Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Terningen rittet (Elverum) 2 juni

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187375 01/06/2011 21:00
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Lykke til alle sammen! Kjipt å måtte stå over, men det blir vel ritt til neste år også.

Men jeg har tatt på meg løypevaktjobb, så du får stikke innom posten min, Øistein. Og dere andre, vær snille, ellers sender jeg dere ut på en ekstra runde på Terningmoen ;-)

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: kao] #1187396 01/06/2011 21:26
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: kao
Og dere andre, vær snille, ellers sender jeg dere ut på en ekstra runde på Terningmoen ;-)

Er jo ikke noe straff det hehe.

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187397 01/06/2011 21:27
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: oddefa
Sitat: kao
Og dere andre, vær snille, ellers sender jeg dere ut på en ekstra runde på Terningmoen ;-)

Er jo ikke noe straff det hehe.

Han mener at hvis vi ikke er snille så får vi ikke sykle siste runden på terningmoen. ICON_SMILE
Kommer og parkerer i innkjørselen din jeg Oddefa, sees ca. 10:30 i morra ICON_WINK

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Elgvenn2] #1187414 01/06/2011 21:51
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Den er god Hans Olav, er vel i de tider jeg står opp hehe, godt med rittstart 2 Flo pasninger hjemmefra. Er jo tross alt Stig Inge Bjørneby land dette! Mannen bak pasningen!

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187423 01/06/2011 22:07
TEAMTT Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Vi kommer mannsterke fra Gjøvik og Toten!!

Det er i motbakke det går oppover...
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187425 01/06/2011 22:09
Zwartander Offline
Veteran
Veteran
Lykke til i morgen!
Utrolig morsom trasé!
Ritt utgår (igjen) for min del, må prioritere familien.

The quick brown fox jumps over the lazy dog.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187690 02/06/2011 14:38
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Takk for et supert ritt, Elverum Sykkelklubb! ICON_SMILE
Hadde en fin dag i skogen. Kjørte selv på 1t35m, og er fornøyd med tida. Kunne kanskje kneppa 1-2 minutter med mindre kork i løypa, og uten et par tekniske stopp, men men... Snittpulsen havna på 89.5%, omtrent som den pleier ved ritt av denne lengden! En bra treningsøkt også med andre ord ICON_WINK

Håper dette rittet blir fast inventar på rittprogrammet. Til neste år kan et forbedringspunkt være puljestart. Hvis man har kapasitet til det, kan 50 stk starte hvert 5. minutter eller noe. På den måten får man maximalt flyt gjennom terrenget. ICON_SMILE

Redigert av Elgvenn2; 02/06/2011 18:56. Rediger grunn: skrivefeil

Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Zwartander] #1187694 02/06/2011 14:55
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Var ikke dette moro folkens? Ok, jeg valgte å bryte, og skal på legevakten om en halvtime for å sy, men pytt pytt kunne gått mye værre! Sigepunktering i framdekket endte med to fall på asfalt (godt gjort når en har bare litt over en km asfalt, men brå sving og lite luft i framdekket (som jeg ikke merket først) gjorde at jeg tryna så det sang, reiste meg opp igjen og gjorde det samme igjen i neste sving 200 metere senere hehe. Fikke ikke luft i dekket med pumpen (hadde ikke gasspatroner igjen fant jeg ut rett før start, skal ikke skje igjen). Når i tillegg blodet rant både her og der og jeg fikk tilbakemeldinger på at dette ikke så pent ut valgte jeg å komme meg til mål og få renset faenskapen. Synd, hadde blitt bra resultat og god tid for meg å være. Men er jo godt kjent da, likevel klarte jeg sammen med ØyNe å starte nesten helt bakerst. Bor for nærme hehe. Derfor ble starten litt kø og stive bein. Men fra første kontakt med Lysløypa og til jeg punga/tryna gikk det bare bedre og bedre og tok mange plasseringer.

Takk til Ola/Gustav/Per og dere andre ESK for alt her, knallbra løypa selv om noen kjørte feil, såpass kjent at at jeg ikke tenkte over merkning. Dette må bli årlig. Moro at så mange ble med. Mye mer en ført rekne med. Takk for hjelpen med kuttet også.

Stor grattis til Pedalmaster, aka Frode. Mannen som er halvt ninja og halvt maskin, og som er en legende i Elverum gjennom å mestre både MMA, Pudderkjøring og stisykling hang med Terje Holm og resten av Hedemarkseliten. Respekt!
Stosu viser at han bare blir bedre og bedre på stier og iallefall på flytstier som dette går det fort unna. Elgevenn og ØyNe kom i mål hånd i hånd. Vakkert! Er vel første gang i år jeg har syklt fortere en dere og blir nok ikke så mange ganger til heller kjenner jeg dere rett. Var nok lokalkjennskapen min + det var en småsyk Elgvenn som startet! Nå derimot skal jeg til legevakten. Skal foresten aldri delta i landeveisritt. ALDRI

Redigert av oddefa; 02/06/2011 14:57.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187715 02/06/2011 15:43
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Resultater finner dere her:

http://timing.quick.no/index.php?page=Resultater&Event=125

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187717 02/06/2011 15:48
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Ja, mye sterk kjøring i dag. Utrolig imponert over tidene folk presterer. Frode har virkelig gjort store steg fremover siden han starta å sykle! Stian har også fått bedre flyt i terrenget, og futt i beina har han vel hatt før. Da blir det fart av sakene! ICON_SMILE

Gikk faktisk bedre enn jeg hadde fryktet ift. sykdom. Er litt småsår i halsen, kjente det på tirsdag kveld, er ikke helt sikker på om jeg blir værre eller bedre, men absolutt vært å presse seg gjennom rittet i dag! ICON_SMILE Hadde blodsmak etter siste singletracken langs Terningåa, noe som nok kom fra sår hals og ikke fordi jeg hadde kjørt så fort...

Å være kjent i denne løypa er kjempefordel.
-Du vet hvor utfordringene kommer
-Du vet hvor dobbeltsporene er ift forbikjøring
-Du vet hvor du kan angripe for å ta plasser. Tok faktisk flere plasser på steder jeg hadde merket meg under gjennomkjøringene. Første der stien deler seg i 2 i 10 meter ca. 400 meter etter "motorblokka" som er gravd ned i bakken midt i stien ved Grindalsmoen. Andre gangen ved dobbeltspor noen hundre meter inne på stien etter grusen etter svillebruene. Trendje gangen under høgspenten. I tillegg sparte jeg masse plasser på å kjøre stien til høyre for "myrskiløypa" i stedet for selve skiløypa. Det var nok her jeg kjørte forbi Øyvind siste gangen før han igjen tok meg igjen inne på Terningmoen.

De klarer vel å sy deg sammen igjen Odd Erik, du har vært utsatt for værre ting tenker jeg... Men det er som jeg alltid har sagt. Asfalt er livsfarlig! ICON_WINK

Redigert av Elgvenn2; 02/06/2011 16:19. Rediger grunn: skrivefeil

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: jon-a j.] #1187720 02/06/2011 15:53
stosu Offline
Besatt
Besatt
Fett ritt ICON_SMILE!!
Var bittelitt for feig i starten og fikk 4-5 man for mange foran meg, og måtte gi luke til Frode&o før rittet i det hele tatt hadde begynt. Endte med at jeg og en av OIL-tvillingene kjørte hardt i starten for å prøøøve å ta igjen pulja foran, for den vi hadde kjørt fra var ikke noe vits i å ligge i.. Endte med at jeg havna alene og kjørte mesteparten av Grundsetmarka alene. Ble sinnsykt god økt og 3. plass i klassen.
Hadde en bra duell med Stig-Anders siste delen av Grundsetmarka, med et kult tryn. Husker ikke hva som skjedde, men klarte å klikke ut skoa i lufte og lande på beina ICON_SMILE FETT!!

Bilder anyone??

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Elgvenn2] #1187722 02/06/2011 15:57
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Veldig bra oppsummet Elgvenn2.

Vi fikk veldig mye ros fra fornøyde deltakere. De er spesielt fornøyd med lettsyklete stier. Tilbakemeldingene går på at det har vært det morsomste rittet ever, eller i alle fall på mange år. Veldig morro ICON_SMILE Og deltakelsen var langt over forventet. Uten DNS var det 204 startnummer utdelt i turklassene.

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: jon-a j.] #1187729 02/06/2011 16:16
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Sitat: jon-a j.

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Resultater finner dere her:

http://timing.quick.no/index.php?page=Resultater&Event=125

Må også få si takk for deltagerpin. Liten ting, men jeg setter alltid pris på å ha et lite minne om rittet jeg fullførte! ICON_SMILE
Ser ut som dere bør ta en gjennomgang av listene. Ved første øyekast ser jeg at f.eks. Siv Anita Gimse har resultat i M40-49. ICON_WINK

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Elgvenn2] #1187753 02/06/2011 16:54
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Det skal vi se på ja. Det ble litt hektisk i etterreigtreringen i dag. Vi hadde nesten like mange etterregistreringer som forhåndspåmeldinger.

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Elgvenn2] #1187760 02/06/2011 17:07
Thorst Offline
Veteran
Veteran
Kanonbra ritt! Masse singletrack, men ikke like teknisk som terrengsykkelrittet. Fin flyt gjennom skogen, og sjelden problem å passere andre ryttere. Litt myr, men det får man tåle. Rittet var vel verdt turen fra Oslo ICON_SMILE

- Espen -

"Man angrer aldri på en dårlig tur, bare de gode man går glipp av"
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Elgvenn2] #1187782 02/06/2011 17:26
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Elgvenn2
De klarer vel å sy deg sammen igjen Odd Erik, du har vært utsatt for værre ting tenker jeg... Men det er som jeg alltid har sagt. Asfalt er livsfarlig! ICON_WINK

Ja da, men var ikke noe pent syn i følge legen, men kan jo henne han mente meg sånn generelt! Han fant asfalt, grus, stein og tre!!!! i såret. Var hvistnok veldig dypt, og bredt, fikk bedøvelse og stivkrampe til slutt! Mener det siste var en overkill, men hva vet jeg! Men glad for jeg dro til legevakten, har jo en tendens å tenke " dette går seg til vettu" hehe. Søt sykepleier foresten! Han (legen, ikke sykepleieren hehe, hun var kvinde) ville jeg skulle ta det litt rolig fram til mandag, så da sykler jeg litt rolig og løpe litt rolig de neste dagene. Resten av kroppen føles bra, bare litt forslått, sånn som etter å ha spilt fopball i 30 min.

Ser av resultatlisten at jeg lå an til en 4-5 plass i 40 + klassen. Bra av en som starter tregt det. Enig i at det er en fordel å kjenne løypa. Gleder meg til neste år.

Redigert av oddefa; 02/06/2011 17:28.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187789 02/06/2011 17:34
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
God bedring oddefa!

Har syklet traseen mange ganger og synes det er regelrett rått at det ble syklet ned på 1:20!

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187799 02/06/2011 17:43
kao Offline
Ivrig
Ivrig
Sitat: oddefa

Ja da, men var ikke noe pent syn i følge legen, men kan jo henne han mente meg sånn generelt!

He-he, jeg har aldri sett en så blodig sykkel jeg ;-)

Ellers kriblet det skikkelig i beina i dag, tror ikke jeg akkurat hadde driti meg ut i denne løypa, men det var nå moro på sin måte å kikke på rittet fra sidelinja også. Mye bra sykling av "våre" i dag, og jeg holdt på å si ingen nevnt, ingen glemt, men må bare si jeg er sykt imponert over syklinga til Frode. Der i garden har det gått fort framover - grattis :-)

Og både vinner og mange andre skrøt hemningsløst av løypa, og det var vel fortjent å høre for arrangøren.

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: jon-a j.] #1187800 02/06/2011 17:44
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: jon-a j.
God bedring oddefa!

Har syklet traseen mange ganger og synes det er regelrett rått at det ble syklet ned på 1:20!

Takk for det Jon, men du hadde garantert vært på rundt 1.30 her. Klarte ikke på henge på deg på helgøya, så da hadde jeg slitet med å henge på deg her også. Håper du og flere fra klubben får mulighet neste år, selv om jeg skjønner at rittet har pri 1.

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187937 02/06/2011 20:18
TEAMTT Offline
Nytt medlem
Nytt medlem
Knall bra ritt!Veldig moro for oss Totninga å få sykle stier uten hundrevis av høydemeter. Ble overrasket av trøkket jeg måtte holde gjennom hele løypa. Ikke noe hvile. tikket inn på 1.37 ogsånn passe fornøyd etter tre velt og vonde knær. MEN, vi kommer tilbake neste år, og da tar vi med flere fra RGSK og TTCK. PS.håper på pulje start neste år:-) + litt å tygge på i mål... ref.Einarittet;-)

Det er i motbakke det går oppover...
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: TEAMTT] #1187949 02/06/2011 20:28
jon-a j. Offline
Avhengig
Avhengig
Neste år blir det puljestart. I år håpet vi på hundre deltakere. Det ble over to hundre. 100 hadde gått passe greit uten puljestart, men to-hundre ble vel i overkant.

Første gang vi arrangerer et ritt av denne typen så der er litt learning by doing for oss i år.

Håper alle er stort sett fornøyd ICON_SMILE

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Oddefa] #1187956 02/06/2011 20:35
Thomasx75 Offline
Entusiast
Entusiast
Idag fant jeg ut at jeg ikke kan sti-sykling, men det var gøy for det. Minus et par trynings og noen blåmerker så var det en fin tur. Bra arrangert av ESK også så håper de får lov å gjøre dette mere. Sto blandt de bakerste 30 i starten og det var ikke så lurt så puljestart neste år er kanskje tingen, men hadde nok ikke gjort store utslag på sluttida for min del da.( Kjørte 80%av løypa med bøyd girøre og ømt kne etter velt) Bare litt kjedelig å gå der man ikke trenger

Redigert av Thomasx75; 02/06/2011 20:38.

Det skal svi litt.
Man blir god på det man trener på.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Thomasx75] #1188029 02/06/2011 22:02
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Var artig å følge med fra sidelinja ja:). Og dette rittet er kommet for å bli uten tvil. ESK må bare ta med seg alle tilbakemeldinger, se på dem som konstruktive og ta det med seg i evalueringen. Skilt med tydelige merka forskjell på lang og kort løype, markeringsbånd som sperring i enkelte områder og løypevakter som veit hvor rittet går:). Uansett, et meget fint ritt, og vel gjenomført av ESK. Skal ikke glemme at dette er første gangen ESK arrangerer ett slikt ritt, og det kom endel deltakere:). Bra jobba uansett!

Kjell Erik og jeg tok endel bilder, forhåpentligvis finner du dem her:)

CK ELVERUM

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Otoen] #1188036 02/06/2011 22:11
Otoen Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Mye skryt fra Kjell Karlsen får dere også:) Og han mener merkebånd er ute, kanskje han har rett?

http://kjellkarlsen-mtb.blogspot.com/2011/06/terningen-rittet-med-fulldemper.html?spref=fb

CK ELVERUM

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Otoen] #1188044 02/06/2011 22:29
Elgvenn2 Offline
Besatt
Besatt
Herlige bilder! ICON_SMILE

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Elgvenn2] #1188145 03/06/2011 07:56
Thomasx75 Offline
Entusiast
Entusiast
Støtter det med merkingen. Den var bra. Det kunne kanskje vært fargekoder for de forskjellige løypene(?), men ellers supert. Hvis noen kjørte feil så var de kanskje litt uoppmerksomme da? :-)

Det skal svi litt.
Man blir god på det man trener på.
Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Thomasx75] #1188193 03/06/2011 09:01
ØyNe Offline
Veteran
Veteran
Flott ritt og gjennomført arrangement. Jeg koste meg ute i skogen i går, men fikk altfor dårlig start fordi jeg, i likhet med odefa, klarte å surre så lenge at jeg havna bakerst i startfeltet.
Valgte også helt feil spor gjennom myra og ble frakjørt og fraløpt av en hel haug. Ellers er jeg fornøyd med nok en gang å ha grusa elgvennen etter opphenting og spurt inne på Terningmoen, til tross for at jeg kunne ha vært faren hans. ICON_WINK
Er imponert over kjøringa til Frode og stosu, og så håper jeg dere andre to, oddefa og otoen snart er på beina igjen!
Detta var bra - jeg blir med til neste år!

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Thomasx75] #1188216 03/06/2011 09:36
stosu Offline
Besatt
Besatt
Sitat: Thomasx75
Støtter det med merkingen. Den var bra. Det kunne kanskje vært fargekoder for de forskjellige løypene(?), men ellers supert. Hvis noen kjørte feil så var de kanskje litt uoppmerksomme da? :-)

At voksne sykler feil kan forsåvidt forsvares med uoppmerksomhet. At 15-17 åringer sykler feil synes jeg dessverre arrangør ta på sin kappe. Slik tenker jeg når jeg er med og arrangerer i andre idretter

Jeg holdt på å sykle feil flere ganger (er ikke noe nytt at jeg sykler feil, men...), og synes etterhvert at skiltene var forferdelig like når blikket begynte å bli slørete og teknikken rusten ICON_WINK
Håper arrangør lager større skilt med fargekoder til neste år.

Med unntak av meget bra, men uerfaren skilting var dette et meget bra arrangement ICON_SMILE

Gleder meg til neste års ritt allerede!!

Det er ikke starten som er for hard, det er avslutningen som er for dårlig

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: stosu] #1188310 03/06/2011 11:34
Kjell T. Ringen Offline
Entusiast
Entusiast
Støtter forslaget om noe større skilt, på de skilt som hadde bare en enkel pil måtte jeg ganske nærme for å se hvilken vei de pekte. Generelt var skiltingen bra. Det er jo stier overalt i dette området som gjør at det blir mye skilt.

Høytalerene fra speaker kan med fordel også peke bakover. De som er foran er de som kommer i mål og de hører lite allikevel...

Flott ritt, kan anbefales også for de som trives best på grusen, da det var lite vanskelig teknisk terreng, men mye stier og lettsyklet terreng. Er det ikke bakker i Elverum?

Innfør puljestart og fjerne det første terrengpartiet som gjorde at jeg tapte mange minutter før jeg hadde kommet ordentlig igang.

Re: Terningen rittet (Elverum) 2 juni [Re: Kjell T. Ringen] #1188341 03/06/2011 12:17
Oddefa Offline OP
Søk hjelp!
OP Offline
Søk hjelp!
Sitat: Kjell T. Ringen
Er det ikke bakker i Elverum?

Jo da, men vi gidder ikke sykle motbakker i Elverum. Men si i fra neste gang du kommer forbi med sykkel, skal vi se om vi ikke kan varte opp med en motbakke eller to.

Redigert av oddefa; 03/06/2011 12:17.
Side 4 av 5 1 2 3 4 5

Moderator  support