Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Syklister skal forbikjøres, samme pokker!

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: M@rtin] #1179854 24/05/2011 09:39
Moonlit Offline
Ringrev
Ringrev

Forøvrig ser det stedet Raskall sykelr på ut som et fint sted å sykle, iallfall når det ikke er mer trafikk enn i filmen.

Bedre at biler må skifte fil en gang, enn at Raskall passerer fotgjengere på 1 meters avstand i 40-50 km/t.

Orbea landevei, Focus CX, On-One sti - Rittrank
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: supernalle] #1179892 24/05/2011 10:11
Flex Offline
Veteran
Veteran
Sitat: supernalle
Du mener den intoleransen og trangsyntheten som Martin står for og som SlijeKH forsvarer er folkeskikk? Lykke til. Ja, jeg skal ta en pause fra forumet og ta meg sykkeltur.

Tror du har lest innlegget til SiljeKH feil, eller så ser du en ironi som i hvert fall ikke jeg ser...

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Moonlit] #1179921 24/05/2011 10:26
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F
Sitat: Moonlit

Bedre at biler må skifte fil en gang, enn at Raskall passerer fotgjengere på 1 meters avstand i 40-50 km/t.

Såg det ut att vara många fotgjengare på g/s veien?

Det är en del saker jag inte riktigt förstår i denna tråden.

Filmen visar en dårlig omkjörning av en bil med tillhengare som håller ca samma fart som resten av trafikken. Syklisten håller därimot inte samma fart som resten av trafikken. Varför heter då tråden "Syklister skal forbikjøres, samme pokker". Är det verkligen någon som inte tycker att bilen med tillhengare skulle kört om raskall på grund av att han inte körde tillräkligt fort?

Det enda problemet är väl att bilisten av någon anledningen inte kunde köra lite längre i vänster filen.

Sen kommer klassikern om att syklister inte kan/bör sykla på g/s vei för att det tar längre tid samtidigt som att syklister är väldigt bra på att ignorera att det också tar längre tid för bilister om syklisten syklar i vägen.

Det riktiga lavmålet var väl endå när det kom fram att risken att bli påkörd av en bilist som skriver en sms är lika stor på g/s vägen som på bilvägen (eller att risken också existerar på g/s vägen och att det därför inte spelar någon roll om man syklar på vägen eller g/s vägen).

Jag ser väl inget direkt problem med att sykla på den vägen efter att ha sett filmen men jag kan inte förstå hur någon kan kritisera att en bil kör om en syklist då det är oppenbart att en omkjörning kan göras på ett säkert sätt.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: pinwiz] #1179961 24/05/2011 11:03
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: pinwiz

Dette forumet er ikke stedet for å ikle seg offerrollen,i alle fall ikke hvis du ikke takler å bli dissa.

Kloke ord! En av styrkene ved dette forumet og dets deltakere er nettopp evnen til nyansering av ensidige subjektive opplevelser.
Det er berikende for meg i alle fall å få et innblikk i deltakerenes evne til å se på primære og sekundære motiver i et innlegg.
Ting som åpenbart var tydelig for meg i første innlegg får oftere en litt annen mening etter noen runder i "vasken".

Har også kjent på litt såret stolthet en gang i blant!

Selv om denne tråden ikke var av den revelusjonerende og tankevekkende sorten har diskusjonen etterpå gitt litt å tygge på.

"A true friend is one who overlooks your failures and tolerates your success."
~ Doug Larson

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: DagRS] #1179990 24/05/2011 11:32
D
dano Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Hva skjedde med denne tråden? Jeg velger å svare på det opprinnelige innlegget og ser bort ifra alle personkarakteristikker etc.

Jeg følger en regel på sykkelen og har sjelden hatt noen problemer med bilister.
Regelen er som følger "den største har rett". Det høres banalt/pubertalt ut, men det er jo en enkel måte å slippe unna problemer. På sykkelen har jeg ikke så mye å gjemme meg bak ved en ulykke, så det hjelper ikke å stå på retten og true andre med anmeldelse hvis jeg ikke er i stand til å levere den anmeldelsen:)

Hvis man i tillegg er hyggelig og smiler litt slipper man også unna den mye omtalte spylervesken...

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: dano] #1180048 24/05/2011 12:24
sverreb Offline
Besatt
Besatt
"den største har rett" forteller meg lite. Hvilken praktisk konsekvens har det for hvordan du sykler? (utover de trivielt åpenbare situasjonene)

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: sverreb] #1180053 24/05/2011 12:29
RazeFaze Offline
More than words
More than words
Man kan også stille seg spørsmålet "hvem er størst?" når man ferdes i trafikken. Det kan redde liv, både eget og andres, helt uavhengig av hvem som egentlig har retten på sin side.

Funker både når man kjører bil og når man sykler, det hender man er størst på sykkel og det hender man er minst i bil, så det funker i flere situasjoner.

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: RazeFaze] #1180066 24/05/2011 12:37
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: RazeFaze
Funker både når man kjører bil og når man sykler, det hender man er størst på sykkel og det hender man er minst i bil, så det funker i flere situasjoner.

Vi bruker altså mange år på å lære barn på skolen at alle er like, og når man blir myndig skal plutselig størst være først?

Anonym5
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: RazeFaze] #1180080 24/05/2011 12:44
sverreb Offline
Besatt
Besatt
Man kan også stille seg spørsmålet "hvem er størst?" når man ferdes i trafikken. Det kan redde liv, både eget og andres, helt uavhengig av hvem som egentlig har retten på sin side.

Hvem som har rett og hva som er rettferdig kan man vente med til man har parkert, det er irrellevant i trafikken. Å gjøre rett derimot...

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: anonym5] #1180124 24/05/2011 13:20
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Sitat: pontiff

Vi bruker altså mange år på å lære barn på skolen at alle er like, og når man blir myndig skal plutselig størst være først?

Det handler vel i første rekke om hvordan man skal behandle hverandre og går på solidaritet og rettferdighetsprinsippet.

Et lite sidestepp! Hvis måten Strauss Kahn saken blir håndtert i USA er basert på rettferdighet og likhet for loven prinsippet, bør vel voldektsrisikoen i USA være forholdsvis lav.

Jeg minnes også vranglæren om at utenpå er vi forskjellige, men inni er vi like.

Min kliniske erfaring gir ingen indikasjoner på at vi skulle være spesielt like innvendig heller.
Vi er forskjellige når det passer oss og vil behandles likt når det gagner oss er vel mer melodien for tiden.

~ Doug Larson

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: DagRS] #1180133 24/05/2011 13:28
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: DagRS
Det handler vel i første rekke om hvordan man skal behandle hverandre og går på solidaritet og rettferdighetsprinsippet.

Jeg visste at læreren skulle komme med pekefingeren!

Men det er nettopp fokus på det du nevner som jeg mener forsvinner hvis alle skulle tenke "størst er først" (og Sylvi Listhaug er størst av alle), og da har vi ikke kommet en millimeter lenger i konflikten.

Anonym5
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: DagRS] #1180138 24/05/2011 13:31
A
alit Offline
Medlem
Medlem
A
Enig med Silje, hvis det er riktig å lese innlegget som en liten støtte til Raskall(?)

Fortsett å poste! Ikke bry deg om alle som er så politisk korrekte at de mener du burde bruke gang og sykkelvei konsekvent. Jeg er sikker på at 99% av jobbturene dine foregår der, noe som er det beste. Men med 10 sekundmeter i ryggen så du ditt snitt til et rekordforsøk, som SELVSAGT ikke skal skje på gangveien!

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: M@rtin] #1180140 24/05/2011 13:33
supernalle Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: M@rtin

Tror du virkelig på ditt eget pisspreik?

Du mener den intoleransen og trangsyntheten som Martin står for og som SlijeKH forsvarer er folkeskikk?

Haha, klassisk, Supernalle.

Martin

Din intoleranse er dessverre også klassisk, men tråden ser ut til å være tilbake på sporet og derfor ønsker jeg ikke å bruke hverken tid eller krefter på dette. Takk til de som tok tråden tilbake på sporet. Selv om jeg ikke hittil har (funnet grunn) til å bidra i saken (i det minste enda) så leser jeg denne tråden med stor interesse.

Every man is guilty of all the good he did not do.

- Voltaire
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: supernalle] #1180142 24/05/2011 13:37
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Selv om jeg ikke hittil har (funnet grunn) til å bidra i saken (i det minste enda) så leser jeg denne tråden med stor interesse.

Fint at du begynner å lese den. Det minste du kan gjøre er å unnskylde deg hos SiljeKH.

Martin

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: anonym5] #1180143 24/05/2011 13:37
D
DagRS Offline
Ivrig
Ivrig
D
Ikke meningen å komme med pekefinger.

Jeg har sansen for litt mer "snill" sykling og kjøring. Jeg tviholder ikke lenger på retten hverken når jeg sykler, går eller kjører lenger. Det er rett og slett ikke godt for blodtrykket mitt.

Har funnet ut at jeg faktisk er mest disiplinert på sykkelen når jeg kjører med Rye drakten min.
Da har til og med "reptilhjernen" min klart å fange opp at jeg ikke bare representerer meg selv og mitt ego, men også en klubb og en haug med andre syklister.
Da går jeg fra refleks til refleksjon og unngår faktisk potensielt ubehagelige situasjoner både på veien og i marka.

~ Doug Larson

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: sverreb] #1180148 24/05/2011 13:43
D
dano Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
D
Sitat: sverreb
"den største har rett" forteller meg lite. Hvilken praktisk konsekvens har det for hvordan du sykler? (utover de trivielt åpenbare situasjonene)

Hvis jeg kommer i godt driv nedover en bakke med forkjørsvei og det kommer en bil fra min høyre side (som har vikeplikt) kan det være et triks å ihvertfall regne med at han kommer til å kjøre ut. Han taper en slik sak i retten, men jeg "taper" i den bakken (les skader meg).
Jeg mister litt fart i en oppbremsing, men med et par tråkk er jeg opp i fart igjen og jeg kan fortsette treningen:)

Jeg har syklet både "tour de finans" og fra Frogner til Tryvann eller maridalen og tilbake og jeg har aldri opplevd "sinnatuting" eller spylerveske. Jeg sier ikke at jeg ikke tror det forekommer, men hvis man sykler med hodet slipper man tydeligvis unna mye....

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: dano] #1180159 24/05/2011 13:58
Luringen Offline
Fersking
Fersking
Jeg har nylig montert en stein på ramma, så viss jeg møter en sjåfør som er farlig for meg "skaper farlige situasjoner" bruker jeg den som selvforsvar.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: alit] #1180171 24/05/2011 14:10
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: alit
Ikke bry deg om alle som er så politisk korrekte at de mener du burde bruke gang og sykkelvei konsekvent.

Hvem er det? Kan ikke se at noen av dem har skrevet i denne tråden.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: alit] #1180174 24/05/2011 14:18
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: alit
Enig med Silje, hvis det er riktig å lese innlegget som en liten støtte til Raskall(?)

Fortsett å poste! Ikke bry deg om alle som er så politisk korrekte at de mener du burde bruke gang og sykkelvei konsekvent. Jeg er sikker på at 99% av jobbturene dine foregår der, noe som er det beste. Men med 10 sekundmeter i ryggen så du ditt snitt til et rekordforsøk, som SELVSAGT ikke skal skje på gangveien!

Nemlig.

I dag var det 12 sekundmeters medvind men jeg bestemte meg likevel for å bruke gang- og sykkelvei hjem slik jeg alltid gjør. Her er videoen og rapporten fra den. Fantastisk flyt på denne turen, ikke sant? Dette har jeg heller ikke problemer med vanligvis. Men når vinden er så sterk at jeg har sjanse til å ligge veldig nære fartsgrensa så er det ikke spesielt fristende å humpe av gårde på Gang og sykkelvei.

http://vimeo.com/24167933

Denne videoen er ikke ment å være spesielt revolusjonerende eller interessant. Den er ment for å sammenligne flyten mellom gårsdagens tur på veien og dagens tur på gang- og sykkelvei.

3:25 - rester etter fossilt sykkelfelt. Den røde malingen var en gang et sykkelfelt.
5:03 - Første avstigning
6:00 - brems for fotgjenger
6:12 - brems for fotgjenger
6:23 - andre avstigning, bilen slipper meg likevel ikke frem
7:20 - tredje avstigning (her tabbet jeg meg ut litt og gikk av midt i fotgjengerfeltet)
7:52 - skummelt hull i gjerdet. Kommer ofte syklister fort ut der.
8:06 - skummelt hull i gjerdet. Kommer ofte syklister fort ut der.
8:14 - skummelt hull i gjerdet. Kommer ofte syklister fort ut der.
8:45 - skummelt hull i gjerdet. Kommer ofte syklister fort ut der.
9:08 - brems for fotgjenger.
9:26 - skummel overgang. Usynlige biler kommer fort rundt svingen. må gå av sykkelen.
10:37 - 11:27 - veien er en gedigen kvisthaug. synes dårlig pga dårlig kamera
(12:28 - første fotgjengerovergang jeg kan sykle over.)
14:27 - to høyregangveier som det ofte kommer syklister i full fart ned.
15:13 - skummelt nedfallent gjerde
15:42 - oppgravd gs-vei. Redusere fart til nært 0 for å spare sykkelen. Har vært slik siden i høst.
16:20 - av sykkelen atter en gang. Fotgjengerovergang.
17:00 - komplett idiotiske ungdommer. De ser meg men sperrer likevel veien. Jeg brølte på dem fordi jeg trodde en av dem flyttet seg for å slippe meg forbi. Brått snur hun ryggen til og sperrer meg helt. Da er brøl eneste måte å hindre at jeg må hive meg i grøfta på.

Resten av turen er grei.

Rundkjøringene blir ekstra vanskelige siden så mange unnlater å bruke blinklys.

Og forresten: Jeg går konsekvent av sykkelen selv om biler stopper ved zebra-stripene. Dermed forhindrer jeg at de dagen etter snakker om "den jævla kamikazesyklisten som bare raser ut i overgangsfeltet uten å se seg for" i lunsjen på jobb. I tillegg stoler jeg ikke på bilistene med alle kommentarfelter på sykkelrelaterte saker i nettmedier. Vil ikke risikere at noen av dem stopper, får meg til sykle over for så å kjøre på meg.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Raskall] #1180179 24/05/2011 14:23
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Raskall
Og forresten: Jeg går konsekvent av sykkelen selv om biler stopper ved zebra-stripene. Dermed forhindrer jeg at de dagen etter snakker om "den jævla kamikazesyklisten som bare raser ut i overgangsfeltet uten å se seg for" i lunsjen på jobb.

Man vinker da glatt takk til de som slipper en over. Hvis de likevel snakker om jævla kamikazesyklist så kan man trøste seg med at det ville de ha gjort selv om man trillet sykkelen over, siden de tydeligvis er syklisthatere.

Quote:
I tillegg stoler jeg ikke på bilistene med alle kommentarfelter på sykkelrelaterte saker i nettmedier. Vil ikke risikere at noen av dem stopper, får meg til sykle over for så å kjøre på meg.

Liiitt paranoid nå kanskje? ICON_WINK

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Raskall] #1180189 24/05/2011 14:33
F
fredriks Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
F

Nemlig.

I dag var det 12 sekundmeters medvind men jeg bestemte meg likevel for å bruke gang- og sykkelvei hjem slik jeg alltid gjør. Her er videoen og rapporten fra den. Fantastisk flyt på denne turen, ikke sant? Dette har jeg heller ikke problemer med vanligvis. Men når vinden er så sterk at jeg har sjanse til å ligge veldig nære fartsgrensa så er det ikke spesielt fristende å humpe av gårde på Gang og sykkelvei.

Jag undrar om vi har läst samma tråd... Så väldigt mycket kritik har du ju faktiskt inte fått för att du valde vägen eller har du?

Quote:

17:00 - komplett idiotiske ungdommer. De ser meg men sperrer likevel veien. Jeg brølte på dem fordi jeg trodde en av dem flyttet seg for å slippe meg forbi. Brått snur hun ryggen til og sperrer meg helt. Da er brøl eneste måte å hindre at jeg må hive meg i grøfta på.

Du starter en tråd på ett forum på grund av att en bil tutar på dig men du skriker åt ett par barn och snakkar om att du nestan behövde hiva dig i gröften när de inte oppförerer sig presis som du vill.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Dan] #1180190 24/05/2011 14:34
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: Dan
Og forresten: Jeg går konsekvent av sykkelen selv om biler stopper ved zebra-stripene. Dermed forhindrer jeg at de dagen etter snakker om "den jævla kamikazesyklisten som bare raser ut i overgangsfeltet uten å se seg for" i lunsjen på jobb.

Man vinker da glatt takk til de som slipper en over. Hvis de likevel snakker om jævla kamikazesyklist så kan man trøste seg med at det ville de ha gjort selv om man trillet sykkelen over, siden de tydeligvis er syklisthatere.

Jeg må faktisk innrømme at jeg blir irritert på bilistene som stopper selv om jeg ikke har gått av sykkelen. De gjør faktisk meg til "lovbryter". Det er også en medvirkende grunn til at jeg går av sykkelen. Det er tullete av bilistene å vike for meg når de ikke må.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Raskall] #1180195 24/05/2011 14:39
goerbi Offline
Ivrig
Ivrig

Jeg må faktisk innrømme at jeg blir irritert på bilistene som stopper selv om jeg ikke
har gått av sykkelen. De gjør faktisk meg til "lovbryter". Det er også en medvirkende grunn til at jeg går av sykkelen. Det er tullete av bilistene å vike for meg når de ikke må.

Deg om det ICON_SMILE

Hjelperytter for Landevei!
Landevei.no
TVK Elite
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Dan] #1180196 24/05/2011 14:39
P
P_Dalen Offline
Veteran
Veteran
P

I tillegg stoler jeg ikke på bilistene med alle kommentarfelter på sykkelrelaterte saker i nettmedier. Vil ikke risikere at noen av dem stopper, får meg til sykle over for så å kjøre på meg.

Liiitt paranoid nå kanskje? ICON_WINK

Tja... jeg har i hvert fall vært borti et par situasjoner hvor jeg har syklet i "dragsuget" av gående i gangfelt, og hvor bilist har yppa seg og liksom skulle kjøre på meg.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Raskall] #1180203 24/05/2011 14:44
xscream Offline
Entusiast
Entusiast
Jeg ser poenget ditt med de to videoene. Det jeg imidlertid synes slår bein under mye av poenget er skrikinga - eller ihvertfall den ubehagelige og nedlatende kommentaren til den jenta.

Du vurderte aldri å bare bremse ned, ta det med et smil og sykle videre -slik jeg langt på veg forstår du forventer bilister og syklister skal gjøre i sitt trafikale samspill ?

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Raskall] #1180204 24/05/2011 14:44
Trigger Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Synes det er veldig unødvendig å rope ut slik til barna/ungdommene. De ser jo helt klart ikke deg komme. Og hvis de så deg, så har jo du uansett god nok tid til å bremse ned farten for å unngå utførkjøring etc. Situasjoner som akkurat dette, er grunnen til at vi syklister får et dårlig rykte. Sjerpings!

Du lager jo bare mer drama enn det egentlig er, med hele denne tråden. Opplever hverdag situasjoner som du har beskrevet i denne tråden.

-Trigger
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: xscream] #1180207 24/05/2011 14:48
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: xscream
Jeg ser poenget ditt med de to videoene. Det jeg imidlertid synes slår bein under mye av poenget er skrikinga - eller ihvertfall den ubehagelige og nedlatende kommentaren til den jenta.

Du vurderte aldri å bare bremse ned, ta det med et smil og sykle videre -slik jeg langt på veg forstår du forventer bilister og syklister skal gjøre i sitt trafikale samspill ?

Jeg bremset ned, hadde øyekontakt med alle sammen. En av jentene flytta seg. Jeg økte så farta fordi jeg trodde hun skulle slippe meg frem. men så snur hun ryggen til og sperrer stien helt. Da er brøling instinktivt første reaksjon.

Kommentaren kunne jeg dog ha spart meg, det har du rett i.

Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Raskall] #1180210 24/05/2011 14:52
Trigger Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: xscream

Jeg bremset ned, hadde øyekontakt med alle sammen. En av jentene flytta seg. Jeg økte så farta fordi jeg trodde hun skulle slippe meg frem. men så snur hun ryggen til og sperrer stien helt. Da er brøling instinktivt første reaksjon.

Kommentaren kunne jeg dog ha spart meg, det har du rett i.

Alle vet jo at barn på veien kan være veldig uforutsigbare. Derfor burde alle ta sine forhåndsregler, når man skal passere dem.

-Trigger
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: Dan] #1180211 24/05/2011 14:54
OleF Offline
Entusiast
Entusiast
Ikke sånn veldig farlig tur i dag men sjekk bilen med henger og materialer på etter 1:28. De tutet på meg før de kjørte forbi.

Det var jo fryyyktelig smalt og uoversiktlig så jeg skjønner at de hadde problemer med å komme forbi. ICON_SMILE

Når det er sagt så ville jeg ikke ha valgt veien i dette tilfellet men heller gangveien. Det var jo oversiktlig og lite folk. Ikke noe problem å holde grei fart da. Å ligge ute i veien i rushtrafikken fordi man har lyst å nyte medvinden er forståelig, men altså ikke noe jeg selv ville ha valgt. Heller da tatt det med ro fra jobben og spart fartsrekordene til en søndag formiddag.

Må si meg sterkt enig i det, gangvegen der såg jo fin ut, å spesielt mitt i den verste trafikken på dagen. Om man kommer 10-15 min senere hjemm har ingen betydning slik jeg ser det.

Landeveisykkling syntes jeg ser utrevlig ut i byen uansett. Får holde seg på landeveien med det ICON_WINK

Redigert av OleF; 24/05/2011 15:09.

Felgbrems <3
Re: Syklister skal forbikjøres, samme pokker! [Re: OleF] #1180213 24/05/2011 14:56
R
Raskall Offline OP
More than words
OP Offline
More than words
R
Sitat: OleF
Ikke sånn veldig farlig tur i dag men sjekk bilen med henger og materialer på etter 1:28. De tutet på meg før de kjørte forbi.

Det var jo fryyyktelig smalt og uoversiktlig så jeg skjønner at de hadde problemer med å komme forbi. ICON_SMILE

Når det er sagt så ville jeg ikke ha valgt veien i dette tilfellet men heller gangveien. Det var jo oversiktlig og lite folk. Ikke noe problem å holde grei fart da. Å ligge ute i veien i rushtrafikken fordi man har lyst å nyte medvinden er forståelig, men altså ikke noe jeg selv ville ha valgt. Heller da tatt det med ro fra jobben og spart fartsrekordene til en søndag formiddag.

Må si meg sterkt enig i det, gangvegen der såg jo fin ut, å spesielt mitt i den verste trafikken på dagen. Om man kommer 10-15 min senere hjemm har ingen betydning slik jeg ser det.

Men tar jeg feil fordi jeg vurderer det på annet vis enn Dan og deg? Bryter jeg noen trafikkregler på den turen?

*sukk* Hvordan skal vi klare å få til et samspill mellom bilister, syklister og fotgjengere når vi syklister ikke klarer å samarbeide en gang?

Side 3 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support, Valentino