Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse!

XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! #1179474 23/05/2011 21:00
StaleTvete Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Først litt om meg selv:
Jeg startet med sykling som liten gutt.. Syklet masse gjennom oppveksten.
Jeg fikk jobbe litt for Aaskar Sykkelsport på Kongsvinger mot billigere deler frem til 16års alder da mopeden tok over.

Da jeg i 2004 gjennoptok lidenskapen for sykkelsport så handlet jeg først en Hard Rocx hos Gaarder Sykkelsport her i Fredrikstad. Men fant fort ut at der var det lite rom for sykkelprat og lidenskap for sykkel, så begynte deretter å bruke Din Sykkel på Ørebekk i Fredrikstad som viste stor kunnskap og lidenskap for jobben sin.

Jeg er prisbevisst som de fleste og handlet den gang mye deler fra USA (Universal Cycles) som jeg monterte selv og brukte Din Sykkel på det jeg ikke fikk gjort selv. De var alltid veldig behjelpelige og service minded.. Jobbene de gjorde var også alltid av topp kvalitet. jeg kjøpte en Giant ramme hos de og bygget deretter opp en sykkel med kompl. Sram X.O. håndbygde felger o.l. Syklet Grenserittet i 2005.
Så fikk jeg tvillinger, sykkelen ble stjålet, ny jobb o.l. så sykkelsporten havnet på hylla..

Nå i 2011 så gjennopptok jeg igjen lidenskapen; Kjøpte meg fire sykler på XXL (til meg, min sønn og mine tvillinger).
Fikk ikke noe rabatt, men gode priser i utgangspunktet!

Trener nå seriøst og har som mål å bli så god jeg kan få blitt med den tiden jeg har til rådighet. Selv er jeg selvstendig næringsdrivende som fotograf og butikksjef i Japan Photo. Joda, jeg har nå hatt en runde med utbytting av deler jeg ikke var fornøyd med på min sykkel (White XC Ultimate). Dette fordi det var for dyrt der og da å kjøpe alt slik jeg ville ha det :-)
Har da kjøpt deler fra Bikeshop.no b.l.a.
Så kommer jeg til de dyre delene som krank og konvertering fra 3/9 til 2/10. Sjekker så forskjellige priser og tar så turen innom xxl igjen og hører for morroskyld etter hva de kan skaffe delene for..
Og de matcher billigste norske nettbutikk på pris så jeg bestiller hos de..
Dette skulle ta ca en ukes tid. Etter ca en uke så ringer jeg de og delene er kommet. Så prisbevisst som jeg er så begynner jeg å sjekke med verkstedene rundt i område hvordan det er med tid for å få byttet dette og pris.
For en ting er pris, men en annen ting er tiden uten sykkel da den er på verkstedet.

Uten å nevne navn så kontakter jeg to verksteder i Fr.stad og to i Sarpsborg.. Tre av disse er skikkelig arrogante og vil nesten ikke snakke med meg da jeg sier jeg har White sykkel og sier nesten: vi vil ikke ha deg som kunde da du ikke kjøpte sykkelen hos oss. Unntaket var Ørebekk sykkelbutikk som sa de kunne bytte denne for 300,- men hadde like lang ventetid som de tre andre (ca 2uker), men de kunne forsøke å få tatt den innimellom hvis det var ritt på gang.

Jeg reiser så opp på XXL og skal hente delen og spør der: har dere lang ventetid? Svaret er: Kan ta det i morgen vi og vi bytter den gratis for deg siden du kjøpte delen hos oss (jeg fikk nesten sjokk, fikk den så billig og enda det så yter de denne service). Så jeg leverer dem sykkelen litt senere på dagen og drar på jobb. Da går det tre timer og de ringer meg, og sykkelen er ferdig.. Jeg henter sykkelen etter jobb og triller den utafor for å se over den ICON_TONGUE Jeg sa de ikke trengte å justere fremgiret eller noe, men det hadde de også gjort. Kranken fungerte perfekt med to delt drev :-)

Denne opplevelsen gjør at jeg iallefall kommer til å bruke de på nytt ved senere anledning. Mange som snakker nedlatende om XXL, men tror jammen de bør prøve dem før de utaler seg..

Ettersom jeg selv jobber innen service yrket så er jeg veldig oppmerksom på slike ting, og her fikk jeg en meget positiv opplevelse på service! Anbefaler XXL til andre som enten skal kjøpe sykler eller deler :-)

Mvh
Ståle T.

CK Øst
Glåmdal SK
TEAM Engelsviken
@
Scott Scale RC (oppgradert)
Pinnacle R1
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: StaleTvete] #1179495 23/05/2011 21:20
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: StaleTvete
like lang ventetid som de tre andre (ca 2uker)

Finnes det virkelig sykkelbutikker med 2 ukers ventetid på service? Vi beklager oss på mandagen om vi kanskje ikke rekker å fikse sykkelen iløpet av onsdagen fordi det kom inn hundre (ikke bokstavelig talt) sykler til reperasjon på lørdagen. Noen burde definitivt få med seg at i sykkelbransjen jobber man overtid i sesong og avspaserer om vinteren

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: bjerkseth] #1179511 23/05/2011 21:28
H
hJürg1 Offline
Ivrig
Ivrig
H
Artig historie og supert at du har funnet noen som yter deg topp service. Jeg tror du har truffet på en eller flere ildsjeler hos XXL som brenner for sykling. Slike trengs, enten det er hos Gsport , XXL eller en sjappe utenfor de store kjedene. Det er ganske bra at de matcher prisene på gromdeler med nettbutikkene også syns jeg, kanskje man skulle sjekke litt på disse stedene ved behov.

facebook.com/secondhandsessions

Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: hJürg1] #1179525 23/05/2011 21:43
Mepp Offline
Medlem
Medlem
Flott innlegg!

Jeg har selv litt samme inntrykk som StaleTvete. I spesialbutikkene finnes det fantastisk mye god kompetanse, noe det ofte kan bli litt tynt av i kjedene desverre, men går du i en kjedforretning er det ofte mye større takhøyde for hvilket utstyr, meninger og ikke minst hvilket ferdighets- og kunnskapsnivå du har.

Redigert av Mepp; 23/05/2011 21:43.
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: bjerkseth] #1179531 23/05/2011 21:47
StaleTvete Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: bjerkseth

Finnes det virkelig sykkelbutikker med 2 ukers ventetid på service? Vi beklager oss på mandagen om vi kanskje ikke rekker å fikse sykkelen iløpet av onsdagen fordi det kom inn hundre (ikke bokstavelig talt) sykler til reperasjon på lørdagen. Noen burde definitivt få med seg at i sykkelbransjen jobber man overtid i sesong og avspaserer om vinteren

Ja her i område så er det slik, spesielt om du ikke har kjøpt sykkelen der.. For meg så er det merkelig, i min bransje har vi ikke råd til å sende kunden ut døra og over til konkurrenten slik som de her nesten alle gjorde.. Og det er nok ikke snakk om overtid på disse gutta. Burde jo være likegyldig hvor jeg har kjøpt sykkelen/delen, jeg kommer jo for å betale for en tjeneste hos dem..

CK Øst
Glåmdal SK
TEAM Engelsviken
@
Pinnacle R1
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: hJürg1] #1179534 23/05/2011 21:49
StaleTvete Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: trekbikes
Artig historie og supert at du har funnet noen som yter deg topp service. Jeg tror du har truffet på en eller flere ildsjeler hos XXL som brenner for sykling. Slike trengs, enten det er hos Gsport , XXL eller en sjappe utenfor de store kjedene. Det er ganske bra at de matcher prisene på gromdeler med nettbutikkene også syns jeg, kanskje man skulle sjekke litt på disse stedene ved behov.

ja det kan virke slik, er flere av de jeg har sett i sykkelklær innom utenfor arb tid også, så er tydelig at flere av dem sykler selv og ånder for dette :-) Ja du burde sjekke disse stedene, for de sender deg ikke til konkurenten om du vil handle..

CK Øst
Glåmdal SK
TEAM Engelsviken
@
Pinnacle R1
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: bjerkseth] #1179596 24/05/2011 05:32
T
Torshov-Simen Offline
Besatt
Besatt
T

Gidder du å åpne filial i Oslo?
Var innom min LBS før Terrengsykkelrittet for å få hjelp med et bakgir som hoppet litt på kassetten. De kunne se på det i midten av juni...

Everything you hear is an opinion, not a fact. Everything you see is a perspective, not the truth.
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: Torshov-Simen] #1179609 24/05/2011 05:53
G
Gaga Offline
Veteran
Veteran
G
2 ukers ventetid er dessverre også gjengs også her i barteby. Er jo klart at det hoper seg opp når alle skal ha service ca samtidig nå på våren/forsommeren - men ikke mindre ergerlig når man står der med sykkel som trenger service og man gjerne skulle vært på et ritt.

Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: Gaga] #1179635 24/05/2011 06:27
G
grekern Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
G
Synes også det er flott at du har funnet et sted du er fornøyd med. Er ikke selv så god på å skru på sykler så jeg synes det er fint når noen her på forumet legger ut positiv omtale om steder hvor man kan få god hjelp til slike ting og gode priser.
Synes det er trist at du ikke har fått så god service på Gaarder da, dette er et sted hvor jeg har fått mye god hjelp, råd, service og god prat om sykkel og livet ellers fra dag en uten å ha kjøpt sykkel der. Dette er grunnen til at jeg siden har handlet 3 sykler der.
Men har også opplevd og prøvd det du sier med xxl og pris garanti. Skrev ut en side fra nettet på pris på noe til rulla og reiste dit og ganske riktig, de matchet prisen med engang.
Synes også de er hyggelige og imøtekommende når man kommer inn på xxl.

Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: grekern] #1179667 24/05/2011 06:56
Larsemannen Offline
Ivrig
Ivrig
Den beste servicen får man i sin egen bod ICON_SMILE Hadde ikke turt å få andre til å skru på min sykkel, men bra dere får god service når dere først setter bort utstyret.

Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: StaleTvete] #1179676 24/05/2011 07:05
Oystein L Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
I denne aktuelle XXL-butikken er minst fire av de som jobber i sykkelavdelingen unge, hyggelige knastedekksyklister (og selvfølgelig godt oppdratt i klubben sin...), og ja de har forstand på både service og sykkel.

Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: Gaga] #1179934 24/05/2011 10:38
R
råger Offline
Entusiast
Entusiast
R
Sitat: Gaga
2 ukers ventetid er dessverre også gjengs også her i barteby. Er jo klart at det hoper seg opp når alle skal ha service ca samtidig nå på våren/forsommeren - men ikke mindre ergerlig når man står der med sykkel som trenger service og man gjerne skulle vært på et ritt.

Det har jeg ikke opplevd på xxl tiller. maks 1 uke, som regel 2-4 dager..

Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: grekern] #1180221 24/05/2011 15:00
StaleTvete Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
Sitat: grekern
Synes også det er flott at du har funnet et sted du er fornøyd med. Er ikke selv så god på å skru på sykler så jeg synes det er fint når noen her på forumet legger ut positiv omtale om steder hvor man kan få god hjelp til slike ting og gode priser.
Synes det er trist at du ikke har fått så god service på Gaarder da, dette er et sted hvor jeg har fått mye god hjelp, råd, service og god prat om sykkel og livet ellers fra dag en uten å ha kjøpt sykkel der. Dette er grunnen til at jeg siden har handlet 3 sykler der.
Men har også opplevd og prøvd det du sier med xxl og pris garanti. Skrev ut en side fra nettet på pris på noe til rulla og reiste dit og ganske riktig, de matchet prisen med engang.
Synes også de er hyggelige og imøtekommende når man kommer inn på xxl.

Ang Gaarder så er ikke de verstingene her i Østfold.
Kjøpte som sagt sykkel der i 2004/2005 og inntrykket da var at de igrunn var ferdige med deg da du hadde kjøpt sykkelen foruten service o.l. Men jeg har alltid tatt service selv da jeg på den måten får det 110% Men det som igrunn er felles for butikkene her i Fredrikstad er at de har lite på lager med unntak av melk og brød varer for den vanlige mannen i gata. Skal man ha noe annet enn BBB eller std billigdeler så har de ikke på lager og er fryktelig mye dyrere enn nettbutikkene om de skal bestille. De sier selv at innkjøpsprisene er over nettbutikkene's utsalgspriser. Og om det stemmer så er det jo ikke liv laga for salg av sånt der. Men da er det ennå mer sjokkerende hvor lite de prioriterer service/verksted tjenester,.. da kunne de jo dratt inn kroner der om de var effektive og service minded. En annen ting er at man merker stor forskjell på om selgeren sykler selv eller bare jobber der. En bedrift tjener nok endel på å ansette folk som brenner for "jobben" sin også på fritiden :-)

CK Øst
Glåmdal SK
TEAM Engelsviken
@
Pinnacle R1
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: Torshov-Simen] #1180314 24/05/2011 17:22
B
bjerkseth Offline
Besatt
Besatt
B
Sitat: Torshov-Simen

Gidder du å åpne filial i Oslo?
Var innom min LBS før Terrengsykkelrittet for å få hjelp med et bakgir som hoppet litt på kassetten. De kunne se på det i midten av juni...

Blir nok ingen butikk i Oslo med det første. Men det tar ganske nøyaktig 15 minutter fra Oslo S til man er parkert utenfor døren hos oss. Og en liten girjustering tar man selvfølgelig mens kunden venter.

Instagram: @oivindbjerkseth
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: bjerkseth] #1180385 24/05/2011 18:47
Christian82 Offline
Ivrig
Ivrig
Kom akkurat fra min LBS.. Girwire til fremveksler måtte byttes.. Han byttet den mens jeg ventet, å justerte både fram og bakgir for meg mens jeg ventet å det hele tok ca 30 min.. Pris? Null å niks.. Han skrev det på god kunde kontoen.. ICON_SMILE Betaler gjerne en hundrings eller 2 ekstra når jeg trenger noe for slik service..

it´s better to have a more advanced example of a lesser material than a lesser example of a more advanced one
Re: XXL - Sykkelbutikken som fortjener annerkjennelse! [Re: Christian82] #1180622 24/05/2011 22:10
Vanilla Ninja Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Vi har 4-7 arbeidsdager ventetid på denne tida av året. Sånn blir det når "alle" vil ha gjennomført vårservice samtidig og en ikke har en lagerhall hvor man kan sette opp ubegrenset med mekkestativer.

Samtidig gjør vi hva vi kan for å hjelpe folk som skal sykle ritt eller har fått andre akutte problemer som det er god grunn til å fikse med en gang.

Jeg jobber allerede ti timer om dagen med å fikse sykler om sommeren. Det får holde.

LJ

Moderator  support