg unna en debatt på. Hvorfor er du redd for å ta opp diskusjonen med Rednax? Om han er så gal som du påstår han er det vel ikke noe problem for deg å vinne?
|
|
|
07/06/2012 12:46
|
FHanserud
Avhengig
|
Avhengig
svarer ikke på noe mer fra den karen, hverken det ene eller det andre, men kan svare de som vil diskutere på ett saklig grunnlag. du er virkelig sjuk du....... ps Legen har ikke nekta meg å kjøre, bare så det er oppklart. Så istedenfor å svare for deg unngår du bare kritikken ved å kalle han sjuk? Rednax har en rekke gode poenger som fortjener et svar fra din side. Grow a pair! Det kan man absolutt, men du velger altså å la være?
|
|
|
[Re: hnastrup]
07/06/2012 13:05
|
DagRS
Ivrig
|
Ivrig
"Fin" måte å sno deg unna en debatt på. Hvorfor er du redd for å ta opp diskusjonen med Rednax? Om han er så gal som du påstår han er det vel ikke noe problem for deg å vinne? Vinne? Vinne hva da?
|
|
|
07/06/2012 13:19
|
Åsmund Hoel
Medlem
|
Medlem
Er ingen grunn til å prøve å føre en diskusjon med noen som kun driver skit kasting, og det har den figuren gjort fra dag 1, derfor velger jeg å ikke svare på søpla hans mer, er ikke dermed sagt at han eller jeg har vunnet noe som helst, men han har ikke gjort annet enn personangrep fra første stund. jeg er fullstendig klar over att ikke alle syklister oppfører seg som idioter langs veien, på samme måte som at ikke alle bilister gjør det samme, er ikke imponert over bilister som trur dem eier veien heller, de som har ført en normal diskusjon med meg vet hva jeg mener.
|
|
|
07/06/2012 13:20
|
Åsmund Hoel
Medlem
|
Medlem
vet ikke hvorfor det kom opp Geir øverst der,